کد خبر: ۶۰۶۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
فعالیت های رسانه‌ای جریان کارگزاران؛

فرمان هاشمی برای آغاز حمله رسانه‌ای!

هاشمی رفسنجانی در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفته است که یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های جریان نزدیک به وی این است که رسانه راه بیندازند.
فتنه سال ۸۸ می تواند نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی باشد و از رهگذر آن عیار انقلابی بودن بسیاری از افراد مشخص شود، چرا که در این فتنه یکی مهم ترین پایه های نظام که همان جمهوریت بود از سوی بازندگان یک رقابت مورد هجمه قرار گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از فرهنگ نیوز؛ اثرات آن فتنه آن چنان عمیق بود که همچنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید می ورزند و در دیدار اخیر خود با اعضای مجلس شورای اسلامی از فتنه ۸۸ و نحوه مواجهه افراد با آن به عنوان یکی از خطوط قرمز نظام یاد می کنند و از همه مسئولان نظام می خواهند که در انتصاب های خود به این معیار توجه جدی داشته باشند.

اما انتصاب اخیر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در نقطه مقابل این توصیه رهبری قرار دارد و هاشمی رفسنجانی اوایل این ماه فواد صادقی را به عنوان مشاور رسانه ای خود منصوب کرد.

تنها دو رروز پس از این انتصاب بود که هاشمی روز چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفته است که یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های جریان نزدیک به وی این است که رسانه راه بیندازد. وی گفته است: «باید رسانه داشته باشید. در مسائل کشور نظر بدهید. اگر ساکت باشید مردم یادشان می‌رود. روزنامه راه بیندازید. سایت داشته باشید. الآن زمان ایستادن نیست. کارهای رسانه‌ای را جدی بگیرید». 

فرمان رسانه ای هاشمی به چه کسانی و با چه هدفی؟

هاشمی رفسنجانی در حالی فرمان ایجاد رسانه های جدید را صادر می کند که هم اکنون فضای رسانه ای کشور به خصوص در بخش رسانه های مکتوب در قبضه جریان اصلاح طلب قرار دارد و بخش عمده از گیشه روزنامه فروشی ها، روزنامه و مجلات منتسب به این جریان به خود اختصاص داده اند.

به نظر می رسد که مواضع و تحلیل های فعلی این رسانه ها نتوانسته است نظر هاشمی را تامین نماید و هاشمی با انتصاب جدید خود(مضاف بر تیم رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی و روزنامه فرهیختگان) خواهان ایجاد فضای رسانه ای بیشتر و حتی رادیکال تر باشد، چرا که بسیاری از این افراد(از فواد صادقی تا تحریریه فرهختگان و...) از جمله متهمان فتنه ۸۸ هستند.

تیم جدید رسانه ای نزدیک به هاشمی از فعالان و حتی متهمان فتنه هستند و انتصاب صادقی با توجه به سوابق رسانه ای وی نشان از گرایش خاص هاشمی به این جریان رسانه ای دارد.

نگاهی به مواضع فواد صادقی در ایام فتنه و پس از آن

مشاور رسانه ای هاشمی که به فعالیت ها و انتشار خبرهای افشاگرانه شهرت دارد، در ایام فتنه ۸۸ از جمله حامیان فتنه گران به حساب می آمد و با انتشار اخبار خاص در رسانه های تحت مدیریت خود و قلم فرسایی در سایت های ضد جمهوری اسلامی همچون جرس، مواضع خود را به طور صریح اعلام داشت.

صادقی در مقاله ای در سایت جرس در تاریخ ۳۰ دی ماه ۸۸، ضمن ابراز تردید نسبت به نتایج انتخابات و همچنین مقصر دانستن نظام در القای حس تقلب به مردم، نظر خود را در مورد چگونگی پذیرش یا عدم پذیرش تقلب در انتخابات سال ۸۸ توسط مردم اینچنین شرح می‏دهد:

«اما به نظر می‌رسد فارغ از بحث وجود یا عدم تقلب، که در جای خود اهمیت دارد، مسأله ذهنیت جامعه از بی‌طرفی نظام در انتخابات اهمیتی فراتر دارد، و این ذهنیت نیز یک شبه و با یک مصاحبه و بیانیه قابل تزریق به جامعه نیست. بلکه بر اساس عملکرد دراز مدت و مشاهده رفتار مسئولان متفاوت و متعدد پدید می‌آید. اگر به هر دلیلی از جمله سوء استفاده برخی دستگاه‏ها و نهاد ها از اعتبار و نفوذ رهبر انقلاب برای افزایش آرای یک کاندیدا و عدم روشنگری به‌موقع، این تصور عمومی در جامعه بوجود آید که نظر نظام و رهبری حمایت از یک کاندیدای خاص بوده است و باید به جای نادیده گرفتن آن به اصلاح این تصور از روشهای کارآمد، نه صرفا دستوری یا دفعی اقدام کرد.»


