کد خبر: ۶۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 2 مهر

تخته‌گاز در شهر لاک‌پشتی شیراز!

اگر امتحان مجددی از بسیاری از دکترها به ویژه در رشته‌های علوم انسانی گرفته شود در حد مطالب دیپلمه‌ها هم قادر به پاسخگویی صحیح نیستند!

به گزارش شیرازه؛ «تامین 110 واگن برای مترو شیراز» تیتر یک امروز «افسانه» است. شهردار شیراز گفته: «وزارت کشور قراردادی را برای خرید 315 واگن منعقد کرده بود که قبلا نیز هر یک از شهرها مبلغی را به عنوان پیش پرداخت تامین کرده بودند. پیش از این قرار بود بر اساس مبلغ پیش پرداخت تعداد واگن‌های اختصاص داده شده به کلان‌شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز مشخص شود، اما موافقت شد که بر اساس طول خط اجرا شده، این اقدام عملی شود». در حالی که پاک فطرت از آمادگی‌اش برای اجرای حداقل سه پروژه بزرگ خبر داده، یادداشت روز افسانه به «شهر لاک پشتی» اختصاص یافته تا از سرعت کند اجرای پروژه‌های عمرانی انتقاد کرده باشد؛ «شیراز مانند دیگر شهرهای بزرگ کشور به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده که ساختمان و پل و زیرگذرسازی محور آن است. ولی تفاوت اینجا با جاهایی مانند اصفهان و تهران در سرعت لاک پشتی آن است. فقر تکنیک و مدیریت چنان است که حتی روش پیش پا افتاده سه شیفته کار کردن را هم فراموش کرده‌اند».

«عصر مردم» امروز تبریک چند ماه قبل خبر جنوب را پاسخ داده و سالروز آغاز به کار این روزنامه در سال 85 را در دو مطلب؛ یک خبر و دیگری پیام تبریک مدیرمسئول، در صفحه اول خود منتشر کرده است. «هر معلم فردای قیامت باید پاسخگو باشد» تیتر یک جالب این روزنامه از سخنان آیت‌الله ایمانی در مراسم بازگشایی مدارس است. یادداشت روز این روزنامه هم به «آموزش و پرورش از حرف تا عمل» اختصاص یافته و با نقد به سیستم این وزارت خانه آورده: «از خود سوال کنیم چه میزان از دانش‌ها، مطالب کتاب‌های درسی و جزوه‌های امتحانی در رشته‌های مختلف علمی پس از گذراندن تحصیلات در ذهن و حافظه‌مان مانده است؟ اغراق نیست اگر بگوئیم پس از گذشت فارغ التحصیلی بسیاری از دکترها به ویژه در رشته‌های علوم انسانی، اگر امتحان مجددی از آن‌ها گرفته شود در حد مطالب دیپلمه‌ها هم قادر به پاسخگویی صحیح نیستند.»

صفحه اول «نیم‌نگاه» امروز شبیه قالی چهل‌تکه است! این روزنامه امروز صفحات ورزشی خود را به ویژه‌نامه‌ای برای مسابقات رالی خاورمیانه در شیراز اختصاص داده؛ مسابقات رالی خاورمیانه فرصتی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری خارجی، خوشحالیم که میزبانی رالی خاورمیانه به جای کیش به فارس رسید، برگزاری مطلوب رالی شیراز به نوعی آبروی ورزش کشور در سطح فدراسیون جهانی است و ... از جمله تیترهای این ویژه‌نامه است. البته خط انتقاد به این مسابقات نیز هم‌چنان در رسانه‌های دیگر داغ است. امروز یکی از پایگاه‌های خبری تحلیلی مطرح کشور، در مطلبی به نقد اثرات مسابقه بر تخت جمشید پرداخته است.

«تخت گاز در حریم بزرگ‌ترین بنای سنگی جهان!» اما تیتر «خبر جنوب» امروز است تا نظرات متفاوت در خصوص این مسابقات میان روزنامه‌های استان نیز دیده شود. هرچقدر که خبرجنوب مخالف این رالی است، نیم‌نگاه موافق آن است و البته منافع ناشی از این حمایت را هم کسب می‌کند. کارشناس حوزه مرمت و پژوهش تخت جمشید در این خصوص به خبر جنوب گفته فاصله کم خودروها با صفه تخت جمشید در دراز مدت لطمات جبران ناپذیری به این اثر وارد می‌کند. اما رئیس اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه یک شیراز در هشداری به این روزنامه گفته: «قبل از هر معامله‌ای با مراجعه به ثبت اسناد از مالکیت فروشنده مطمئن شوید». کنعانی اظهار داشته: «صدور اسناد مالکیت تک برگی و کاداستری، از جعل و کلاهبرداری و فروش مال غیرجلوگیری می‌کند.»

نظرات بینندگان