کد خبر: ۶۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس:

شورای شهر به توسعه اهداف فرهنگی بسیج کمک کند/ وظیفه ما کمک به افزایش آرامش مردم است

متاسفانه ما برای استقرار فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس گفت: هفته دفاع مقدس به همه ملت ایران و اسلام تعلق دارد و به دلیل ویژگی‌های بارز و متفاوت 8 سال دفاع مقدس، هنوز بعد از گذشت سالیان بسیاری برای این اقدام حماسی بزرگداشت برپا می‌شود.

سعید کوشکی در شصت و یکمین جلسه شورای شهر شیراز اظهار داشت: روحیه ایثار که حاصل دفاع مقدس بود ذهن ما را باز کرد و وسعت دل ایرانیان را برای بزرگ‌تر شدن فراخ ساخت.

وی با بیان اینکه 8 سال جنگ تحمیلی، پرهزینه‌ترین و طولانی‌ترین جنگ منطقه بوده است، گفت: دفاع مقدس تنها جنگی بود که برخلاف جنگ‌های گذشته هر دو بلوک و قطب‌های شرق و غرب در یک‌طرف معادله و علیه ایران اسلامی قرار گرفته بودند که تمام قدرت‌های مسلط دنیا برای پیشبرد اراده جنگی صدام تلاش کردند.

کوشکی ادامه داد: نکته دیگری که جنگ ما را متمایز می‌کند این است که برای نخستین بار ایران به آن پیروزی قاطع برای پیشبرد اهداف، فرهنگ و ارزش‌های خود در سطح منطقه دست پیدا کرد و در پایان جنگ حقانیت و مشروعیت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته و ثبیت شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس بسیاری از ارزش‌های غریب‌شده اسلام از جمله روحیه جهادی و ایثارگری را زنده کرد و گسترش داد، گفت: به تعبیر حضرت آقا جنگ یک گنج است اما متاسفانه ما برای استقرار فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان موفق نبوده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: در حوزه اقتدار دفاعی هر کشوری که توان دفاع از سرحدات، توسعه و اقتصاد خود را نداشته نباشد محکوم به شکست است چرا که ایجاد امنیت یکی از اصلی‌ترین شرایط توسعه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: کشورهای همسایه ایران نا‌امن هستند و داعش هم مرز با ما شده است اما به سبب اقتداری که زاییده دفاع مقدس است به خود جرأت و جسارت کوچک‌ترین تحرکی در مورد ایران را نمی‌دهند.

کوشکی یکی از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس را توسعه تکنولوژیکی عنوان و اظهار کرد: حتی استراتژیست‌های آمریکایی به قدرت دفاعی و علمی ایران اعتراف می‌کنند و تمام مراکز مطالعات استراتژیک آمریکا و سیاستمدران این کشور، همه معتقدند که اگر با دروازه نظامی به ایران وارد شوند، شکست خورده و اقدام نظامی به جایی نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی یکی از ۱۰ قدرت هسته‌ای و از کشورهای پیشرو در بحث نانو، انرژی هسته‌ای است و در رتبه علمی نیز جایگاه پانزدهم را دارد، بیان کرد: تمام این پیشرفت‌ها مدیون روحیه ایثار و فداکاری است و شورای شهر باید ضمن حفظ از این روحیه در راستای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با اشاره به توطئه و طراحی دشمن در قالب سه جنگ نرم، اقتصادی و علمی خاطرنشان کرد: دشمن تمام ماهواره‌ها و ابزارها را به کار گرفته است که ارزش‌های اسلامی را از جامعه بگیرد و در قالب جنگ نرم بتواند رخوت، سستی، بی‌تقوایی و به نوعی ناهنجاری را در جامعه رواج دهد.

کوشکی همچنین تحریم‌ها را یکی از دلایل ناامنی در سرمایه‌گذاری عنوان و اظهار کرد: جبهه استکبار تمام توان خود را به کار گرفته که مردم در حوزه اشتغال، درآمد و ثروت دغدغه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمن جنگ علمی- تکنولوژی را نیز شروع کرده است، گفت: برخی کشورها از جمله آمریکا، روسیه، نروژ و اخیرا هم فنلاند دانشجویان ایرانی را تحریم و تحصیل آنان را محدود و یا تعطیل کرده‌اند.

کوشکی با بیان اینکه بنابر اعلام سازمان ملل کمترین رشد جمعیت مربوط به ایران است، اظهار داشت: تهدید جمعیتی به مرور زمان کشور ما را دچار آسیب می‌کند بنابراین یکی از مواردی که شورای شهر باید با آن مقابله کند روند کاهش جمعیت کشور است.

وی با تصریح اینکه از شورایی که عناصر کارآمد در آن جمع شده‌اند انتظار می‌رود شرایط توسعه و استقرار ارزش‌های نظام را فراهم و بنیه دفاعی کشور را تقویت کند، خاطرنشان کرد: بنیه دفاع مردمی کشور در بسیج متجلی شده است و شورا باید به توسعه و استقرار اهداف بسیج در حوزه‌های فرهنگی کمک کند.

کوشکی با اشاره به اینکه یکی از مقولات مهم ترویج سبک زندگی اسلامی است که شورا در این زمینه باید برنامه ارائه دهد، خطاب به اعضای شورا تصریح کرد: شیراز، سومین حرم اهل بیت است شما می‌توانید طوری برای شهر سیاست گذاری کنید که رفتار‌ها و مدل‌های غربی در شهر کمتر دیده شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس درپاسخ به اعضای شورا در خصوص امکان همکاری با شورا و شهرداری برای مقابله با اعتیاد و جمع آوری معتادان در سطح شهر گفت: در سطح شهر شیراز ۶۰۰ پایگاه مقاومت وجود دارد و هرجا که پایگاه و جمعیت بسیجی داریم، اولین تاثیر آن کمتر شدن ظهور و بروز این گونه معضلات است.

وی برای همکاری با شورا و شهرداری دراین خصوص اعلام آمادگی کرد و گفت: وظیفه ما کمک به افزایش آرامش مردم است.

گفتنی است در پایان این جلسه به مناسبت هفته دفاع مقدس از چند تن از کارکنان شورا و شهرداری که بیشترین سابقه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را داشتند، تقدیر شد.

نظرات بینندگان