کد خبر: ۶۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
هشدار امام جمعه شیراز:

مراقب توطئه‌های استعمار و استکبار باشید

امام جمعه شیراز با اشاره به برخی موفقیت‌های ملت ایمان، به آنان هشدار داد که مراقب توطئه‌های استعمار و استکبار باشند و استقلال خود را با قدرت پی بگیرند.
 به گزارش شیرازه به نقل ازفارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر، اظهار داشت: ابلاغ سیاست‌های کلی «علم و فناوری» توسط رهبر معظم انقلاب که مرجعیت ایران در جهان را از نظر تولید علم هدف‌گذاری کرده و تأمین نیازهای داخلی را مدنظر قرار داده، رسالتی را پیش روی تمام نخبگان، دانشجویان، اساتید، محققان و علمای حوزه و دانشگاه قرار داده است که باید بر تحقق آن همت کنند.

وی افزود: سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش که زحمات زیادی برای تدوین آن کشیده شده، می‌تواند بسترساز تحقق اهداف سیاست‌های کلی علمی و فناوری کشور باشد و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا هیچ‌گاه کاری به نفع مسلمانان نمی‌کند و از حضور در منطقه به‌طور قطع خیر مسلمان را در نظر ندارد.

این مسئول اضافه کرد: آمریکا می‌خواهد از این بی‌آبرویی که داعش در منطقه به وجود آورده ممانعت کرده و چنین وانمود کند که در شکست داعش نقش اساسی داشته است.

ایمانی خاطر نشان کرد: امکان دیگر این است که آمریکا به دنبال آن باشد که پیروزی ملت‌های منطقه علیه تروریست‌ها را به نفع خود مصادره کند که پیش از این نیز چنین کرده و سابقه دارد.

وی با اشاره به خطرناک بودن این حضور و ناشناخته بودن ابعاد توطئه آمریکا، خواستار هوشیاری تمام ملت‌های منطقه شد.

این مسئول در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی موفقیت‌های ملت ایمان، به آنان هشدار داد که مراقب توطئه‌های استعمار و استکبار باشند و استقلال خود را با قدرت پی بگیرند.

اشاره به هفته دفاع مقدس و دلاورمردی‌های رزمندگان دیگر محوری بود که امام جمعه شیراز در خطبه‌های خود به آن اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس سپس گفت: در حادثه 11 سپتامبر که خود آمریکایی‌ها به راه انداختند رئیس‌جمهور وقت آمریکا گفت که جنگ‌های صلیبی آغاز شده، بنابراین آمریکا هیچ‌گاه از توطئه علیه جهان اسلام دست نمی‌کشد.

وی عنوان داشت: آمریکا می‌خواهد داعش را از نابودی کامل توسط ارتش و مردم عراق نجات دهد و آن را بر روی فتیله نگاه دارد تا هر وقت لازم شد از آن بهره‌برداری کند.

ایمانی خاطر نشان کرد: آمریکا با متحدانش سه سال گروه‌های تروریستی را تجهیز کردند و به آنان دلار، یورو، درهم، دینار دادند و از سلاح، نیروی انسانی، نقشه جنگی و هرگونه کمک دیگر دریغ نکردند، اما شکست خوردند که برای آنان بی‌آبرویی بود.

خطیب نماز جمعه شیراز با بیان اینکه اکنون آمریکا می‌خواهد بگوید من خود داعش را از بین بردم و سوریه و عراق کاره‌ای نبودند، عنوان کرد: نکته دیگر این است که مبارزه با داعش یک بهانه برای تحمیل حضور آمریکا در عراق و سوریه است.

ایمانی بیان کرد: آمریکا می‌خواهد اهدافی را که در جنگ نیابتی به دست نیاورد در جنگ مستقیم به دست آورد.

امام‌جمعه شیراز متذکر شد: ممکن است آمریکا برای شکستن خط مقاومت این بازی را به راه انداخته باشد که در هر حالت این بازی موذیانه و مزدورانه شروع‌ شده و کشورهای منطقه و حتی کشورهای اسلامی که در ائتلاف با آمریکا حضور دارند، باید مراقب باشند.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: مردم یمن در آن خیزش اسلامی به میدان آمدند، اما آمریکا و حکام مرتجع منطقه انقلاب مردم را مصادره کرده و نگذاشتند به بار بنشیند.

