کد خبر: ۶۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

ائتلاف ضد داعش برای نجات تروریست‌هاست نه نابودی آنها/ وزرا برای درمان بیماری خود از رهبری الگو بگیرند

آمریکا به دنبال بهانه ای برای تثبیت حضور نظامی خود در منطقه است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز اظهار کرد: ائتلافی که آمریکا برای مبارزه با داعش ترتیب داده و 40 کشور را در این ائتلاف دعوت و سهیم کرده است از جوانب مختلف قابل بررسی است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پیگیری اخبار ائتلاف غرب علیه داعش و موضع گیری آمریکا علیه داعش، افزود: همه کشورهایی در این ائتلاف حاضر شده و به دروغ علیه تروریست ائتلاف کرده‌اند همان کشورهایی هستند که با فکر، مال، نیروی انسانی و تسلیحاتشان داعش را پرورده و امروز می‌خواهند با این گروه دست پرورده‌اشان مبارزه کنند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به تناقض‌های در شعار و عملکرد مدعیان حقوق بشر در سطح جهان، خاطرنشان کرد: منادیان دروغین حقوق بشر با صحنه‌های بسیار نگران کننده‌ای در سطح جهان روبرو بودند، آدم کشی‌ها، کودک کشی‌ها، تعارض به زنان و پیران، سربریدن و قلب افراد را از دل بیرون آوردن به دندان کشیدن و هزاران صبعیت و بی رحمی را مشاهده کردند و در هیچ یک احساس تکلیف و مسئولیت نکردند اما برای دو خبرنگار آمریکایی و یک تبعه انگلیسی احساس مسئولیت کردند.

وی با اشاره به گزارش مسئله‌دار چند خبرگزاری مبنی بر بریده شدن سر خبرنگار آمریکایی و تعارض علیه تبعه انگلیسی، تصریح کرد: با این وقایع منادیان دروغین حقوق بشر احساس کرده و به میدان می‌آیند، گویی در زیر این آسمان تنها سه نفر بشر و انسان به وجود آمده و آن هم دو خبرنگار آمریکایی و یک تبعه انگلیسی و بقیه فاقد حقوق شهروندی بوده‌اند و دنیا به این تفکرات می خندد که طرفداران حقوق بشر چه کسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تشریح وضعیت فعلی منطقه و به‌ویژه گروه داعش در عراق و سوریه، اظهار کرد: ائتلاف زمانی شکل گرفت که داعش توسط مردم و ارتش سوریه در حال عقب نشینی است.

آیت‌الله ایمانی افزود: گروه داعش در حال جمع کردن دست و پای خود از یکی از شهرهای عراق است که 50 روز محاصره بود و آمریکا در این شرایط ائتلاف تشکیل می هد و این ائتلاف معنا دارد و معنای آن اینست که موقعیت گروه های تروریستی را تثبیت کند یعنی اجازه نابود شدن به داعش و گروه‌های تروریستی را ندهد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه آمریکا در جنگ نیابتی در سوریه نتوانست انجام دهد، امروز قصد دارد با دخات مستقیم انجام دهد یعنی به مجموعه‌ای که در حال جان کندن نیرو تزریق کند، مثل همان که در افغانستان شاهدش بودیم.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه لشکرکشی به افعانستان برای مبارزه با طالبان و القاعده بود اما آیا آنها مردند یا آنکه آنها را برای شرایط لازم نگهداری کردند؟، تصریح کرد: آمریکا گروهی را که در حال احتضار است نگه می‌دارد تا در آینده استفاده‌های لازم را از آنها داشته باشد و بعد دخالت نظامی در کشور انجام دهد.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: آمریکا به دنبال بهانه ای برای تثبیت حضور نظامی خود در کشورهای سوریه و عراق است.

لازمه زندگی ایرانی – اسلامی باور به خداست

وی به تشریح سبک زندگی اسلامی نیز پرداخت و گفت: ویژگی افراد با تقوا، حفظ اعتدال در زندگی و مباحث اقتصادی است وفضای زندگی آن زمان اسلامی می‌شود که باور انسان به خدا به مرحله ایمان و یقین رسیده باشد.

آیت‌الله ایمانی افزود: اگر انسان باوری پیدا و به آن باور یقین و اطمینان حاصل کرد، در زندگی‌اش نمود آن آشکار می‌شود و آثار آن نشان داده می‌شود و زندگی اسلامی و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر اعتقاد صحیح و شایسته است.

