کد خبر: ۶۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس:

کلام نماینده ولی‌فقیه در استان فصل‌الخطاب است/ انتصاب دو تن از مسئولان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس

باید مسائل فرهنگی در اولویت باشد چراکه فرهنگ مانند آب نقش حیاتی دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، معاون فرهنگی و ارتباطات نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس از برگزاری مراسم معارفه رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس خبر داد و اعلام کرد: ‌ این مراسم در روز یکشنبه، ۳۰ شهریور با سخنرانی حجت‌الاسلام مروی، معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد جعفری در نشست خبری اظهار کرد: حجت الاسلام رصاف با حکمی از سوی آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با حفظ مسئولیت معاونت روحانیت و حوزه های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه، ریاست این نهاد را نیز بر عهده خواهد گرفت.

وی افزود: آئین معارفه رئیس جدید نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس یکشنبه همزمان با افتتاح حوزه های علمیه تحت اشراف حضرت آیت الله اسدالله ایمانی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و ارزیابی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و وظایف نماینده ولی فقیه در استان‌ها اشاره و اظهار کرد: ولایت عامل جدا کننده حکومت طاغوت از حکومت حق است و نماینده ولی فقیه نیز خط اتصال به ولایت و عامل هماهنگی و وحدت‌بخش در جامعه ما محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کلام نماینده ولی فقیه در استان به دلیل اتصال با ولایت فصل‌الخطاب است و مسائل و مشکلات بر این اساس حل می‌شوند، گفت: نماینده ولی فقیه چشم ناظری است که مطالبات رهبر معظم انقلاب را در استان دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه ریاست شورای فرهنگ عمومی استان نیز بر عهده نماینده ولی فقیه است، گفت: در سالی که به نام فرهنگ نام‌گذاری شده است باید مهم‌ترین مسائل و امور ما نیز مسائل فرهنگی باشد چراکه فرهنگ مانند آب نقش حیاتی در جامعه ما دارد.

این مقام مسئول گفت: نماینده ولی فقیه در استان فارس مامن و پناهگاهی برای مردم در مسیر دست یافتن به حقوق آن‌هاست که در جامعه به این جایگاه غفلت شده است و اگر دلسوزان نظام از این ظرفیت بیشتر استفاده کنند زودتر به اهداف بلند کشور دست می‌یابیم.

وی اظهار کرد: نماینده ولی فقیه رابط بین مردم و دولت است و به نمایندگی از مردم، سخن آنها را به گوش مسئولان می رساند و سازوکاری که نماینده ولی فقیه در این زمینه در استان فارس ایجاد کرده در کشور کم نظیر است.

معاون فرهنگی و ارزیابی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس ضمن تأکید بر اینکه اصحاب رسانه بیشتر به اقدامات نهاد نمایندگی ولی فقیه بپردازند، گفت: براین باوریم که ارتباط دوسویه میان اهالی رسانه و نهاد باید برقرار باشد و ارتباطات و هم افزایی با اصحاب رسانه تقویت شود.

این مقام مسئول به راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی در استان فارس اشاره و اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی به معنای مدیریت واحد فرهنگی در استان است که از جمله وظایف آن پیگیری و نظارت امورات فرهنگی از طریق نهاد رهبری است که مقدمات راه‌اندازی آن فراهم شده است و در قرارگاه هم دستگاه‌های دولتی و هم مؤسسات مردمی عضویت دارند.

وی با تصریح اینکه جهت تعالی فرهنگ به معنای دینی و انقلابی باید با جدیت بیشتر تلاش کرد، گفت: پالایش فرهنگی یعنی زدودن عناصر نامطلوب فرهنگی که در جامعه ایجاد شده است و برای این امر باید یک برنامه زمان‌بندی‌ شده تعیین کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: همچنین از دیگر برنامه‌های نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، پیگیری بحث قرارگاه قرآنی است که اساسنامه آن آماده شده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد. همچنین شورای قرآنی استان فارس تشکیل شده و چندین جلسه نیز برگزار کرده است و به دنبال فعال و تقویت کردن ستاد مردمی در بخش فعالیت‌های قرآنی هستیم زیرا باور ما این است که گسترش این اقدامات از عهده مردم بر می‌آید.

