کد خبر: ۶۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه شنبه 25 شهریور

از متروی شیراز و نیمه پنهان ماه تا افشاگری یک روزنامه استان علیه احمدی‌نژاد!

اختلال در سیستم تلفن های همراه در شیراز و فارس تا بیستم مهرماه برطرف خواهد شد.

به گزارش شیرازه؛ بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه نمایشی آمریکا با داعش، در صفحه اول تمامی روزنامه‌های امروز استان دیده می‌شود.

«تلفن‌های همراه فارس در دسترس نیستند» را مدیرعامل شرکت مخابرات استان گفته و «افسانه» آن را تیتر یک خود کرده است. محمودی وجود اختلال در شبکه تلفن همراه را به دلیل راه‌اندازی سرویس 3G اعلام و افزوده: «این اختلال تا مورخ بیستم مهرماه همزمان با راه‌اندازی سرویس 3G برطرف خواهد شد... اختلال پیش آمده نیز تنها مربوط به شبکه تلفن همراه شیراز نیست بلکه کل کشور را شامل می‌شود». تیتر نیش‌دار «عضو جبهه پایداری فرماندار لامرد در دولت تدبیر و امید شد» را هم می‌توانید در صفحه اول مشاهده کنید. فارغ از این‌که آیا فرماندار جدید عضو جبهه پایداری هست یا نه، تحمل یک فرماندار اصولگرا می‌تواند ملاکی برای سنجش این باشد که چقدر افسانه به اعتدال پای‌بند است.

یک عکس بی‌کیفیت درباره جشن عاطفه‌ها، اولین چیزی است که با دیدن صفحه اول «عصر مردم» به چشم می‌خورد. این روزنامه اما پس از این‌که چندی پیش، سخن دور از ادب و منطق یکی از فعالان سیاسی نه چندان معروف در خصوص این‌که باید «نظام داغ خیانت را بر پیشانی احمدی‌نژاد بزند» را به عنوان تیتر یک خود منتشر کرد، این بار به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در صفحه اول خود تیتر زده است؛ «احمدی‌نژاد طاعون بیکاری را در کشور شیوع داد»! عصر مردم اگرچه امروز یادداشت همیشگی یکی از برادران عسلی را ندارد اما در صفحه سوم آن یادداشتی به عنوان «قطار شهری شیراز و نیمه پنهان ماه!» منتشر شده است. در قسمتی از این یادداشت آمده: «این روزها در حالی که هیولای ترافیک مهرماه خود را پشت شاخ و برگ‌های فصل پائیز پنهان کرده و لبخند بر لب منتظر زنگ استارت نشسته، اما سوت قطار شهری به صدا در نیامد تا چشم‌ها و اندیشه‌ها هم‌چنان نگران چگونگی مقابله با این روزهای پر زحمت باقی بمانند». بله! در حالی که 5 روز تا پایان فصل تابستان باقی است اما این بار نیز وعده راه اندازی بخشی از فاز یک قطار شهری شیراز عملی نگردید.

«خبر جنوب» اما در آستانه جشن خانواده صنعت چاپ، پای درد دل چاپ‌خانه‌داران شهرستانی نشسته و تیتر زده «چاپ زیرزمینی بلای پنهان صنعت چاپ فارس». بناست 30 شهریور ماه در تالار حافظ شیراز جشنی برای بزرگداشت فعالان صنعت چاپ استان برگزار شود. «دل‌زخم بختگان شور می‌زند!» دیگر گزارش صفحه نخست این روزنامه است که به کابوس توفان‌های نمکی در این دریاچه بخت برگشته پرداخته است. پیاده‌روهای نامناسب شیراز سوژه گزارش دیگر خبر جنوب است که در بخشی از آن آمده: «با وجود تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر برای کاهش موانع در پیاده‌روهای شیراز انجام گرفته هنوز هم حتی وقتی که به عنوان یک فرد عادی اقدام به استفاده از برخی معابر می‌کنیم با انواع و اقسام موانع رو به رو می‌شویم». اما در صفحه آخر این روزنامه، از راز انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی به شیراز در دولت قبل، پرده برداشته شده است! محمد بهشتی رئیس کنونی این پژوهشگاه در اظهار نظری عجیب و به شدت سیاسی گفته است: «ساختمان اصلی را تخلیه و افراد را پراکنده کردند تا بتوانند جلسات خود را بدون حضور افراد مزاحم برگزار کنند»! انگار که احمدی‌نژاد و تیم اصلی اطرافش، مکان دیگری حتی در ادارات دولتی در اختیار نداشته‌اند که چنین تصمیمی گرفته‌اند!

«فساد اقتصادی سهمی مهلک است که گریبانگیر اقتصاد کشور شده است»؛ این را «نیم‌نگاه» به نقل از جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تیتر یک کرده است. البته قطعا این مقام مسئول باید پاسخگو باشد که چگونه در زمان مسئولیتش در دولت دوم اصلاحات، معدنی به نام همسر یکی از مسئولین سند خورد! این روزنامه امروز هم به دلیل پر و پیمان بودن تبلیغات، بخشی از نیم صفحه اول خود را به یک آگهی مربوط به یک دانشگاه آزاد اختصاص داده است. «در ستون در شهر چه خبر است؟»، نویسنده سعی کرده است تا این سوال را از مسئولین امر بپرسد؛ «چرا تخریب قانونی ملکی که تغییر کاربری مسکونی به آموزشی داده بود، نیمه تمام ماند!» البته قطعا منظور نویسنده از علامت تعجب، همان علامت سوال بوده است! به هر حال، سوال بجایی است؛ یک مجموعه آموزشی در شیراز، از ساختمانی با کاربری مسکونی، استفاده آموزشی می‌کرده و از این طریق درآمد میلیادری کسب می‌کرده است. این تخلف آشکار باعث شده تا مسئولین حکم تخریب این ساختمان را صادر کنند که البته حالا نیمه‌تمام مانده است.

نظرات بینندگان