کد خبر: ۶۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳

تولید سالیانه 480 هزار تن مرکبات در قیروکارزین

شهرستان قیروکارزین از نظر تولید مرکبات ارقامی همچون لیموشیرین، لیموترش، پرتقال، نارنگی، لیموخارگی، بتابی و ترنج را دارا می باشد که در تولید لیموترش و لیمو شیرین در رده نخست کشور قرار دارد.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه ناصر انصاری رئیس اداره جهاد کشاورزی قیروکارزین در گفتگو با پرگون اظهار داشت: تولید لیمو شیرین در شهرستان قیروکارزین 250 هزار تن است که 43 درصد از تولید کل لیموشیرین کشور است. 

وی گفت: شهرستان قیروکارزین از نظر تولید مرکبات ارقامی همچون لیموشیرین، لیموترش، پرتقال، نارنگی، لیموخارگی، بتابی و ترنج را دارا می باشد که در تولید لیموترش و لیمو شیرین در رده نخست کشور قرار دارد.

انصاری میزان تولید کل مرکبات قیروکارزین را 480 هزار تن عنوان کرد و افزود: از نظر حجم تولید به ترتیب لیمو شیرین با 250 هزار تن در رده اول است و بیشترین رقم تولیدی مرکبات در شهرستان را دارا می باشد و لیمو ترش با تولید 100 هزار تن در سال در رده دوم تولید قرار گرفته است و به ترتیب لیمو خارگی، نارنگی، پرتقال، ترنج و بتابی در رده های بعدی بیشترین میزان تولید مرکبات قرار گرفته اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی قیروکارزین تصریح کرد: امسال نیز بحمداله همچون سالهای گذشته با وجود خشکسالی و کمبود آب بدلیل استفاده از طرح های آبیاری تحت فشار که میزان مصرف آب را کاهش می دهد میزان تولید در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امیدواریم میزان تولید نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.

نظرات بینندگان