کد خبر: ۶۰۶۵۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
شیرازه بررسی کرد:

تعطیلات نمایندگان فارس چگونه گذشت؛ از تدریس در دانشگاه تا سفر به هندوستان

یکی از مهمترین انتقادات نمایندگان نسبت به تعطیلات زیاد تقویم سالانه کشور بوده اما تاکنون اقدامی برای کاهش تعطیلات تابستانی خود انجام نداده اند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، طرح تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال‌های اخیر واکنش‌های متعددی را تاکنون به همراه داشته است اما کماکان بهارستان نشینان بر اساس آئین نامه داخلی خود در فصل تابستان حدود یک ماه تعطیلات دارند که بخش اول در اوایل تابستان سپری شد و از روز چهارشنبه پنجم شهریورماه لغایت بیست و نهم شهریورماه مرحله دوم تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود و نمایندگان مردم در خانه ملت روز یکشنبه 30 شهریورماه جلسه علنی خود را در مجلس شورای اسلامی آغاز می‌کنند.

با یک حساب سر انگشتی میتوان دریافت که نمایندگان مجلس در سال که 52 هفته است کمتر از 36 هفته کار مفید دارند که در طول هفته نیز سه روز در جلسات علنی حضور پیدا می کنند بر این اساس تعطیلات نمایندگان مجلس بیشتر از تعطیلات مدارس است!

این در حالی است که همواره یکی از مهمترین انتقادات نمایندگان نسبت به تعطیلات زیاد تقویم سالانه کشور بوده اما تاکنون اقدامی برای کاهش تعطیلات تابستانی خود انجام نداده اند.

به هر حال شیرازه در گرارشی به بررسی عملکرد نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در تعطیلات تابستانه پرداخته است.

«جعفر قادری» نماینده مردم شیراز در مجلس در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که از وی پرسید شما در طول سه هفته تعطیلی مجلس چه کار کردید و کجا رفتید، توضیح داد: حدود سه روز همراه با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در یک سفر کاری برای بازدید از پروژه‌های آذربایجان شرقی به این استان سفر کردیم. سه روز هم تهران بودیم. یک هفته کامل هم در یک سفر کاری- زیارتی توسط مجلس ماموریت رسیدگی به دو لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و لایحه رفع موانع تولید رقابتی یا همان لایحه ضد رکودی داشتیم که خوشبختانه با سه شیفت کاری، هر دو لایحه به سرانجام رسید. بقیه روزها هم در شیراز در خدمت موکلین و پیگیر کارهای آن‌ها بودم.

قادری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند تعطیلات مجلس زیاد است، تصریح کرد: تعطیلات مجلس زیاد نیست و فقط یک ماه تعطیلی دارد. در طول سال هم سه هفته تهران و یک هفته حضور در حوزه انتخابیه برای پیگیری کارهای موکلین است که اگر نماینده ای به شکل دیگری از این تعطیلات استفاده می‌کند، اشکال از مجلس نیست.

«داریوش اسماعیلی» نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور یک هفته ای در شهرستان خرامه به پی گیری برخی مشکلات شهرستان از طریق جلسات با مدیران ارشد استانی پرداخت.

وی با حضور در جمع مردم روستاهای سقاآباد، جیان، هاشم آباد و روبهقان بخش کربال ضمن دیدار با خانواده شهدا به ارائه گزارشی از فعالیت دو و نیم ساله خود پرداخته و انعقاد قرارداد با سازمان آب را به عنوان مهمترین راه حل مشکلات کشاورزی منطقه مطرح نموده بود.

اسماعیلی در ادامه سفر خود به شهرستان خرامه، در مراسم کلنگ زنی 4 پروژه شبکه بهداشت و درمان با اعتبار 840 میلیون تومان، افتتاح دو پروژه شبکه بهداشت و درمان با اعتبار 190 میلیون تومان، افتتاح پروژه های بهزیستی شهرستان با اعتبار 174 میلیون تومان و پروژه خط انتقال آب روستایی با اعتبار 530 میلیون تومان شرکت کرد.

این نماینده مجلس دیداری با چند وزیر از جمله وزیر راه و شهرسازی جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه خود داشته است.

«نادر فریدونی» نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی در این دور از تعطیلات تابستانه مجلس، در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فیروزآباد شرکت کرد. سپس از محل احداث پارک تل پوستی فیروزآباد بازید کرد. شرکت در جمع عشایر حوزه انتخابیه در جشنواره عشایری منطقه آسپاس اقلید در حضور نماینده مجلس اقلید، استاندار فارس و مدیران کل استانی از دیگر برنامه‌های فریدونی بود.

نادر فریدونی رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس از 21 شهریور در قالب هیئتی به کشور هند سفر کرد.

