کد خبر: ۶۰۷۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

با ورود موبایل به مدرسه مخالفم/ابطال حکم مدیریتی دو مدیر مدرسه متخلف/ دختران حادثه دیده درودزنی به زیارت امام رضا (ع) می‌‌روند

آیین زنگ آغاز سال تحصیلی در روز سه شنبه اول مهرماه برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، حمیدرضا آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس شامگاه یکشنبه در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت سال تحصیلی جدید ضمن ارائه آمار دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی از برگزاری آیین زنگ نمادین آغاز سال تحصیلی در روز سه شنبه اول مهرماه خبر داد.

آن طور که خبرگزاری ایرنا نوشته، آذری اعلام کرده مدرسه کپری در فارس وجود ندارد اما در عین حال گفته است؛ شاید یکی دو مدرسه با یک یا دو دانش آموز به این صورت برپا باشند.

سکاندار تعلیم و تربیت فارس در واکنش به تخریب بخشی از یک مدرسه توسط شهرداری، این موضوع را ناشی از ناهماهنگی دانسته و گفته است: در آستانه بازگشایی مدارس می توانستیم با تدبیر این مشکل را حل کنیم و اگر با هم هماهنگ باشیم مشکلات جامعه کمتر می شود.

آذری در این جلسه خبری به خبرنگاران گفته آموزش و پرورش با ورود موبایل به مدرسه مخالف است اما شخصا در این زمینه به نتیجه ای نرسیده ام و این پرسش را در ذهن دارم که اگر دانش آموز در بیرون مدرسه با مشکلی مواجه شد و تلفن همراه در اختیار نداشته باشد، چگونه به خانواده خود اطلاع دهد؟

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پاسخ به سووالی درباره اخذ مبالغ اجباری از برخی اولیای دانش آموزان هنگام ثبت نام فرزند در مدرسه گفته با اخذ وجه از اولیای دانش آموزان با تحت فشار قرار دادن آنها و اجبار مخالف است و حتی ابلاغ‌های مدیریتی دو یا سه مدیر متخلف را لغو کرده. اما در عین حال از کمبود اعتبار و پایین بودن سرانه دانش‌آموزی در استان گلایه کرده است.

آذری درباره آخرین وضعیت رسیدگی به دانش آموزان درودزن مرودشت که چند سال گذشته در آتش سوزی ناشی از بخاری نفتی در مدرسه دچار سوختگی شدید شدند مدعی شد از نخستین روزهای شروع فعالیت در آموزش و پرورش فارس، رسیدگی به وضعیت این گروه از دانش آموزان در دستور کار بوده است و یک فرد خاص در اداره کل آموزش و پرورش فارس ماموریت یافته که به مسایل این گروه ازدانش آموزان آسیب دیده رسیدگی کند.

وی درباره کمک‌های فوق برنامه به این دختران آسیب دیده به خبرنگاران گفته پنجشنبه و جمعه هر هفته یک دستگاه مینی بوس این دانش آموزان را به باشگاه فرهنگیان می آورد تا آنها در کلاس های فوق برنامه مانند شیمی و فیزیک شرکت کنند و معلم اختصاصی در برخی دروس برای آنها مامور کرده ایم و از هفته آینده نیز به منظور زیارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام می شوند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
0
در خصوص همراه بودن موبایل پیشنهاد میکنم که بجای جلوگیری از ورود موبایل به مدرسه در هر مدرسه محلی را جهت تحویل موبایل در زمان ورود به مدرسه در نظر بگیرند ودر اخر روز موبایل ها را به دانش اموزان برگردانند ضمنا" در این مورد می توان ازر وجود خود دانش اموزان نیز استفاده نمود -حتی تعیین نوع گوشی که فاقد امکانات جانبی باشد وفقط در خصوص برقراری تماس استفاده گردد نیز در جلوگیری از انحراف دانش اموزان موثر است
مدیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
0
من سالها موبایل با شرط این که روی بی صدا باشه و هر کس سه بار از اون تو مدرسه استفاده کنه محروم میشه از پهلوش بودن.برنامه ریزی کردم. بچه های مدرسه رو انسان ساختم. حتی تو جلسات پرسش و پاسخ خودشون پاسخ سئوال دیگران را دادن تااینکه این مسئله کاملا حل شد. بابچه ها تربیتی برخورد کنید.حله. نه نظامی که مشکل درست میکنه.
کواری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
0
ما که از دروغ های شما خسته شدیم.خودت چی