کد خبر: ۶۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
بعد از گذشت ۵ ماه:

ورود بیش از ۱۳۸ هزار گردشگر خارجی به فارس

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان فارس از ورود بیش از ۱۳۸ هزار گردشگر خارجی در ۵ ماهه نخست سال جاری به استان خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری اظهار کرد: ورود گردشگران خارجی به استان در 5 ماهه اول با رشد 235 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 92 همراه بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در پنجمین جلسه کار گروه میراث فرهنگی و ستاد اجرایی سفرهای فارس گفت: همچنین در این مدت زمان شاهد ورود 9 میلیون و 428هزار نفر مسافر به استان بوده ایم.

امیری درصد اشغال هتل ها و مراکز اقامتی فارس در تابستان امسال را 73 درصد اعلام کرد و همچنین به تعداد بازدید کنندگان اماکن تاریخی، فرهنگی استان فارس اشاره و تصریح کرد: بیش از 3 میلیون و 490 هزار نفر بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی استان داشته ایم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای فارس خاطر نشان کرد: آمار اقامت مسافران تابستانی در مراکز اقامتی تحت پوشش آموزش و پرورش 32 درصد، بوستان ها و  پارک ها 4.10 درصد، منازل استیجاری 2.7 درصد، کمپ های موقت و دائم 6 درصد و هتل ها و مراکز اقامتی  6.3 درصد بوده است.

وی تعداد بازدید های نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری را 713 مورد و توزیع اقلام تبلیغاتی معرفی جاذبه های گردشگری را 216 هزار نسخه و اجرای برنامه های فرهنگی را در تابستان 93 به میزان 634 ساعت اعلام کرد.

نظرات بینندگان