کد خبر: ۶۰۶۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۳

موفقیت 80 درصدی طرح های اشتغال‌زایی کمیته امداد فارس

کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه بخش کارانگیزی، توان‌افزایی (مشاغل خانگی) و خودکفایی اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی کمیته امداد فارس، معاون اشتغال و خود‌کفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون و با هزینه ای بالغ بر 168 میلیارد و 288 میلیون ریال 1614 شغل توسط کمیته امداد استان ایجاد شده است.

سهراب روستایی اظهارداشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه بخش کارانگیزی، توان‌افزایی (مشاغل خانگی) و خودکفایی اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند.

وی تصریح کرد: 80 درصد طرح های اشتغال که در 5 سال گذشته ایجاد شده موفق بوده و مشغول به کارهستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس ادامه داد: از اسفند ماه سال گذشته طرح های اجرایی تمام شماری شده اند که مشخص شد فقط 20 درصد طرح ها راکد یا تعطیل شده و این درصد طرح راکد مانده هم طرح هایی هستند که معمولاً فصلی هستند و در زمان حضور ناظرین فنی تعطیل بوده یا دختران تحت حمایتی که برای آنها طرح اشتغال ایجاد شده اما به دلیل ازدواج طرح، منتقل یا تعطیل شده که آن هم نوعی توانمندسازی خانواده است.

روستایی علت استحکام طرح های اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گزینش، استعدادسنجی، مشاوره شغلی، نظارت قبل، حین و بعد از اجرا بیان کرد و گفت: ایجاد اشتغال در فردی که دچار بحران روحی و جسمی شده است کار ساده ای نیست اما با استعدادسنجی، مشاوره شغلی، نظارت قبل، حین وبعد از اجرا طرح های اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کمترین پرتی را دارد و از استحکام ویژه ای برخوردارند.

وی با اشاره به این که بانک ها اقساط معوقه مددجویان تحت حمایت را کمتر از یک درصد اعلام می کنند،خاطر نشان کرد: قشر محروم از خوش حسابترین مشتریان بانک ها هستند و علت این امر این است که طرح های ایجاد شده موفق بوده و قادر به پرداخت اقساط می باشند.

این مقام مسوول در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس ادامه داد: علاوه بر ناظرین فنی مددکاران، مدیران و کارشناسان نیز نظارت داشته و مرتب برای وصول اقساط تذکر می دهند به جز این افراد یک سامانه پیامکی وجود دارد که قبل از پرداخت اقساط به مددجویان متذکر می شود.

روستایی یادآور شد: در سه سال گذشته بالغ بر 280 میلیارد ریال از محل قرض الحسنه بانک ها صرف اشتغال مددجویان شده که قابل تقدیر می باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امدادگر کمیته امداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
یک شوخی است!!!!انحراف طرح های اشتغال کمیته امداد در شیراز بالای 90درصد است در شهرستانها بیش از 70درصد!!!طرح های مشاغل خانگی و توان افزائی بطور میانگین در کل استان بیش از 90درصد دارای انحراف است!!!!!!!!!!پس لطفاً به افکار عمومی دروغ نگوئید.
امدادگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳
0
سلام حرفی دروغ است که مستند نباشد ما تمام شماری کردیم اسامی با ادرس و تلفن مشخص داریم شما به چه استنادی افکار مردم را خراب می کنید به خودتان زحمت بده راندمانی حداقل ده درصد آنها را بشمار بعد با هم می گوییم سزای دروغ گو به خدا ضمنا ادعای ما میانگین استانی است نه شهر شیراز