کد خبر: ۶۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳

مسابقات رالی خاورمیانه در شیراز آغاز شد

مسابقات رالی خاورمیانه (مرک ) برای نخستین بار به میزبانی ایران، در مرحله کاندیداتوری این رقابتها به صورت نمادین با حضور مسوولان ورزش و مقام های محلی استان فارس از محل دروازه قرآن شیراز آغاز شد.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، حدود 15 ناظر از کشورهای لبنان، قبرس، یونان، آلمان، سوریه و دیگر کشورهای حوزه خاورمیانه در این رقابتها حضور دارند.

تیم های خارجی در این مسابقات از روز شنبه وارد ایران شدند که در 28گروه دونفره در سطح حرفه ای شرکت دارند و در میان آنها دو تیم خارجی از قطر و لبنان حضوردارند و مابقی نیز از سایر استانهای کشور می باشند.

تیم اردن قرار بود در این رقابتها شرکت نماید اما بدلیل نزدیک شدن رقابتهای رالی قبرس با رالی خاورمیانه نتوانستند در این دور حضور یابند.

رقابتهای رالی خاورمیانه همه ساله با حضور نمایندگانی از کشورهای قطر،بحرین، لبنان، امارات ، عربستان، کویت، عراق و سوریه در حالی برگزار می شود که ایران عضوآن نبود اما پس از رایزنی های صورت گرفته در جریان اجلاس کشورهای خاورمیانه مصوب شد که مسابقات بین المللی رالی خاورمیانه در ایران برگزار شود.

در صورت تایید میزبانی، این رقابتها از سال آینده بصورت رسمی در تقویم فدراسیون جهانی ثبت و ایران نیز جز رالی خاورمیانه خواهد شد.


مسابقات رالی خاورمیانه با حضور 30 تیم داخلی و خارجی از روز پنجشنبه سوم مهر آغاز شده و شرکت کنندگان پس از طی مسافت 250 کیلومتری و عبور از شهرهای مرودشت، زرقان، ارسنجان و خرامه در کنار دریاچه آباده طشک استان فارس به کار خود پایان می دهند.
نظرات بینندگان