وی با یادآوری این نکته که از هر راهی که دشمن وارد شده است باید از همان راه به مقابله با او رفت، گفت: قرارگاه فرهنگی ابعاد مختلفی دارد که تمام این موارد در این قرارگاه مورد بحث و پیگیری قرار خواهد گرفت که از جمله آن می‌توان به بحث اسلامی کردن علوم نیز اشاره کرد.

مسائل فرهنگی را با امید دنبال خواهیم کرد

معاون فرهنگی و ارزیابی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه این تصور و ذهنیت که دچار یاس فرهنگی شده‌ایم باید شکسته شود، تصریح کرد: مسائل فرهنگی را با امید دنبال خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و ارزیابی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اهمیت رسانه‌ها گفت: جهت دستیابی به پیشرفت و توسعه لازم است که به ابعاد مختلف جامعه توجه شود که یکی از این ابعاد، رسانه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه وظیفه نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی ساده و تبادل آرا و افکار در جامعه را جزو وظایف رسانه‌ها برشمردند، افزود: وظیفه اول بحث نقد و نظارت است که در این میان بحث نقدهای منصفانه و غیرمنصفانه مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: یک عیارسنجی درست و صحیح این است که اگر موضوعی را برای بررسی و نقد کردن انتخاب می‌کنیم به جهات مثبت و منفی آن نگاه کرده و یک جمع‌بندی کلی از آن‌ها داشته باشیم، اما اگر صرفاً برای عیب گرفتن باشد نقد مصنفانه و صحیحی نیست.

معاون فرهنگی و ارزیابی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در ادامه به بیان آیاتی در رابطه با نحوه اطلاع‌رسانی و مطرح کردن عیوب و پرداختن به مسائلی که مردم با آن مواجه هستند، پرداخت و گفت: ‌ خداوند دوست ندارد کسی سخنی از بدی بگوید مگر شخصی که به او ظلم شده است و بر لزوم حفظ حرمت افشاگری و بیان حقوق مردم در تمام ابعاد تأکید می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری عنوان کرد: معیار بیان مطالب، حق و عدالت است و نباید در مطرح کردن مطالب اغماض کنیم حتی اگر به ضرر ما و یا خویشاوندان ما باشد.

نبوی، سکاندار روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس شد

در ادامه معاون فرهنگی و ارتباطات نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس اعلام کرد: نام معاونت فرهنگی به معاونت فرهنگی و ارتباطات تغییر یافته و روابط عمومی نهاد نیز از این پس در این مجموعه فعالیت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام جعفری اعلام کرد: سید نیما نبوی از این پس مسئولیت روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس را برعهده خواهد داشت که دانش آموخته مقطع کارشناسی در رشته هنر و دانشجوی کارشناسی ارشد در این رشته است که 15 سال نیز در عرصه رسانه قلم زده است.

مدیر روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس هم در این نشست، اصحاب رسانه را در زمره شریف ترین و پاک ترین اقشار جامعه خواند و بر تقویت تعامل با رسانه ها در دوره جدید فعالیت روابط عمومی این نهاد تاکید کرد.

سیدنیما نبوی گفت: روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس علاقه مند است که به طور جدی برای اعتلای فرهنگ، اندیشه، هنر به ویژه هنر دینی و انقلابی وارد عمل شود.

بنابراین گزارش پیش از این حجت الاسلام محمد تقی‌زاده، مسئولیت روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس را برعهده داشت که به قصد تکمیل دوره تحصیلی خود در مقطع دکترای رشته حقوق و همچنین تحصیل در سطح چهار حوزه در شهر مقدس قم از این سمت استعفا داد.

نظرات بینندگان