کد خبر: ۶۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳

لهستان قهرمان و ایران ششم جهان شد +رده‌بندی نهایی

تیم ملی والیبال لهستان با غلبه بر برزیل در دیدار فینال، پس از 40 سال و برای دومین بار به عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.
به گزارش شیرازه، دیدار فینال هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان از ساعت 22:55 به وقت ایران آغاز شد و در نهایت تیم ملی لهستان میزبان مسابقات موفق شد با نتیجه 3 بر 1 برزیل را شکست دهد و برای دومین بار به مدال طلای این مسابقات دست یابد. برزیلی‌ها که در 3 دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلا رسیده بودند، می‌خواستند برای چهارمین بار متوالی جام قهرمانی را بالای سر ببرند اما شاگردان استفان آنتیگا و تماشاگران پر سر و صدای لهستانی این اجازه را به مردان برناردو رزنده ندادند و پس از 40 سال جام قهرمانی را بالای سر بردند.
لهستان ست اول این مسابقه را 25-18 واگذار کرد اما در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 22 به برتری رسید.

این 2 تیم پیشتر و در مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان در قالب گروه H با هم رو در رو شده بودند که در آن بازی هم لهستان 3-2 به برتری دست یافته بود.

تیم ملی والیبال لهستان قهرمان جهان شد

پیش از این دیدار هم تیم‌ ملی آلمان موفق شده بود فرانسه را 3-0 شکست داده و عنوان سومی رقابت ها را به خود اختصاص دهد. تیم ملی ایران هم با شکست مقابل روسیه ششم شد.

رده‌بندی نهایی این مسابقات به شرح زیر است:

اول -لهستان

دوم - برزیل

سوم - آلمان

چهارم - فرانسه

پنجم - روسیه

ششم -ایران

رده مشترک هفتم (امریکا – کانادا)

رده مشترک نهم (صربستان – فنلاند)

رده مشترک یازدهم (آرژانتین – کوبا)

رده مشترک سیزدهم (بلغارستان – ایتالیا)

رده مشترک پانزدهم ( چین – استرالیا)

رده مشترک هفدهم ( بلژیک – مکزیک - کره جنوبی و ونزوئلا)

رده مشترک نوزدهم ( کامرون – تونس - مصر و پورتوریکو)
نظرات بینندگان