کد خبر: ۶۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
پروانه؛ یک بازی‎ جذاب و با داستانی پر از استعاره

وقتی جوانان ایرانی در بازی سازی هم خط را می‎شکنند!

پروانه، بزرگترین و با کیفیت‎ترین پروژه ساخت بازی در ایران است که هفته گذشته به بازار عرضه شد.
پروانه، بزرگترین و با کیفیتترین پروژه ساخت بازی در ایران است که هفته گذشته به بازار عرضه شد تا خود را به محک ذائقه و پسند مخاطب ایرانی قرار دهد. اما نکته حائز اهمیت در ساخت و پرداخت بازی جذاب و با کیفیت پروانه، تلاش شبانه روزی تیمی 35 نفره از جوانان ایرانی در حدود 2 سال برای تولید این بازی بوده است.

به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، بازی رایانهای پروانه که لقب با کیفیتترین و بزرگترین پروژه ساخت بازی در ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص داده توسط اعضای استودیو beardedbird و با تهیه کنندگی موسسه کاظمیون تولید و به بازار عرضه شده و به اذعان کارشناسان حوزه فناوری نرم افزار، توانسته در عرصه سخت و پیچیدهی بازیسازی مرزهای دانش و فناوری ساخت بازی رایانه‎ای در ایران و منطقه را جابجا کرده و اثری جدید خلق کند.

این بازی ساخت ایران، از ویژگی های منحصر به فردی در گرافیک و داستان  برخوردار است. فضاسازیهای پر نشاط و جذاب و داستانی پر از استعاره و ایهام که متناسب با ذائقه مخاطب بومی طراحی شده از ویژگیهای مهم این بازی است که علاوه بر ایجاد سرگرمی، اثرات تربیتی و فرهنگی متعددی در حوزه های مربوط به سبک زندگی و توجه و احترام به خانواده بر روی مخاطب کودک و نوجوان خواهد داشت.

سبک این بازی اکشن ماجرایی بوده و دارای خط داستانی قوی و منسجم و کات سین سه بعدی است. دوربین در این بازی دارای زاویه 45 درجه بوده که مانع محو شدن کامل در فضای بازی و غافل شدن از فضای اطراف می­شود. مخاطب در طول بازی علاوه بر روند اصلی داستان، می‌تواند در دنیای بازی گشت و گذار کرده و ماموریت‌های فرعی را هم انجام دهد که هر کدام از این ماموریت‌ها دارای داستان مجزا هستند، همچنین انجام این ماموریت‌ها علاوه بر افزودن تنوع به بازی، آیتم‌های مخصوصی را هم به مخاطب می‌دهد.

 شخصیت اصلی بازی پسری جوان به نام «فادیا» است. وظیفه‌ی او مبارزه با موجوداتی به نام خزدک‌ها است که دنیا را به تباهی کشانده‌اند. روند بازی در شهری به نام «ناریا» اتفاق می‌افتد که دارای بخش‌های متنوعی است و مخاطب می‌تواند به بخش‌های این شهر به صورت آزادانه دسترسی داشته باشد

علی منصوری مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری نشر اندیشه کاظمیون درباره این بازی رایانه‌ای می‎گوید: اول اینکه سعی کردیم به معنای واقعی بازی و سرگرمی خلق کنیم و این به شیوه‌ای باشد که برای بچه ها لذت آفرین باشد. این بازی باید به شیوه‌ای طراحی می‌شد که بتواند شخصیت بچه‌ها را همزمان ارتقا دهد. رویکرد دوم ما از طراحی این بازی این بود که می‌خواستیم با فطرت پاک بچه‌ها ارتباط برقرار کنیم و سعی کردیم فضای سیاه و تیره و تاریک در ساخت این بازی نداشته باشیم و تمام فضاها به نظر شاد و دوست داشتنی است. رویکرد سوم نیز این بود که از جذابیت‌هایی که حس هیجان سرعت عمل و موفقیت‌ را در بچه ها به وجود می‌آورد استفاده کردیم.

وی درباره عرضه بین المللی بازی نیز می‎گوید: بازی حتما عرضه بین المللی خواهد داشت و این مسئله از قبل برای آن طراحی شده است. همچنین ما دو بازی اندرویدی کاملا مرتبط با این بازی عرضه خواهیم کرد.

 این بازی با سبک هنری خاص و معماری ویژه خود توانایی رقابت با بازی‌های روز دنیا را دارد. گرافیک منحصر به فرد بازی، فانتزی است و بگونه‌ای طراحی شده که قشر وسیعی از مخاطبان را به خود جذب می کند.

تهیه کنندگان این بازی رایانهای معتقدند، پروانه بازیای برای خانواده است و طوری طراحی شده  که هر پدر و مادر ایرانی میتوانند با تهیه آن ساعاتی جذاب و آموزنده به دور از روش های کلیشهای و رسمی برای فرزندان خود فراهم نمایند.

توجه به داستان بازی البته سبب نشده تیم بازی ساز از جذابیت های بصری و هیجانهای مورد نیاز در یک بازی موفق چشم پوشی کنند و پروانه در این خصوص نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

علاقه مندان می توانند برای خرید این بازی به سوپرمارکتها و فروشگاههای فروش بازی در سرتاسر کشور مراجعه یا عدد ۸ را به شماره ۳۰۰۰۶۰۰۰۱۰ ارسال و یا با شماره تلفن ۶۳۴۸۷ تماس گرفته و همچنین به منظور آشنایی بیشتر با این بازی به تارنمای اختصاصی این بازی رایانه ای مراجعه نمایند
نظرات بینندگان