کد خبر: ۶۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۳

امام جمعه موقت شیراز: اگر کسی امر به معروف را ترک کند مرده‌ای متحرک به حساب می‌آید

تمام واجبات در سایه این فریضه احیا می‌شود و غفلت از آن ضررها و آسیب‌های فردی و اجتماعی فراوانی به همراه دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از  روابط عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی ازمنکر استان فارس چهارمین همایش"آمرین " با هدف سازماندهی جهت آموزش صحیح آمرین به معروف و ناهیان منکر به همت ستاد احیاء امر به معروف و نهی ازمنکر استان فارس در تالار عترت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس  برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز، در این همایش اظهار کرد: امر به‌ معروف و نهی از منکر یک واجب عینی است و این مسئله به تواتر در آیات و احادیث آمده ‌و امروزه با توجه به جنگ نرم و هجمه‌های فرهنگی دشمن احیای آن ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: تمام واجبات در سایه این فریضه احیا می‌شود و غفلت از آن ضررها و آسیب‌های فردی و اجتماعی فراوانی به همراه دارد.

امام جمعه موقت شیراز افزود: عدم تربیت صحیح، آگاهی نداشتن از مسائل شرعی، گرایش به فرهنگ بیگانه، آزادی بیش ‌از حد و دیدن فیلم‌های مبتذل و دوستان فاسد از عوامل موثر و محرک انجام گناه است.

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به سه مرحله انجام امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر تا جایی است که اگر کسی این فریضه را ترک کند، مرده‌ای متحرک در میان زنده‌ها به حساب می‌آید.
 
حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به هجمه‌های جنگ نرم دشمن و راه‌اندازی شبکه‌های فارسی‌زبان تصریح کرد: از بین بردن کانون خانواده و شکستن قبح روابط نامشروع و بی‌بندوباری از اهداف این شبکه‌ها است و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن باید از فضاهای مجازی و ابزارهای مدرن استفاده کرد.

در ادامه سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر فارس در این همایش ‌ بابیان اینکه وظیفه آمرین ترویج، تبلیغ و تشویق افراد در جامعه به احیای این فریضه است، افزود: این همایش به‌منظور سازمان‌دهی و آموزش داوطلبان همکاری با ستاد احیا برگزار شده است.

وی با اشاره با اینکه مسجد از اماکن احیاگر امر به ‌معروف و نهی از منکر است، افزود: مساجد از ابتدای اسلام نقش مهمی در جامعه داشتند و توسعه مساجد در کاهش منکرات نقش بسیار مهمی دارد

وی ادامه داد: در گذشته برای هر 420 نفر در شیراز یک مسجد وجود داشته اما امروز در برخی مناطق این شهر برای هر 15 هزار نفر تنها یک مسجد موجود است و این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

مهدوی احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر وظیفه تمام افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: پرداختن به امر به ‌معروف، یک معروف در جامعه است و همه باید برای احیای این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس تصریح کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در اغلب شهرستان‌ها شعبه خود را فعال کرده و آموزش داوطلبان جدید برای همکاری با ستاد احیا از مهرماه آغاز می‌شود.

بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این همایش با بیان اینکه فتوت از ارکان و ویژگی‌های ایران اسلامی بوده و است، افزود: امر به ‌معروف و نهی از منکر حکم و دستور امروز نیست بلکه این فریضه در تمام زمان‌ها بوده و امروز نیز احیای آن ضروری است.
نظرات بینندگان