کد خبر: ۶۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳

جهاد کشاورزی سروستان به متقاضیان آبیاری تحت فشار وام بلاعوض می‌دهد

جهاد کشاورزی سروستان به کشاورزانی که متقاضی آبیاری تحت فشار باشند وام بلا عوض می‌دهد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، کورش ثابت مسئول اداره امور فنی و مهندسی مدیریت  جهاد کشاورزی سروستان در گفتگو با سرو آنلاین با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون با ایجاد تغییر در نحوه آبیاری بیش از  165 هکتار از ارضی  و باغات شهرستان سروستان  از طریق  آبیاری تحت فشار صورت گرفته  است.
 
وی  با اشاره به مزیت های این نوع آبیاری تاکید کرد: اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی و باغات از اصلی ترین راهکارها برای کاهش تلفات و جلوگیری از هدر رفتن منابع محدودآب در مناطق مستعد و افزایش راندمان آبیاری است.

مهندس ثابت ازکمک بلاعوض دولت به متقاضیان اجرای این طرح خبر داد و افزود: دولت خدمتگزار ضمن  حمایت جدی از اجرای این طرح و با اختصاص وام بلاعوض  به میزان 56 میلیون ریال برای آبیاری قطره ای و 40 میلیون ریال برای آبیاری بارانی در هر هکتار آمادگی خود را  در جهت حفظ منابع آب کشاورزی اعلام داشته است.

وی در پایان این گفتگو از عموم کشاورزان شهرستان سروستان خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان از کمک های بلاعوض دولتی استفاده نمایند و تاکید کرد: کشاورزانی که اراضی آنها به علت شوری بالای آب، امکان اجرای آبیاری تحت فشار را  ندارند می توانند از سیستم آبیاری کم فشار(انتقال وتوزیع) استفاده کرده و از کمک بلاعوض 25 میلیون ریالی در هر هکتار برخوردار شوند.    
نظرات بینندگان