«نبی الله احمدی» نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس نهم در اولین روزهای دور دوم تعطیلات مجلس به همراه هیأتی متشکل از چیت چیان وزیر نیرو و جمعی از نمایندگان کمیسیون های مجلس نهم عازم تاجیکستان شد.
وی پس از بازگشت از این سفر به همراه فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان در روستاهای داراب و زرین دشت حضور یافت و در جلسات پرسش و پاسخ شرکت کرد.
بازدید از پروژه های در حال اجرا از جمله پتروشیمی، بزرگراه داراب جنت شهر و راه های روستایی از دیگر برنامه های احمدی در ایام تعطیلات مجلس بود.
وی از 22 شهریور ماه در تهران به منظور شرکت در جلسات مختلف با معاونین وزرا و مسئولین کشور میزبان فرماندار، امام جمعه، شهرداران داراب و زرین دشت و جمعی از اعضای شورای شهر دو شهرستان بود.

«محمدرضا رضایی»، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در طول این دور از تعطیلات مجلس با حضور در حوزه انتخابیه به سرکشی از بخش های و روستاها پرداخت.
در این دیدارها که در روستاهای تشک، سه چاه، خادر و غیره انجام شد، مسائل و مشکلات مردم این مناطق در زمینه مسیرهای مواصلاتی، آب شرب، وضعیت قنوات و چاه ها و بهداشت و درمان بررسی شد.
همچنین با حضور مسئولان شورای اداری شهرستان در بخش های سیمکان، خفر و کردیان ضمن دیدار با مردم و اهالی روستاها مسائل و مشکلات آنها بررسی و در زمینه تصمیماتی اتخاذ شد.
 شرکت در جلسات استانی و سرکشی به ادارات شهرستان از جمله ورزش و جوانان، تامین اجتماعی، آموزش و پرورش و غیره از جمله برنامه های وی در تعطیلات سه هفته ای مجلس بوده است.

«نوذر شفیعی» رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم ممسنی و رستم درخصوص تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس گفت: بعد از یک سال کار فشرده، نمایندگان فرصتی برای استراحت پیدا می کنند تا در کنار خانواده و فرزندانشان باشند چرا که در طول سال درگیر کار هستند و کمتر فرصت می کنند.

وی افزود: اما با این حال کمتر نماینده ای را می توان پیدا کرد که از این فرصت برای خانواده خود استفاده کند بلکه معمولا یا در حوزه انتخاباتی خود یا در مراکز استان و یا در تهران و وزارت خانه ها پیگیر کار ها و مطالبات مردمی هستند.

وی ادامه داد: من در این مدت سفری به شهرستان داشته و با مردم دیدار کردم و برخی کارهای اداری را  پیگیری کردم. همچنین مدتی نیز در مرکز استان با ادارات کل و مدیران کل دیدارهایی داشتیم و حتی پیگیر برخی از درخواست های شخصی مردم بودم و این‌که در تهران با مراجعه به بسیاری از وزارت خانه ها به دنبال حل مسائل شهرستان های ممسنی و رستم و استان فارس بودم.

شفیعی همچنین نتیجه پیگری‌های خود را در خصوص احداث استخر سر پوشیده و احداث بیمارستان 210 تختخوابی در ممسنی و 80 یا 64 تختخوابی در شهرستان رستم مثبت دانست.

دکتر نوذر شفیعی برای مردم فارس نیز خبر خوشی داشت و گفت: در دیدار با معاونت راهبردی ریاست جمهوری مساله خشکسالی استان فارس مطرح شد و قرار است اعتبار 45 میلیارد تومانی در خصوص مسائل خشکسالی و حوزه آب و 60 میلیارد تومانی تسهیلات ارزان قیمت برای کشاورزی تصویب شود که این موضوع هم اکنون در کمیسیون تلفیق در جریان است.

«رحیم زارع» نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس در پاسخ به این سوال خبرنگار شیرازه که تعطیلات خود را چگونه گذراندید، توضیح داد: هفته اول را در حوزه انتخابیه بودم و به مشکلات و امور مردم رسیدگی کردم. هفته دوم هم در سفر کاری- زیارتی در مشهد مقدس بر روی لایحه خروج از رکود با توجه به مطالعاتی که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی داشتم، کار کارشناسی انجام دادیم.

زارع برنامه‌های خود در سومین هفته از تعطیلات مجلس را تشریح و اظهار کرد: در هفته سوم، دو روز پیگیر امور حوزه انتخابیه در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها بودم، یک روز هم در دانشگاه علامه طباطبایی امورات مربوط به سال تحصیلی جدید را انجام دادم. سه روز هم در منطقه هستم که امروز(پنجشنبه) همراه با حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای ایزدخواست شرکت می‌کنم، فردا(جمعه) هم به مشهدمرغاب می‌روم؛ شنبه در دانشگاه تدریس می‌کنم و یکشنبه در صحن علنی مجلس حضور خواهم یافت.

