کد خبر: ۶۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
بازی‌های آسیایی اینچئون؛

شروع توفانی زنان تیرانداز ایرانی با یک طلا و دو نقره

در حالی که دو روز نخست بازی‌های آسیایی اینچئون برای کاروان ایران بدون مدال گذشته بود، در نخستین ساعات صبح امروز، اعضای تیم تیراندازی بانوان ایران، سه مدال ارزشمند به دست آوردند‌.
نجمه خدمتی به مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون رسید و نرجس امام قلی‌نژاد نقره گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از تابناک، مسابقات تیراندازی تپانچه ۱۰ متر زنان در مرحله فینال برگزار شد و ایران ‌با دو ورزشکار در این رقابت حاضر شد. در این ماده، نجمه خدمتی و نرجس امام قلی‌نژاد، نمایندگان ایران بودند که در پایان با قرار گرفتن در رده‌های اول و دوم، مدال‌های طلا و نقره را از آن خود کردند و نماینده چین سوم شد.

پیش از این در همین ماده مدال نقره تیمی برای ایران کسب شده بود که نخستین مدال کاروان کشورمان بود؛ مدالی که با اعتراض مسئولان کاروان ورزشی ما برای دقایقی به طلا تبدیل شده بود، ولی با اعمال نفوذ چینی‌ها‌‌ همان نقره باقی ماند.

بنا بر این گزارش، خطای یکی از تیراندازهای چینی در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر، اعتراض مسئولان فدراسیون کاروان کشورمان را به همراه داشت. هیأت ژوری، این موضوع را اعلام و تأیید کرد، به دلیل خطای یکی از تیراندازهای چینی در نگه داشتن اسلحه، مدال طلا که به چین رسیده بود، به ایران تعلق گرفت.

اما با اعتراض شدید چینی‌ها،  موضوع به هیأت استیناف کشیده شد و سرانجام با توجه به اینکه رئیس استیناف چینی بود، رأی داور را رد کرد و مدال طلا برای چینی‌ها ماند.

عضو پاکستانی هیأت ژوری مسابقات پس از بررسی رقابت تیراندازان خبر داده بود که تیرانداز چینی خطا کرده است.

به این ترتیب و در صبح روز سوم مسابقات آسیایی اینچئون، تیم کشورمان صاحب یک مدال طلا و دو نقره شد‌ و بانوان تیرانداز، نخستین چراغ‌های ایران را در جدول مدال‌های بازی‌های آسیایی روشن کردند.
نظرات بینندگان