کد خبر: ۶۰۹۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳
پنج‌شنبه‌ها با شهدا:

شهید شفیعی؛ شهید رویارویی مستقیم سپاه با «شیطان بزرگ»+عکس

هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار می گیرد

به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه، بدون شک مهر ماه 1366 را بواسطه رویارویی مستقیم با شیطان بزرگ در خلیج فارس، باید یکی از درخشان‌ترین مقاطع ‌تاریخ دفاع مقدس دانست که البته این مقطع درخشان و مجاهدینی که این افتخار بزرگ را آفریدند، تا به امروز لااقل جایگاه در خور شانی در میان افکار عمومی ملت ایران نیافتند.



یکی از این راست قامتان شهید نصرالله شفیعی است، وی در سال 1342 در روستای نعمت آباد بخش خشت شهرستان کازرون به دنیا آمد، یازده ساله بود که قرآن کریم را ختم کرد، سخت کوش و خوش اخلاق و مومن بود، با شروع جنگ تحمیلی بع عضویت بسیج درآمد و در سال 61 به خیل عظیم پاسداران پیوست.



شهید شفیعی عهده دار مسئولیتهای فراوانی در دفاع مقدس بود از قبیل: فرمانده گروهان از تیپ 13 حضرت امیر (ع) منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران، فرمانده گردان از تیپ 13 حضرت امیر (ع) منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران، معاون فرمانده تیپ 13 حضرت امیر (ع) منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران، فرمانده ناوگردان منطقه دوم دریایی سپاه، معاون عملیات منطقه دوم دریایی سپاه.



در عملیاتهایی نظیر بدر و خیبر شرکت می نماید که در عملیات بدر در بمباران شیمیایی عراقیها مجروح می شود. وی پس از مدتی جهت آموزش ناوبری از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران به کشور هلند اعزام می شود و با افتخار تمام موفق به اخذ مدرک ناخدایی می شود پس از مراجعت از آنجا هدایت بزرگترین کشتی ای که تا آن هنگام در اختیار سپاه قرار گرفته بود را عهده دار می شود.



وی سرانجام در عصر روز پنجشنبه 16/07/1366 به همراه چند تن از همرزمانش، جهت انجام گشت‌زنی و حفاظت از آبهای نیلگون خلیج فارس، با استفاده از دو فروند قایق تندرو توپدار به نام «بعثت» و یک فروند ناوچه به نام «طارق» به سمت جزیره فارسی حرکت می کنند، ولی ناگهان قایق حامل شهید نصرالله شفیعی هدف اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار می گیرد و نصرالله شفیعی به همراه شهید آبسالان و سایر همرزمانش مظلومانه به شهادت می رسند و تاکنون جنازه این شهید پیدا نشده است.   

  

پدرش درباره او می گوید: زمانی که زائران خانه خدا را در عربستان به خاک و خون کشیدند، شهید بسیار بی تابی می کرد و می گفت عربستان کور خوانده، تقاص خون این شهیدان را از او خواهیم گرفت و بعد از مدتی ضرباتی را به جزایر و نفت کش های عربستان وارد کردند، شهید برای آموزش به آلمان و هلند رفت و وقتی برمی گشت و کشتی خریداری شده را به ایران می آورد حضرت ایت الله خامنه ای که درآن زمان رئیس جمهور بودند و آقایان هاشمی رئیس مجلس و محسن رضایی فرمانده سپاه به استقبال او آمدند.

حالا چند سالی است که مردم شهر خشت برای این شهید یادواره می گیرند و محل شهادت او را گلباران می‌کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ارسنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳
0
من خدمت سربازیم رو منطقه دوم دریایی گذروندم. البته این شهدا موفق میشن یکی از هلی کوپترهای پیشرفته آمریکایی رو بزنن. هرسال برای این عزیزان در خورموج بوشهر یادواره می گیرن که حسابی شلوغ میشه اونسالی که من خدمت بودم سیستم صوتی کل مراسم رو خودم که سرباز واحد فرهنگی بودم نصب کردم. 13 سال پیش. یادش بخیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳
0
خدا رحمت کنه این عزیزان را
همشهری شهید شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳
0
بخش خشت تاکنون شهدای بیشماری را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و چهل روز پیش بود که یک شهید والامقام به این جمع عزیز اضافه شد.
سابقه ی انقلابی بودن این بخش بیشمار است.شهر خشت که در زمان رژیم شاهنشاهی روستا بود تنهای روستای کشور بود که در آن حکومت نظامی اعلام شد و این نشان از غیرت ، دلیری ، شجاعت و ایمان مستحکم این مردم بزرگوار دارد.
من به خشتی بودن خودم افتخار میکنم.