کد خبر: ۶۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

برای حمایت از داعش کیک بخرید!

زمانی آلمانی ها درگیر تفکر افراطی نازی ها بودند و امروز گروه های سلفی در این کشور پرچم حمایت از داعش را بر افزاشته اند.
به گرارش شیرازه به نقل از العالم، حامیان داعش برای حمایت مالی از این گروه تروریستی و تکفیری به هر شیوه‌ای متوسل می‌شوند؛ و در تازه‌ترین اقدام، حامیان گروه‌های سلفی در آلمان با فروش کیک و جمع آوری اعانه به تروریست‌ها همکاری می کنند.

  زمانی آلمانی ها درگیر تفکر افراطی نازی ها بودند و امروز گروه های سلفی در این کشور پرچم حمایت از داعش را بر افزاشته اند.

  مقامات امنیتی ایالت "ساکسونی سفلی" در شمال غرب آلمان می گویند، سلفی های افراطی اقدام به فروختن "کیک" در این ایالت کرده اند و درآمد حاصله را به تروریست های فعال در سوریه می فرستند.

  وزارت امور داخلی این ایالت نیز اعلام کرد که سلفی های افراطی در شهرهای هانوفر و اوسنابروک علاوه بر کسب درآمد از طریق فروختن شیرینی به جمع آوری اعانه در مساجد نیز می پردازند؛ اقدامی که تاکنون سابقه نداشته است.

  در بیانیه این وزارت خانه آمده است: هنوز معلوم نیست که آیا این اموال واقعا برای مردم سوریه فرستاده می شود، یا برای سلفی های افراطی و مسلحِ فعال در این کشور.

  بر اساس اعلام وزارت امور داخلی این ایالت شمالی آلمان، بین 15 تا 20 نفر از اهالی ایالت نیدرزاکسن یا همان ساکسونی سفلی برای همکاری با سلفی های افراطی مسلح  فعال در سوریه به این کشور رفته و مدتی بعد مجددا به آلمان بازگشته اند.

  آلمان تمامی فعالیت های مرتبط با حمایت از داعش را ممنوع اعلام کرده و آن را سازمانی تروریستی خوانده است.وماس دومیزیر، وزیر کشور آلمان داعش را تهدیدی برای این کشور دانسته و اعلام کرد این ممنوعیت شامل هرگونه مشارکت در این گروه از جمله در شبکه های اجتماعی و یا حضور در تجمعات حمایتی از داعش است.

  چندی پیش حضور کوتاه اما خبرساز سلفی‌ها در خیابان‌های شهر ووپرتال آلمان با جلیقه‌هایی که بر روی آنها "پلیس شریعت" نوشته شده بود، در کانون توجه قرار گرفت.


نظرات بینندگان