کد خبر: ۶۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
معاون نهاد نمایندگی ولی فقیه فارس خبر داد:

ساخت فیلم "کربلای 2" برای تبیین شخصیت شاهچراغ(ع) در فارس

دولتمردان در اختصاص بودجه‌های فرهنگی کم لطفی نکنند.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام امین رصاف در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح اهمیت تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان فارس اظهار کرد: هدف از تشکیل قرارگاه فرهنگی شناسایی مشکلات، آسیب‌شناسی اجتماعی، اقدام به موقع، هماهنگی بین نهادهای دولتی و مردمی و جلوگیری از موازی‌کاری است.

وی با تأکید بر افزایش توان ملی و استانی برای مقابله با شرایط تهاجم و شبیخون فرهنگی گفت: در تهاجم فرهنگی دشمن با سرعت بالا حرکت می‌کند بنابراین بدون فرماندهی و بدون نقشه نمی‌توان حرکت کرد.

حجت‌الاسلام رصاف افزود: یکی از بزرگ‌ترین وظایف مسئولان برنامه‌ریزی دفاعی برای حمله فرهنگی علبه حملات دشمنان است و در شرایط امروز تشکیل قرارگاه فرهنگی یک ضرورت است.

وی بیان کرد: امروز فرماندهی در عرصه‌های فرهنگی، داشتن نقشه، رصد فرهنگی و داشتن آمایش سرزمینی یک ضرورت است چراکه با در دست داشتن این سلاح‌ها می‌توان اقدام به موقع و به هنگام داشت.

معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: با مصوب شدن تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان فارس وظیفه‌ای جدی و سخت  پیش روی مسئولان  نهاده شده است و با تشکیل این قرارگاه همه تشکل‌های فرهنگی تجمیع می‌شود.


حجت‌الاسلام رصاف تهیه اساسنامه به شکلی که مورد قبول همه باشد برای قرارگاه فرهنگی و پررنگ شدن ویژگی مردمی این قرارگاه را یک ضرورت برشمرد و بیان کرد: جوانان، مردم و نهادهای خودجوش باید نقش کلیدی در این قرارگاه فرهنگی داشته باشند تا این حرکت عظیم فرهنگی شکل گیرد.

قرارگاه فرهنگی فارس در ظرف یک هفته آینده به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند

وی با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی فارس در ظرف یک هفته آینده به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند، افزود:در حال حاضر زیرساخت‌های قرارگاه فرهنگی آماده شده است، هر چند که آماده‌سازی این زیرساخت‌ها بسیار سخت بود.

معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: وظیفه مهم  قرارگاه  فرهنگی استان فارس، تقویت روحیه مطالبه‌گری به ویژه در بعد فرهنگی است و وقتی مطالبه‌گری فرهنگی افزایش پیدا کند، شایستگان مسئولیت می‌گیرند.

وی با بیان اینکه با تشکیل قرارگاه فرهنگی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود و هزینه‌ها کاهش می‌یابد، گفت: اگر فرهنگ قرارگاهی در جایی حاکم باشد، مثل جبهه است، در جبهه کسی نمی‌گوید سنگر نیاز به مهمات دارد و تو مهمات نداری به من ربطی ندارد؟

حجت‌الاسلام رصاف بیرون آمدن از حالت خمودگی عرصه فرهنگی را وظیفه‌ای مهم برشمرد و اظهار کرد: عرصه فرهنگی باید چابک باشد تا بتواند سریع و به موقع تصمیم بگیرد و عملیات انجام دهد و نتیجه را به مردم بگوید.

وی افزود: در صورتی‌که فرهنگ قرارگاهی در جامعه اسلامی نهادینه شود، مساله‌ای مانند ناهنجاری در زمینه عفاف و حجاب به سرعت برطرف می‌شود، چراکه حل این مسئله به یک دغدغه عمومی تبدیل می‌شود.

معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: کار قرارگاه یک کار تشکیلاتی است و به سادگی می‌توان ناهنجاری‌های جامعه را تبدیل به یک مساله و دغدغه عمومی کرد.

