کد خبر: ۶۱۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
گنج جنــــگ 5/ تصاویر منتشر نشده از دوران دفاع مقدس:

سی سال پیش ارسنجانی ها چگونه رژه می رفتند؟

این که در آن زمان یک شهر کوچک و روستاهای اطراف آن توان برگزاری مراسم رژه در حد خود را داشته است و با استقبال زیاد هم مواجه می شده است، جای تأمل دارد
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه هفته دفاع مقدس بهانه ای است تا همه ساله یادی شود از حماسه آفرینی های امت اسلامی ایران، در درخشان ترین دوران تاریخ کهن این سرزمین.

برنامه های مختلفی در طول این هفته در سراسر کشور برگرا می شود که شروع آن با رژه نیروهای مسلح در شهرهای بزرگ است.

آن چه ارسن نیوز به مخاطبان ارائه می کند، تصاویر منتشر نشده ای است از رژه ی بسیجیان، پاسداران، نیروهای کمیته انقلاب اسلامی و ژاندارمری آن زمان ارسنجان به مناسبت های مختلف در طول 8 سال دفاع مقدس. زمانی که ارسنجان یک بخش کوچک بود با جمعیتی کم. این که در آن زمان یک شهر کوچک و روستاهای اطراف آن توان برگزاری مراسم رژه در حد خود را داشته است و با استقبال زیاد هم مواجه می شده است، جای تأمل دارد. به خصوص این که اگر نگاهی به برنامه هایی که سال های اخیر در هفته دفاع مقدس اجرا می شود بیاندازیم، این سوال پیش می آید که آیا ما به اندازه ی آن سال ها پای کار هستیم!؟

با این که سال هاست برگزاری مراسمی همچون رژه و مانورهای شهری دیگر در دستور کار و برنامه ی تعیین شده برای نواحی همطراز سپاه ارسنجان وجود ندارد و به حق و با توجه به شرایط خاص این دوران، انجام برنامه های فرهنگی مقدم بر دیگر برنامه ای سپاه و بسیج است اما جا دارد با استفاده از ظرفیت بسیجیان عزیز که به حمدالله با تلاش های صورت گرفته، امروزه تعدادشان از بسیجیان زمان دفاع مقدس هم بیشتر است، برنامه هایی متنوع تر و مردمی تر اجرا شود. هرچند بزرگداشت ایامی همچون هفته دفاع مقدس، وظیفه تمامی ادارات، نهادها و صنوف مختلف است و مختص نهادی همچون بسیج و سپاه نیست.

به عنوان مثال دیروز همزمان در سراسر کشور برنامه ی پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا شد اما در شهرستان ارسنجان نه. البته دلایلی همچون برگزاری همزمان مسابقات رالی خاورمیانه که تلاش و توان ادارات مربوطه را به خود اختصاص داده بود، ضعف مالی و بوجه ای شدید نهاد ها و ادارات شهرستان به خصوص اداره ی ورزش و جوانان، و این که اجرا نشدن چنین برنامه ای از نظر ما هم بهتر از اجرا شدن بی شکوه(!) آن با تعداد کمی از افراد است، را هم باید در نظر گرفت. 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳
1
سلام در شهرهای کوچک رژه برگزار نمی شود.