کد خبر: ۶۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳

فرماندار سروستان:‌ متقاضیان مسکن مهر خسته و پشیمان اند

راه و شهرسازی استان می‌بایست جوابگوی تاخیر دو ماهه و کم‌کاری در خصوص واگذاری قطعی واحد‌های مسکن مهر سروستان باشد و مردم را از بلاتکلیفی و سردرگمی نجات دهد.
به گزارش شیرازه به نقل از سروآنلاین، سلیمان کرمی فرماندار سروستان در حاشیه بازدید از فاز دو پروژه صد واحدی مسکن مهر سروستان،با انتقاد از تعلل مدیران راه و شهرسازی استان در تحویل واحدهای آماده مسکن مهر سروستان به متقاضیان گفت: بیش از دو ماه از تکمیل صد در صدی ۶۸ واحد از پروژه صد واحدی مسکن مهر سروستان می‌گذرد اما مراحل تحویل این واحدها دچار بروکراسی‌های زائد اداری شده و مردم را خسته کرده است.

وی در ادامه این مطلب افزود: ۳۲ واحد دیگر این پروژه به طور میانگین ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلایل مختلف از جمله ضعف پیمانکار در اجرای تعهدات، عدم تامین منابع مالی،ضعف دستگاه نظارت و مجری و همچنین عدم تکمیل آورده سهم متقاضیان تکمیل نشده است.

فرماندار سروستان با اشاره به محتویات قرارداد منعقده بین دستگاه مجری و پیمانکار این پروژه اظهار داشت: این پروژه می بایست ظرف مدت  ۱۸ ماه  تکمیل و واگذار شود اما به دلیل ضعف پیمانکار در تامین منابع مالی و سرمایه اولیه به تاخیر افتاده و به مرور زمان و با تورم بازار، مشکلاتی ایجاد شده و در حال حاضر این پروژه راکد است   .

سلیمان کرمی با اعلام وضعیت سند مالکیت این پروژه گفت: هر چند مراحل صدور قرارداد اجاره در حال انجام است اما  به دلیل برداشت‌های نادرست از بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود، مراحل صدور اسناد این پروژه با مشکل مواجه شده و به نظر می رسد زمان صدور اسناد اجاره نیز به درازا کشیده شود.

وی تصریح کرد: مجموعه راه و شهرسازی استان می‌بایست جوابگوی تاخیر دو ماهه و کم‌کاری در واگذاری قطعی واحد‌های مسکن مهر آماده سکونت مردم باشند و مردم را از بلاتکلیفی و سردرگمی نجات دهند.

خاطر نشان می شود  پروژه 100 واحدی مسکن مهر سروستان در اواخر سال۸۸ و در راستای تهیه و تامین مسکن ارزان قیمت برای اقشار فاقد مسکن و کم درآمد طی قرار داد ۱۸ ماهه به اجرا در آمده که در حال حاضر و پس از گذشت 5 سال هنوز  تکمیل نشده است.

نظرات بینندگان