کد خبر: ۶۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳

کلبه‌ای زیر آوار؛ همه داشته‌های یک کلید ساز در شیراز+تصاویر

با این وضعیت کلیدسازی کاوه در بین مخروبه ها باقی مانده است و هر روز نگرانی این شهروند بیشتر می شود.
به گزارش شیرازه، در مسیر بین فلکه مصدق تا فلکه خاتون در کنار ساختمان حوزه مدیریت سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شیراز، بین مخروبه های به جامانده از تخریب ساختمان های کنار روگذر، مغازه ای کلیدسازی با مساحتی حدود یک متر در دو متر مربع، دیدگان همه را به خود جلب می کند.

شیرازیس نوشت: این کارگاه کلیدسازی که زیرپله همان ساختمان مخروبه است، به گفته صاحب کارگاه بیشتر از شش ماه است که با این وضعیت به سر می برد؛ وی با ناراحتی از دغدغه های زندگیش می گوید، اینکه چندین ماه است قسمت های دیگر این ساختمان ها که الان مخروبه ای از آن باقی نمانده است از مالکان با قیمت های مناسب خریداری شده و همه ملک خود را واگذار کرده اند ولی شهرداری جهت خرید مغازه کوچک او که تنها راه کسب درآمد خانواده اش می باشد، قیمتی بسیار کم پیشنهاد داده است که آن مبلغ حتی به اندازه اجاره مغازه ای با همان اندازه در هیچ نقطه ای از شهر نیست.

با این وضعیت کلیدسازی کاوه در بین مخروبه ها باقی مانده است و هر روز نگرانی این شهروند بیشتر می شود.

هرچند شهر داری شیراز با ساخت خیابان ها و احداث رو گذر و زیر گذر های متعدد در سطح شهر خدمات ارزنده ای در کاهش ترافیک شیراز در آینده را ارائه میدهد . اما توجه به این نکته هم ضروری به نظر میرسد که یک مغازه و یا یک باب منزل که گاها در سر راه ساخت و ساز شهرداری قرار دارد تمام سرمایه یک خانواده است. هرچند متراژآن کوچک باشد و پرداخت قیمتی اندک در قبال آن پاسخگویی نیاز آن خانواده نیست.

آنچه مهم به نظر میرسد این است که در خرید ملک افراد جهت ساخت  خیابان و یا سایر موارد مورد نیاز شهر. با یک دید فرهنگی و نه صرفا اقتصادی به موضوع نگریست و آینده صاحبان ملک و همسایگان هم جوار پروژه  را هم در نظر گرفته شود.

 

نظرات بینندگان