کد خبر: ۶۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۳

مدیرکل دادگستری فارس: مسئولان پرونده‌های مهم را شخصا پیگیری كنند

وضعیت موجود استان قانع کننده نیست و نباید از وضع موجود راضی شد و نیاز است مسیر رسیدن به نقطه مطلوب را هموارتر كنيم.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، رئيس كل دادگستري استان فارس گفت: تدوین دستورالعمل و نظام‌مند کردن امور در برخورد با جرائم مهم در دستور کار قراردارد و لازم است که رؤسا و دادستان‌های حوزه قضایی استان شخصاً پرونده‌های مهم را پیگیری كنند.

علي القاصي در ديدار با فرمانده انتظامي و روساي پليس‌هاي تخصصي فارس تصريح كرد: بنده اعتقاد دارم هر زمان که مسئولان شخصاً مسائل مهم را رصد و پیگیری کرده‌اند موفقیت‌های بیشتری كسب شده است.

وي تاكيد كرد: با همكاري و تلاش‌هاي مجموعه انتظامي و دستگاه قضايي، امروز شاهد حاكم شدن امنيت نسبي در جامعه هستيم، توسعه تعامل و همكاري‌هاي دستگاه قضايي و انتظامي، ارتقا امنيت و آرامش مورد مطالبه مردم را شاهد خواهيم بود.

القاصي با اشاره به اقدامات انجام شده طي سه‌سال گذشته از سوي دادستاني، گفت: برخوردهاي شديد كيفري با مجرمان جرايم خشن موجب از بين رفتن جرايم سازمان يافته در شيراز شد.

رئیس شورای قضایی استان افزود: وضعیت موجود استان قانع کننده نیست و نباید از وضع موجود راضی شد و نیاز است مسیر رسیدن به نقطه مطلوب را هموارتر كنيم.

القاصی با اشاره به لزوم قاطعیت در برخورد با سارقان و قاچاقچیان موادمخدر، گفت: دستگاه قضایی در برخورد با سرقت و مواد مخدر برخورد جدی و قاطعی داشته و بیشترین سخت‌گیری را در نظر گرفته است به گونه‌ای که بیشترین زندانی در زندان‌های استان به این چنین جرائمي اختصاص دارد.

وی افزود: نگاه ما در حفظ امنیت این است که با برخوردهای قاطع و سنگین بتوانیم پیشگیری کیفری را محقق كنيم.

رئيس كل دادگستري استان فارس گفت: بحمداله در استان مسئله امنیتی خاصی وجود ندارد اما نیاز است دستگاه قضایی و انتظامی استان با سیاست‌های کاری باندهای شرارت و زورگیری را در کمترین زمان دستگیر و مجازات كنند.

القاصی اضافه كرد: با آمادگی و جدیتی که در دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان وجود دارد امید است بتوانیم گام‌های مؤثری در زمینه ارتقاء امنیت برداریم.

فرمانده انتظامي فارس نيز از آمادگي كامل پليس فارس براي همكاري بيش از پيش با مجموعه قضايي در استان خبر داد و گفت: نتيجه همكاري،هم افزايي و تعامل دستگاه قضايي و انتظامي در استان فارس خدمت بيشتر به مردم و افزايش احساس امنيت بوده است.

سردار سرتيپ احمدعلي گودرزي از ديگر نتايج تعامل مناسب نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در استان فارس را كنترل جرائم، به‌ويژه جرائم خشن در اين استان عنوان و خاطرنشان كرد: در سال جاري سرقت در استان فارس 15 درصد كاهش داشته و با اقدامات انجام شده و جديت پليس و دستگاه قضايي در دستگيري و برخورد قانوني با سارقان اميدواريم اين روند كاهش به بيش از 15 درصد هم برسد.

وي با بيان اينكه در استان فارس جرائم خشن تحت كنترل پليس قرار دارد، تصريح كرد: كنترل جرائم خشن در استان سبب افزايش احساس امنيت در بين مردم شده است و نيروي انتظامي با كساني كه قصد برهم زدن امنيت،‌آرامش و آسايش شهروندان را دارند، با جديت برخورد مي‌كند.

اين مقام انتظامي افزود: پليس فارس در راستاي خدمت به مردم، افزايش احساس امنيت، برخورد با سارقان و مجرمان جرائم خشن آماده همكاري بيش از پيش با دستگاه قضايي است.


نظرات بینندگان