وی یادآور شد: بار دیگر مردم یمن به صحنه آمدند و آنچه می‌خواستند را در توافق‌ها به دست آوردند، اما در اجرا باید مراقب باشند که دست‌های پلید استعمار همیشه در کمین است و اگر در را به روی آنان ببندی از پنجره وارد می‌شوند.

آیت‌الله ایمانی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آغاز سال تحصیلی، بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تأکید و خاطر نشان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش باید نسبت به این سند عنایت لازم را داشته باشد، چراکه این سند حاصل تلاش بیش از 500 کارشناس از سال 84 تا 90 بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه بی‌توجهی به این سند گناه است، تصریح کرد: اگر به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش توجه کنیم، اجرایی شدن سیاست‌های علم و فناوری امکان‌پذیر است و فضای اجرایی شدنش در کشور فراهم می‌شود.

امام‌ جمعه شیراز به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نیز اشاره و اظهار کرد: این ازدواج برکات فراوانی برای اسلام و بشریت داشته است و والاترین ثمره آن وجود حضرت بقیة‌الله (عج) است که در انتظار اصلاح بشریت بوده و جامعه به دست او اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به هفته ازدواج، بر لزوم انطباق ازدواج در جامعه براساس سبک زندگی اسلامی تأکید و تصریح کرد: بکوشید تا ازدواج‌ها را پاک و سالم قرار دهید.

آیت‌الله ایمانی با اظهار تأسف از انجام معصیت در برگزاری آیین ازدواج در جامعه، گفت: این فرهنگ شکل گرفته که در شب ازدواج حتی مؤمنان نیز هر چه خواستند، معصیت بکنند و کارهای خلاف شرع انجام دهند.

امام‌ جمعه شیراز با اشاره به وضعیت آیین‌های ازدواج در برخی مناطق شیراز، افزود: شب‌هایی که مناسبت ویژه وجود دارد، اگر کسی به باغات شیراز مراجعه و از کوچه‌ها و خیابان‌ها عبور کند، رفت‌وآمد چهره‌هایی را می‌بیند که نشان از این است که در جشن ازدواج‌های جدید، پاکی و دوری از گناه مطرح نیست.

ایمانی با تأکید بر اینکه تشریفات و چشم‌وهم‌چشمی خلاف سبک زندگی اسلامی است، خاطر نشان کرد: باید در جامعه نهضتی برای ترویج ازدواج آسان شکل گیرد و خیران، نخبگان، مسئولان و جوانان دست‌به‌دست هم دهند و ازدواج را از این مهلکه‌ای که به‌ویژه در شهرهای بزرگ گرفتار آن شده‌اند، نجات بخشند.

* ظرفیت‌های گردشگری استان فارس مورد توجه قرار گیرد

وی با اشاره به روز جهانی گردشگری و جهانگردی، بیان کرد: استان فارس دارای ظرفیت بالایی در گردشگری است و با حفظ اصول و موازین، می‌توان از جاذبه‌های تاریخی و آثار فرهنگی به جای مانده از گذشتگان، فضاهای مناسب طبیعی، جاذبه‌های علمی و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه بزرگ، شخصیت‌های علمی و گردشگری پزشکی و گردشگری زیارتی بهره بیشتری برد.

خطیب نماز جمعه شیراز در ادامه گفت: با وجود فرمایش مقام معظم رهبری و نیز تأکیدات چند سال متولیان به مسئولان و مردم، راه مناسبی که دسترسی به حرم آسان باشد، برای مردم و زائران به وجود نیامده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در پایان متذکر شد: این درد است و گردشگری مذهبی را باید توسعه و گسترش داد و مفاخری که در این استان هستند و در جای دیگری نیست باید با سرمایه‌گذاری اندک اما با کارشناسی و حفظ اصول و خطوط قرمز و حریم‌های لازم معرفی شوند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان