کد خبر: ۶۱۰۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

برخی بانک‌ها سود 30 درصد می‌گیرند/ بانک‌ها در ارائه خدمات الکترونیکی نباید کارمزد بگیرند

سودهای بالای بانکی یکی از دلایل تعطیل شدن کارگاهای تولیدی است.
به گزارش شیرازه، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخت گیری بانک ها برای ارائه تسهیلات به مردم گفت: بانک ها باید راهگشای مشکلات مردم باشند.

سید حسین ذوالانوار در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت حذف موانع برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان از سختگیری بانک ها در هنگام پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انتقاد کرد و اظهار داشت: بانک ها تسهیلات اشتغالزایی مناسبی دارند اما با طلب وثیقه های سنگین، مانع بهره مند شدن متقاضیان از این تسهیلات شده اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعا کسانی که برای دریافت تسهیلات با رقم کمتر از 15 میلیون تومان به بانک ها مراجعه می کنند برای رفع مشکلات فوری به این پول نیازمندند بنابراین نباید با ایجاد موانع بسیار متقاضی را اذیت کرد.

وی ابراز داشت: بانک ها از طرفی مردم را به خاطر نداشتن چندین ضامن و از طرف دیگر برای تولید کنندگان باسودهای کلان مانع ایجاد می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک ها باید در بازپرداخت وام ها سود مصوب را لحاظ کنند، تصریح کرد: در برخی قراردادهای بانکی فرمول هایی تعریف شده که مشتریان بانک مجبور به پرداخت سود تسهیلات با نرخ بیش از 30 درصد به بانک می شوند که این امر به هیچ وجه مطلوب نیست.

ذوالانوار همچنین با اشاره به ضرورت اصلاح سیستم بانکی در مورد ارائه برخی خدمات خاطرنشان کرد: به نظر می رسد سیستم کنونی بانکداری کشور احتیاج به تحول سازنده دارد، بنابراین برای پیشرفت و توسعه اقتصادی باید این سیستم را اصلاح کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حمایت بانک ها از تولید کنندگان گفت: بانک ها باید حامی بخش تولید درهمه زمینه ها مخصوصا صنعتی و کشاورزی باشند نه اینکه خود را رقیبی برای تولیدکنندگان لحاظ کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با انتقاد از سودهای بالای بانکی ابراز داشت: متاسفانه سودهای بالای بانکی یکی از دلایل تعطیل شدن برخی کارگاهی تولیدی کشور بوده است.

ذوالانوار در ادامه یادآور شد: حل مشکل بدهکاران بانکی باید در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی و تزریق سرمایه در گردش مناسب و فعال کردن واحد های نیمه تعطیل در اولویت توجه قرار گیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ارائه خدمات الکترونیکی جز وظایف و خدمات بانک ها است، گفت: با توجه به بحث مشتری مداری نباید بابت ارائه این خدمات کارمزد از مردم گرفته شود و در اکثر کشور ها خدمات الکترونیکی بانکی نه تنها رایگان است بلکه بانک ها مشتریان خود را به افتتاح حساب با خدمات الکترونیکی تشویق می کنند و خدمات ویژه ای برای این نوع حساب ها در نظر می گیرند

ذوالانوار اضافه کرد: هرچه قدر  بانک ها مردم و به ویژه فعالان بخش خصوصی را به استفاده از  خدمات الکترونیکی و انجام امور به صورت الکترونیکی تشویق کنند به نفع خود بانک ها و اهداف کلان کشور است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳
0
در جامعه ای که بنام اسلام و قرآن بنا گردیده ، مایه تاسف و تنزل هست که بانکها علناً ربا کنن و حرامکاری کنن...
چه بد بخت ملت و چه ظالم دولتیست اینجا..
مدتهاست که دلم واسه کارای حلال و لقمه حلال تنگ شده..افسوس!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳
0
سود مشارکتی که بانک مسکن به دلیل عدم تقسط وام های پرداختی می گیرد و دلیل آن نیز صرفا ناهماهنگی های بین ادارات و ارگان های مختلف ازجمله مسکن و شهرسازی ، بنیاد مسکن ، ثبت اسناد ، شهرداری ها و ... جهت صدور سند می باشد و ربطی به مشتری ندارد چه معنایی دارد ؟ آیا وام گیرنده باید تاوان بی برنامگی این دستگاه ها را بپردازد ، نمونه آن پروژه 80 واحد ی کمیته امداد آباده می باشد که به دلیل تاخیر در صدور سند وام 14 میلیونی تا کنون به 24 میلیو ن رسیده است ، و اقساط آن 12 ساله ماهی 480هزار تومان است این است حمایت از محرومین ؟!!
بهبود سلیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳
0
من الله توفیق
جوان شيرازي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳
0
نماينده مردم
ياور و همراه مرذم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳
0
با سلام خدمت نماینده محترم شیراز و تمامی مسئولین محترم و سایت بسیار زحمت کش لطفا یک تذکر هم به بیمارستان ولیعصر نوراباد ممسنی بدهید که چرا از ماشین ها پول میگیرند اگر اینطوره پس ادارات دیگر و دانشگاه ازاد و پیام نور که اگر پول بگیرند ملیونر میشوند لطفا پیگیری کنید نماینده ما که کاری ندارد حداقل شما کمک کنید
ابراهیم اسفندیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳
1
آجرک الله حاج حسین ذوالانوار