کد خبر: ۶۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 23 شهریور

شهردار شیراز بر «آخرین ماشین دنیا» سوار شد!

معاون وزیر نیرو گفته است که از آبان ماه امسال ابرهای فارس بارور می‌شوند.

به گزارش شیرازه؛ «شیرازی‌ها در مجلس یکسدت شدند» را «عصر مردم» تیتر یک کرده است تا به افزایش تعداد نمایندگان شیراز به 5 نفر اشاره کرده باشد. البته این‌که تعداد نمایندگان به تعداد انگشتان یک دست رسیده، جای خوشحالی دارد چرا که امکان اثرگذاری شیرازی‌ها بر مصوبات ملی و پیگیری طرح‌های استانی و شهرستانی افزایش می‌یابد اما همیشه این «یکدست» شدن، به معنای یکدستی و هماهنگی نیست کما این‌که همین الان هم که تعداد نمایندگان شیراز 4 نفر است، کم مصاحبه‌های نیش‌دار از سوی برخی از آنان علیه برخی دیگر شنیده نشده است. هم‌چنین این روزنامه به خسارت 2085 میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزی فارس نیز پرداخته است. اما کاریکاتور امروز، چگونگی دریافت یک باب مسکن مورد نظر با موشک را به شما نشان می‌دهد؛

شهردار شیراز سوار بر «آخرین ماشین دنیا» شد

اما مدیرمسئول و پرسنل «نیم‌نگاه» خیلی زود سراغ مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رفته‌اند تا از دغدغه‌های خود بگویند. مدیر مسئول این روزنامه گفته است که «برون سپاری امور فرهنگی زمینه رشد کمی و کیفی آن را فراهم می‌آورد». شفاعتیان ادامه داده: «متاسفانه طی سال‌های گذشته آن شور و شوقی که توقع می‌رفت از مراجع فرهنگی دور افتاد و با توجه به شرایط شهر شیراز و استان فارس به لحاظ فرهنگی و هنری و سابقه جنابعالی در حوزه فرهنگ و هنر امید است که شور و نشاط به زودی به همه حوزه‌ها برگردد»! اما مهدی آماده سردبیر این روزنامه هم اظهار داشته: «رتبه‌بندی رسانه‌ها بحثی است که قطعا باید مورد توجه قرار گیرد چرا که برخی رسانه‌ها علی رغم پائین بودن سطح کیفی، بیشترین سهم آگاهی را از روش‌های گوناگون به سمت خود هدایت می‌کنند تا جایی که نسبت 70 به 30 خبر و آگهی برعکس می‌شود! به گونه‌ای که حجم آگهی‌ها بیشتر از حجم صفحات خبری است. در این صورت باید بررسی شود که فلان رسانه‌ در هفته یا ماه، چه میزان مطلب تولیدی دارد، این مطلب تا چه حد اثرگذار بوده یا اصلا مخاطبی داشته است یا فقط نقش پر کردن صفحه روزنامه را ایفا کرده است؟! آیا برای یک روزنامه یا خبرگزاری صرفا بحث تجاری مطرح است یا کیفیت و کمیت مطالب نیز اهمیت دارد؟» البته احتمالا سردبیر نیم‌نگاه فراموش کرده است که برخی از شماره‌های خود که در شیرازه نیز منعکس شد، به گونه‌ای بود که قسمتی از نیم صفحه اول آن با تبلیغ پر شده بود؛ کاری غیرمتعارف که نسبتی با حرفه‌ای‌گری ندارد.

«تمایل ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در نفت و گاز فارس» تیتر یک «افسانه» امروز است. معاون برنامه ریزی و اشتعال استانداری فارس این خبر خوش را داده است که انشالله هر چه سریع تر مراحل اجرایی آن طی شود. اما تصویری از بازدید شهردار شیراز از پشت صحنه ساخت فیلم سینمایی «آخرین ماشین دنیا» را هم می‌توانید در صفحه اول این روزنامه مشاهده کنید که جناب شهردار کنار پیرزن معروف سینما و تلویزیون ایستاده است. این فیلم با تهیه کنندگی شهرداری در حال ساخت است. خبر انتصاب محمدرضا مریدی به برادر مدیرکل ارشاد فارس به سرپرستی معاونت هنری و سینمایی این اداره کل را هم می‌‌توانید در صفحه اول بخوانید.

«خبر جنوب» تیتر یک خود را به یک مصیبت دیگر برای مجموعه جهانی پاسارگاد اختصاص داده؛ «ترشی‌سازی حریم کوروش را شکست!». ماجرا از آن قرار است که یک کارخانه ترشی‌سازی در حریم درجه یک مجموعه پاسارگاد ساخته شده است. «ابرهای فارس بارور می‌شوند» خبر از امیدی تازه برای مقابله با بحرن آب در استان می‌دهد. معاون وزیر نیرو گفته است که از آبان ماه امسال ابرهای فارس و 11 استان دیگر بارور می‌شوند بلکه بتوان به این شیوه بحران آب را مهار کرد.

نظرات بینندگان