کد خبر: ۶۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

رهبر انقلاب در سال 80: ایران اسلامی در هیچ حرکتی که رهبری آن با امریکا باشد، شرکت نمی‌کند

ما دولت امریکا را در مبارزه با تروریسم، صادق نمیدانیم. آنها صداقت ندارند و راست نمیگویند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، در روزهایی که رهبران آمریکا در حال یارگیری برای تشکیل ائتلاف علیه داعش هستند، رهبر معظم انقلاب روز گذشته پس از مرخص شدن از بیمارستان به ادعاهای سرمداران دروغین مبارزه علیه تروریسم و کسانی که دوست داشتند ایران را در یک ائتلاف آلوده شریک کنند پاسخ محکمی دادند، مخصوصا آنجایی که فرمودند: «من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبت‌های مقامات آمریکایی در زمینه‌ی مبارزه! با داعش، که واقعاً مایه‌ی تفریح بود».

رهبر معظم انقلاب در سال 1380 نیز، زمانی‌که آمریکا می‌خواست با تشکیل ائتلافی علیه  طالبان در افغانستان بجنگد درخواست آمریکا برای پیوستن به این ائتلاف را رد کردند و فرمودند: «ما دولت امریکا را در مبارزه با تروریسم، صادق نمیدانیم. آنها صداقت ندارند و راست نمیگویند؛ اهداف دیگری دارند. ما امریکا را برای هدایتِ حرکتِ جهانی علیه تروریسم، صالح نمیدانیم. دست امریکا به همه جنایاتی که رژیم صهیونیست در این چند سال انجام داده، آلوده است و در این روزها هم با کمال قساوت و وحشیگری، جنایات خود را دنبال میکند.

همه بدانند - مسؤولان کشور ما در مجالس خصوصی و در دیدارها همین مطلب را گفته‌اند، بنده هم برای افکار عمومی ملت ایران و دنیا آن را تکرار میکنم - که ایران اسلامی در هیچ حرکتی که رهبری آن با امریکا باشد، شرکت نخواهد کرد. البته مبارزه با تروریسم و ناامنىِ فضای زندگی انسانها، یک مبارزه واجب و لازم و یک جهاد است. هر کس بتواند در این مبارزه شرکت کند، باید این کار را بکند؛ منتها این یک حرکت جهانی است و باید رهبرىِ صالحی داشته باشد.

مسؤولان ما در این چند روز تکرار کردند که ما در قالب سازمان ملل حاضریم به این حرکت کمک کنیم و با آن همراه شویم. من عرض میکنم: بله؛ سازمان ملل خوب است؛ منتها یک شرط دارد و آن، این است که سازمان ملل زیر نفوذ امریکا و دیگر قدرتهای بزرگ قرار نگیرد؛ والّا اگر قرار باشد سازمان ملل - چه شورای امنیت و چه بخشهای دیگر آن - زیر نفوذ آنها قرار گیرد، نمیشود به آن اعتماد کرد. ما در گذشته تجربه خوبی در این مورد نداشته‌ایم».

بیانات در دیدار خانواده‌های شهدای نیروهای مسلح‌ ۱۳۸۰/۰۷/۰۴


نظرات بینندگان