وی درخصوص سفرهای خارجی برخی نمایندگان نیز تصریح کرد: سفرهای کاری مفید است اما با سفرهای تفریحی در دوران نمایندگی موافق نیستم چراکه در این دوران باید دغدغه مشکلات مردم حوزه انتخابیه و رسیدگی به امور آن‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی را داشته باشیم.

زارع با بیان اینکه سفر به سوریه را هم برای ما تدارک دیده بودند اما نرفتم، گفت: سفرهای خارجی را قبل از نمایندگی مجلس رفته‌ام چون در حوزه تجارت خارجی فعالیت می‌کردم و طی دوران کاری در مجلس تنها در سفر دو روزه به ترکیه همراه با وزیر صنعت در نشست اقتصادی کشورهای اسلامی شرکت کردم که واقعا مفید بود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس ضمن اذعان به اینکه تعطیلات مجلس زیاد است درخصوص بهترین شیوه استفاده از این تعطیلات گفت: تعطیلات برای رسیدگی و پیگیری امورحوزه انتخابیه هم در سطح کلان و هم در استان و شهرستان‌هاست که تا کنون استراتژی من نیز حل مشکلات و دغدغه‌های مردم بوده است.

«سیدحسین ذوالانوار» نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در طول دور دوم تعطیلات تابستانی حضور فعالی در جلسات کمیسیون مشترک(اقتصادی، برنامه و بودجه، صنایع و معادن، حمایت از تولید ملی و اصل 44) برای بررسی لایحه رفع موانع تولید داشت. شرکت در جلسات کلان در سطح وزارتخانه ها، برگزاری جلسات با مدیران برای رفع مشکلات دستگاه ها، حضور در جلسات مشترک دستگاه ها از جمله شرکت توزیع برق شیراز و دانشگاه شیراز از اقدامات دیگر  بوده است. بازدید مختلف از جمله نیروگاه توامان خورشیدی و برق، پیگیری امورات فرهنگی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، برگزاری ملاقات های چهره به چهره، بازدید از مناطق مختلف شهری و روستایی، برگزاری مصاحبه های مطبوعاتی مختلف، پیگیری درخواست های مکتوب مردم شریف شیراز همه فعالیت‌هایی بود که ذوالانوار در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد.

متاسفانه تلاش خبرنگار شیرازه برای اطلاع از کم و کیف فعالیت سایر نمایندگان استان در تعطیلات 25 روزه مجلس شورای اسلامی به جایی نرسید.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
این یارو اسماعیلی کوار و سروستان رو فراموش کرده !!!!!!
ناشناس
خودشان جواب ندادند
ناشناس
سلام
از زحمات نمایندگان با بصیرت شیراز دکتر قادری و مهندس ذوالانوار متشکرم
ناشناس
FRANCE
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
رضاییی نماینده جهرم به سفر خارجی رفته بود...
ناشناس
خوش باشند
ناشناس
رفته که رفته
تو تعطیلات مجلس هم باید از شما اجازه بگیره
فاطمه از استهبان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
وای از دست نماینده استهبان ونی ریز که در امور جزیی هر اداره ای دخالت می کند. کسی نیست بهشون بگه که انتصاب مدیران ادارات با فرماندار است یا نماینده .... امان از دست نمایندگان بی بصیرت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
دخالت های بی مورد نماینده یکی از شهرستان های جنوبی فارس در عزل و نصب ادارات صدای امام جمعه در آورده... وی در واکنشی گفته چندین سال است ما فرماندار نداریم... چرا نماینده مجلس در انتخاب و هماهنگی نماینده دولت دخالت می کند این باعث عدم پاسخگویی فرماندار می شود...
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
سلام .به این آقای پروفسور اسماعیلی که ادعای دانشمند بودنش گوش فلک را کر کرده بگید سروستان و کوار هم جز حوزه نمایندگی شماست.با این تبعیض ها آقا توقع داره دورابره نماینده بشه زهی خیال باطل.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
برومندی نمایتده مرودشت هم دمار از روزگار فرمانداری و ادارات درآورده و حتی در تعیین مدیران مدارس نیز دخالت می فرمایند. ضمن در این ایام در سفر خارجی تشریف داشته اند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
کاش از نماینده استهبان هم میپرسیدید کجا رفته؟ببینیم بجز عزل و نصب و کارهایی که به ایشون ربطی نداره چه فعالیتی داشته؟اصلا حضور داشته یا با آقای ..... سفر خارجی بوده؟؟
البته برای سفر خارجی رفتن باید لوطی باشی که ......... حالا بماند .
حسین اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
1
سلام
از زحمات نمایندگان با بصیرت شیراز دکتر قادری و مهندس ذوالانوار متشکرم
صدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
شیرازه جان یک خبر از نماینده کازرون بگیر این اقا اصول گرا است؟............
اقلید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
نماینده اقلید چطور
كرمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
1
ذوالانوار و قادري
همراه مردم //
براي مردم //
ناشناس
قادری قبول ذوالانوار نه