ر
ونمایی از کتاب فواد صادقی با نام «پایان تک صدایی» با حمایت تیم رسانه ای نزدیک به هاشمی و حضور مشاور فرهنگی دولت تدبیر و امید

خبر ترور شهید علی محمدی نیز از دیگر مواقعی بود که سایت منتسب به جناب مشاور موضعی عجیب گرفت و در مساله‌ای که دخالت سرویس های جاسوسی غرب در آن مشهود بود، با انتشار نامه‌ای که نام شهید علی‌محمدی پیش از انتخابات در ذیل آن به عنوان حمایت از یکی از کاندیداهای انتخابات ۸۸ درج شده بود، این ترور را به جمهوری اسلامی نسبت داد!

اما این تمام ماجرا نبود و جای دیگری که صادقی مواضعی نزدیک به هاشمی اتخاذ کرد در ماجرای بحران سوریه بود که سایت بازتاب امروز(در تاریخ ۱۲ مرداد ماه سال ۹۱ ) در خبری با عنوان "حفظ اسد به قیمت نابودی سوریه" همسو با تکفیری ها، محور ارتجاع عربی، دولت های غربی و رژیم صهیونیستی ناراحتی خود را از مقاومت ارتش سوریه در برابر تروریست ها و پیروزی در برابر آنها ابراز کرد.

صادقی تا همین اواخر نیز با دیده تردید به نتایج انتخابات سال ۸۸ می نگریست و سایت بازتاب امروز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ در خبری جنجالی اعلام کرد که بر مبنای شنیده هایی از اطرافیان مشایی، احمدی نژاد نواری در دست دارد که اثبات می کند ۸ میلیون رای در انتخابات سال ۸۸ به نفع او جابجا شده است! که در صورت رد صلاحیت مشایی از سوی شوران نگهبان به عنوان سند تقلب در انتخاباتی که خود برای بار دوم به عنوان رییس دولت در آن انتخاب شده بود را افشا خواهد کرد! که البته دفتر احمدی نژاد این خبر را تکذیب کرد.

مجلاتی با یک سردبیر در خدمت کارگزاران، اصلاحاتی ها و ملی ها

لازم به ذکر است در همین راستا، محمد قوچانی همکار نشریات زنجیره ای و لغو مجوز شده اصلاح طلب، با به عضویت درآمدن در شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، سردبیری نشریات مهرنامه و صدا را از گروه مجلات «هم میهن» با رویکردی تحلیلی-انتقادی بر عهده گرفته است. نشریاتی که می کوشند مطالب خاص و جهت داری را در راستای اهداف اصلاحات و حزب کارگزاران منتشر نمایند، مطالبی که بعضاً مورد استقبال گسترده رسانه های خارجی ضد جمهوری اسلامی واقع شده اند.

همچنین روزنامه اعتمادملی به سردبیری محمد قوچانی، مطالب حاشیه ساز و فتنه‌گرانه ای را در وقایع فتنه ۸۸ منتشر نمود که منجر به توقیف آن روزنامه و بازداشت قوچانی شد.

آیا صادقی هم به سرنوشت هراتی دچار خواهد شد؟

انتساب مشاور توسط هر شخصی به طور طبیعی پذیرش مواضع مشاور را به دنبال خواهد داشت و به خصوص پس از این انتساب فعالیت های فواد صادقی به نام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ثبت می شود و این سوال پیش می آید که آیا صادقی نیز به سرنوشت هراتی دچار خواهد شد؟

چندی پیش نیز فردی به نام عبدالحسین هراتی با توصیه آقای هاشمی در دانشگاه آزاد منصوب شد که پس از افشا شدن مواضع وی نسبت به بنیانگذار انقلاب اسلامی عزل شد و با توجه به آن حادثه عجیب بیم آن می رود که انتساب جدید نیز بدون اطلاع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مواضع فواد صادقی باشد!

به هر ترتیب رسیدن عوامل فتنه به سطوح بالای سیاسی تا کنون عواقب وخیمی داشته است که از جمله آنها انتشار لیست بورسیه های تحصیلی وزارت علوم در سایت های معاند بود که حساسیت مجمع تشخیص مصلت نظام و اسناد موجود در آن به مراتب از اسناد موجود در وزارت علوم بیشتر است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
0
انحصار گرائي هاشمي پس از دانشگاه به عرصه رسانه رسيده است.