کد خبر: ۶۰۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳

تخریب مدرسه در دقیقه 90 تابستان؛ 800 دانش‌آموز شیرازی آواره شدند

اینها حکم را نادیده گرفتند در خصوص تخریب به آنان اطلاع داده بودیم و اگر خودم بودم بیشتر تخریب می کردم.
به گزارش شیرازه، باز آمد بوی ماه مدرسه ... این شعر را همیشه نزدیک های مهر زیاد از رسانه های جمعی پخش می کنند، شعری که دانش آموزان و معلمین را به ماراتنی جدید فرامی خواند. 

خبرگزاری شبستان در گزارشی نوشت: در حالی که کمتر از 10 روز به آغاز سال تحصیلی جدید و شلوغی های مهر ماه به خیابان ها و معابر کشیده شده و مدارس خود را مهیای حضور دانش آموزان می کنند و کلاس های درس انتظار روز اول مهر را می کشند، مدارسی هم هستند که به خاطر عدم هماهنگی بین دستگاهی رنگ دانش آموزان را نمی بینند.

روز جمعه 21 شهریور بود خبر تخریب یک مدرسه توسط شهرداری روی خط خبرگزاری های مختلف قرار گرفت، از آن روز برخی مسئولین یا جواب ندادند یا اگر جواب دادند به برخی از رسانه ها جواب دادند و یا اینکه کار را به یک همکار دیگر خود واگذاشتند.

در ساعت چهار صبح! روز 21 شهریور مدرسه مهر تابان توسط نیروهای شهرداری مورد تخریب قرار می گیرد، آنطور که زهرا گورنگی، موسس و مدیر موسسه آموزشی «مهر تابان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز می گوید: این افراد رفتار خوبی را با سرایدار مدرسه نداشتند و حتی وی را دستگیر کرده و کار خود را ادامه دادند.

وی ادعا می کند: افرادی که برای تخریب آمده بودند از طریق حیاط خلوت وارد محوطه دفتر مدرسه شدند و ضمن به بار آوردن خرابی هایی پرونده ها را جابجا کردند که باعث گم شدن برخی از پرونده ها شده است.

این صحبتی بود که نصرالله کیانی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان شیراز به علت آنچه که وی عدم اطلاع صحیح از پرونده ها و نداشتن آمار می خواند، از آن ابراز بی اطلاعی کرد.

گورنگی با اشاره به اینکه مجتمع آموزشی «مهر تابان» سال بیست و دوم خود را آغاز می کند، افزود: این مجتمع که مشکل دار شد حدفاصل بیمارستان قلب کوثر و پل معالی آباد واقع شده است که یک مجتمع دخترانه است.

وی با یادآوری این مطلب که دیوان عدالت اداری حکم موقت به توقف عملیات اجرایی شهرداری برای تخریب این مدرسه را تا سال 95 صادر کرده است، اظهار داشت: حدود 7 و 15 دقیقه صبح روز جمعه نگهبان مدرسه تماس گرفت با من و گفت "حدود ساعت چهار تا چهار و 15 دقیقه بوده که با صدای عجیبی بیدار شدم و از محل اسکان بیرون آمدم و دیدم که مدرسه روبرویی که مدرسه دخترانه بود را تخریب می کنند و زمانی که اعتراض کردم آنان من را دستگیر کردند و دست بند زدند."

گورنگی ضمن ابراز تاسف از این رفتار مامورین شهرداری با سرایدار مدرسه، افزود: اینها مقداری از شیشه های مدرسه را شکستند.

این مدیر مدرسه اظهار داشت: این رای کمسیون 100 بود که به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم، از 17 شهریور یک نامه اخطار به ما رسید مبنی بر اینکه کلاس هایی که با کانکس هست و دیوار پیش ساخته است را جمع کنید و ما پس از آن به شهرداری رفتیم و به آنان گفتیم که مدارس در حال بازگشایی است و چون پرونده در حال بررسی است شما حق ندارید چنین کاری را انجام دهید و آنان گفتند که ما می توانیم و تخریب می کنیم.

گورنگی با یادآوری این مطلب که متاسفانه برخوردهایی که می کنند در شان یک محیط فرهنگی نیست، افزود: حکم قبل از طلوع آفتاب را نمی پسندند، این حرکت جالبی نبود و در کل در خور شان یک محیط فرهنگی و آموزشی نبوده است.

وی افزود: بلافاصله 110 را خبر کردیم که آمدند و گزارش را تهیه کردند اما چون جمعه بود کار به روز شنبه رسید.

همچنین نصرالله کیانی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان شیراز نیز به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: مجموعه آموزشی «مهر تابان» با قدمت 20 ساله به بیش از یک هزار و 500 دانش آموز خدمات آموزشی ارائه می کند.

این مقام مسئول با شااره به اینکه مرکز مورد نظر حدود 14 سال فعالیت می کند که 800 دانش آموز دارد، افزود: چرا عزیزان بعد از 14 سال از یکی و 2 سال پیش به فکر کاربری مسکونی این مجموعه افتاده اند، از سال 91 که اخطار اولیه داده اند، چرا بدون هماهنگی آموزش و پرورش ورود پیدا کردند و باعث تخریب اموال عمومی شدند.

کیانی اظهار داشت: من برای نظر شهرداری و رای صادره احترام قائلم و بهتر این بود که در آستانه سال تحصیلی هستیم و از طرفی که بیش از 800 خانواده نگران وضعیت دانش آموز خود می شوند و از طرفی دیگر حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف حکم شهرداری بوده است باید این عزیزان با حداقل همفکری با مدیریت آموزش و پرورش این حرکت را انجام می دادند.