وی با اشاره به عملکرد پیامبر اسلام در زمان تبلیغات، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) مسئله توحید و اعتقاد به ربوبیت خداوند، نبوت، معاد و قیامت را در دل افراد زنده کرد که آثار آن در شکل دهی حکومت در مدینه آشکار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: با عملکرد پیامبر اکرم (ص)، یک زندگی اسلامی در پایتخت اسلام یعنی یثرب به وجود آمد و دشمنان نیز از ابتدا تلاششان بر این بوده و هست که اعتقادات مردم را ضعیف کرده و باورهای جامعه را بشکنند و اجازه رشد به اعتقادات صحیح جامعه ندهند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه لازمه زندگی ایرانی – اسلامی باور به خداست و خدا منشا همه کارها و مدیر در عالم هستی است، تصریح کرد: باید اول فکر و اندیشه را اصلاح کرد تا چشم، گوش، اعضا و جوارح انسانی در مسیر یک زندگی شایسته قرار گیرد.

توصیه برای الگو گرفتن وزرا برای درمان بیماری از مقام معظم رهبری

وی افزود: جامعه برای سلامت جسمش، بهداشت تغذیه و درمان و آموزش پزشکی، برای سلامت محیط، بهداشت محیط دارد که آلودگی‌های صوتی و فیزیکی از سر زندگی انسان برداشته شود اما برای بهداشت فکر و اندیشه طرحی ندارد و برای بهداشت عقل و خرد مطالعه‌ای نکرده است و هر چه واردات ذهن باشد از هر کجا که بیاید آن را می‌پذیرد بنابراین باید به واردات ذهنی خود توجه کرد.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: اینکه زندگی ما از سبک اسلامی فاصله گرفته و به دیگران شباهت پیدا کرده است اینست که واردات ذهن و اندیشه واردات شایسته‌ای نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به ترخیص مقام معظم رهبری از بیمارستان اشاره و اظهار کرد: با وجود تقدیر شایسته‌ای از نظر رسانه پیش بینی شده بود تا فضای جوسازی و حاشیه سازی برای قلم‌های مسموم به وجود نیاید.

آیت‌الله ایمانی افزود: هنگامی که خبر بیماری مقام معظم رهبری را اعلام کردند که خبر موفقیت آمیز بودن عمل جراحی هم اعلام شد اما رسانه‌های بیگانه و متاسفانه برخی رسانه‌های وابسته در داخل با حاشیه پردازی‌هایی می‌خواستند ذهن مردم را مشوش کنند و اندیشه مردم را به التهاب بیندازند که با تدبیر رسانه‌ای به موقع و خبررسانی‌های خوبی که انجام شد، فضای کار به میزان قابل ملاحظه ای از دست دشمنان و دوستان وابسته به دشمنان گرفته شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری محل معالجه را یکی از بیمارستان‌های دولتی قرار دادند با اینکه بیمارستان‌های شخصی هم اگر انتخاب می‌شد مردم با تمام وجود سپاسگزار بودند چرا که جایی که بهتر به ایشان برسند برای ما بهتر است اما ایشان بیمارستان دولتی را انتخاب کردند و به کادر پزشکی ایرانی اعتماد کردند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به عملکرد برخی دولتمردان برای درمان بیماری‌هایی که برایشان اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: برخی دولتمردان با وقوع عارضه‌ای، دولتمردانی که دستشان به مقام می‌رسد برای درمان راهی دیار فرنگ می‌شوند و به این کار هم افتخار می‌کنند.

وی افزود: اگرچه مانعی از نظر شرعی برای این کار نیست اما مقام معظم رهبری به کادر پزشکی و پرستاری جمهوری اسلامی ایران اعتماد دارند و همین اعتماد را هنگام خروج از بیمارستان به صورت رسمی اعلام کردند که توانایی پزشکی و پرستاری توانایی بالایی است و بحمدالله فرزندان انقلاب در عرصه رسیدگی به عرصه سلامت جامعه گام هایی بلندی برداشتند و افق بلندی پیش روی آنها باز است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیمارستان دولتی را بر بیمارستان شخصی و کادر پزشکی داخلی را بر کادر خارجی ترجیح دادند، به پیوند عمیق و استوار و عقبه پایدار ایران در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه رهبر یک کشور بیمار می‌شود و مسلمانان و آزادی خواهان از کشورهای مختلف اظهار علاقه و محبت می‌کنند نشان از عقبه پادار ایران اسلامی است که  کمتر کشوری چنین وضعیتی را در جهان شاهد بوده و هست.


نظرات بینندگان