بسط فرهنگ قرارگاهی نخستین دغدغه استان فارس است

وی نخستین دغدغه استان فارس را بسط فرهنگ قرارگاهی دانست و بیان کرد: بسط فرهنگ قرارگاهی به این معنا است که  مسئولان و مردم متوجه باشند که امروز دشمنان ما تشکیلاتی عمل می‌کنند، پس ما هم باید تشکیلاتی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام رصاف درباره حضور جوانان در قرارگاه فرهنگی تصریح کرد: ایجاد فاصله جوانان از ماهواره فقط با فرهنگ قرارگاهی، کار تشکیلاتی، سپردن مسئولیت و بها دادن به جوانان  امکان‌پذیر است و با عضویت سمن‌های مختلف، کانون‌های فعال و هیئت‌های مذهبی در قرارگاه فرهنگی شاهد حضور پررنگ جوانان هستیم.

معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با طرح این مثال که اعتکاف 15 سال قبل با اعتکاف امروز متفاوت است،  بیان کرد: امروز بخش قابل توجهی از ادارات و مردم در مراسمی مانند اعتکاف شرکت می‌کنند اما این‌که حضور ماندگار نیست، یک مساله است.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی تنها در صورت مردمی شدن موثر می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از برنامه‌های مذهبی و از جمله عاشورا به صورت کاملا مردمی اجرا می‌شود و در کار فرهنگی نیز باید این اتفاق بیفتد و تکیه بر دولت جامعه را با فراز و نشیب روبه‌رو می‌کند.

حجت الاسلام رصاف با بیان این‌که دولتمردان در اختصاص بودجه‌های فرهنگی کم لطفی نکنند، تصریح کرد: به طور مثال اگر نان، آب، برق یا بهداشت مردم کم و زیاد بشود، مشکل پیدا می‌شود و دولت به دنبال رفع آن بر می‌آید اما در مسئله فرهنگ این‌گونه نیست.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های  استان برای گفت: امامزادگان از جمله ظرفیت‌ها و نقاط قوت استان فارس هستند که با توجه به اعتقاد مردم استان نسبت به این امامزادگان می‌توان بیشترین بهره فرهنگی را برد.

ساخت فیلم "کربلای 2" برای تبیین  شخصیت احمد بن موسی(ع)

معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حرم احمد بن موسی(ع) به عنوان محور اصلی امامزادگان فارس بیان کرد: راه‌های دسترسی به حرم احمدبن موسی (ع) باید آسان باشد و اطراف این حرم به صورتی برای مردم مهیا شود که مردم به راحتی بتوانند در این مکان مقدس به اعمالی مثل زیارت بپردازند و با این کار گردشگری مذهبی نیز رواج می‌یابد.

حجت الاسلام امین رصاف برگزاری کنگره‌ و همایش برای شناساندن شخصیت احمد بن موسی (ع) را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد:  یکی از اقداماتی که در این باره انجام شده است نگارش فیلم‌نامه فیلم کربلای 2  است که باید نهایی بشود تا به مراحل خوبی برسد.

وی موضوع این فیلم را احمد بن موسی(ع) ذکر کرد و گفت: فیلمنامه این فیلم اوایل سال توسط فارس آماده شده و آیت‌الله ایمانی نیز بر آن صحه گذاشته و  تسریع ساخت آن را خواستار شدند.

هدف قرارگاه قرآنی تبدیل فارس به قطب قرآنی است

معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تشکیل قرارگاه قرآنی در استان فارس افزود: قرارگاه قرآنی یکی از شاخه‌های فرعی قرارگاه فرهنگی است و هدف تشکیل آن تبدیل فارس به قطب قرآنی است.

حجت‌الاسلام رصاف تصریح کرد: در قرارگاه قرآنی همه دارالقرآن‌ها، کانون‌ها و سمن‌های قرآنی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر 140 شعبه بیت‌الاحزان در کشور فعالیت می‌کنند  و این موسسه تاکنون هزار حافظ قرآن تربیت کرده است.


نظرات بینندگان