وی تاکید کرد: این واحد زیر مجموعه آموزش و پرورش بوده است و باید به صورت مکتوب آموزش و پرورش را مطلع می کردند تا کارشناسان این اداره به همراه حراست نیز بتوانند در تصمیم گیری ورود داشته باشند تا راهی درست انتخاب شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهایی که این حرکت داشت نگرانی افکار عمومی و خانواده های دانش آموزان است، افزود: عکس هایی از این مرکز تهیه کردم که جالب نیست این حرکت در یک فضای آموزشی اصلا قابل قبول نیست.

کیانی با یادآوری این مطلب که این مرکز هیچگونه مشکلی از نظر تخریب فضای سبز و مشکلی برای شهر شیراز ایجاد نمی کند، اظهار داشت: ضمن احترام مجدد به شهرداری، باید عنوان کنم که عزیزان به شیوه بهتری باید کار را پیش می بردند.

وی با اشاره به اینکه حکم دیوان عدالت اداری را مشاهده کردم و تمام مستندات را جمع آوری و ملاحظه کردم و علیرغم تمام تقاضاهایی که بود تا این احکام را ندیدم با هیچ رسانه ای مصاحبه نکردم، افزود: شهرداری در این حرکت عجله کرده است و نباید کار را انجام می داد.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که بعضی از قسمت های مدرسه را تخریب کردند، اظهار داشت: در خصوص ورود به مدرسه در ساعت چهار صبح باید از شهرداری پرسید، که چرا آن زمان را که هیچ اداره ای باز نیست و امکان پیگیری وجود ندارد را انتخاب کرده اند.

کیانی افزود: آنان برخورد خوبی به سرایدار نداشتند البته می نمی دانم قانون به آنان تا چه حد اجازه داده است که به حریم دیگران ورود پیدا کنند و دست بند به سرایداری که بر اساس حکم وظیفه در آن مدرسه خدمت می کند و وظیفه حفاظت از امول مدرسه را دارد، بزنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز گفت: اظهارات مهندس صالحی، شهردار منطقه 6 شیراز را خواندم و ایشان گفته بودند که کارشان قانونی بوده است، بله کار آنان برای مرحله اول صدور رای قانونی بوده است و به استناد رای نهایی که دیوان عدالت اداری در تاریخ اول مرداد 93 صادر کرده است خواستار شده است تا تعیین تکلیف شکایت صادره و اعلام نظر حکم عملیات تخریب توقیف شود.

وی افزود: شاکی «ک . ک»، مالک ملک از شهرداری شکایت کرده است و باید منتظر می ماندند تا رای نهایی صادر شود و عزیزان شهرداری ابراز می کنند که حکم را ندیده اند و در صورتی که مدیر و موسس مدرسه ابراز می دارد که "با حضور نماینده نیروی انتظامی که در صحنه حاضر بوده به معاون شهرداری تسلیم شده است" و هر فردی که از حکم دیوان عدالت اداری اطلاع داشته و این تخریب انجام شده است در مقابل قانون ایستاده است و باید برخورد قانونی با وی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیگیری قانونی برای مدرسه را انجام خواهیم داد، افزود: دادستانی حکمی برای تخریب صادر نکرده است.

وی با اشاره به اینکه نماینده قوه قضاییه، وزارت کشور و نماینده شورای شهر در تاریخ 8 بهمن 92 حکم قبلی که در 8 بهمن 91 صادر شده را تایید کرده است که مبنی بر اینست که حق با شهرداری است، افزود: رای دیوان عدالت اداری را مورد توجه قرار نداده اند که پس از این 2 تاریخ صادر شده است و آنان می توانستند با رایزنی با آموزش و پرورش کار را بهتر انجام دهند، البته این به آن معنا نیست خواسته شهرداری پیگیری نشود.

کیانی با تاکید بر اینکه کارشناسی حقوقی و حراست را مامور پیگیری مسائل کردم، افزود: برای جایگزینی اتفاق خاصی نخواهد افتاد با توجه به رای دیوان عدالت اداری استنباط داریم شهرداری همکاری کند و در اول مهر مدرسه در همین محیط بازگشایی شود.

همچنین علیرضا پاک فطرت، شهردار شیراز نیز در جمع خبرنگاران نیز گفت: اینها حکم را نادیده گرفتند در خصوص تخریب به آنان اطلاع داده بودیم و اگر خودم بودم بیشتر تخریب می کردم.

وی با اشاره به اینکه ترافیک زیادی در منطقه ایجاد می کند، افزود: اگر خون از دماغ یک دانش آموز آمد، خودشان باید پاسخگو باشند.

خاطر نشان می شود، طبق شکایتی که شده مبنی بر اینکه ساختمان مسکونی است و کاربری آموزشی ندارد، حکم تخریب در کمسیون ماده 100 صادر شده است که به تخلفات ساختمانی می پردازد و بعد از اینکه احکام قطعیت پیدا کند به اجراییات شهرداری می رسد و از طرفی زهرا گورنگی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و رای بر توقف موقت صادر شده که در این بین شهرداری حکم را اجرا کرده است، تنها ابهامی که باقی می ماند اینست که چرا مسئولین شهرداری ساعت چهار صبح را برای تخریب بخشی از مدرسه انتخاب کرده اند.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
0
حرف مدیر مدرسه خیلی جالبه که میگه اموال عمومی بوده! از کی تاحالا مکان یک مدرسه خصوصی که سالیانه چند میلیون شهریه میگیره شده اموال عمومی ؟ خودتون خجالت نمیکشید در مقابل این همه پول که میگیرید به بچه ها تو کانکس سرویس میدید؟ بابا انصافم خوب چیزیه . مدرسه ای که قانون رو رعایت نکنه همون بهتر که خراب بشه.