کد خبر: ۶۱۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۳
آیت الله ایمانی در دیدار با مدیرکل ارشاد فارس:

جشن‌های 2500 ساله تجلی تقابل دشمن با مردم فارس بود/ عمق ایمان شیرازی‌ها زیاد است

مسئولیت ما در استان فارس قابل مقایسه با سایر استانها نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضرت آیت الله ایمانی دیدار کردند.

حضرت آیت الله ایمانی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستهای کلان فرهنگی در قالب انقلاب اسلامی را دنبال می کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازبینی مجدد قانون اساسی دیده نشده اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند این غفلت را باید به شکلی جبران کرد و شورای عالی انقلاب فرهنگی می بایست در اصول قانون اساسی مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار بگیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، شورای فرهنگ عمومی را چهره بارز فرهنگ و ارشاد اسلامی دانستند و بیان داشت: ارشاد اسلامی قبل از انقلاب صبغه خوبی نداشت و بهمین خاطر تغییر نام پیدا کرد و حتی تا مدتی تعطیل بود و در این تعطیلی اصلاح و بازسازی شد.

حضرت آیت الله ایمانی با تاکید بر اینکه باید در عرصه فرهنگ بسیار حساس باشیم، تصریح کرد: همه چیز یک جامعه فرهنگ آن جامعه است و حیات و رشد و بالندگی جامعه در دامن فرهنگ شکل می گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به نگرانی های امام راحل در عرصه فرهنگ، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در عرصه فرهنگ خیلی نگران هستند و این نشان می دهد در عرصه فرهنگ خوب کار نشده است.

حضرت آیت الله ایمانی با بررسی شرایط فرهنگی خاص استان فارس تاکید کرد: مسئولیت ما در استان فارس قابل مقایسه با سایر استانها نیست.

ایشان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در خصوص استان فارس فرمودنده اند: «دشمن در گذشته از طریق اباهی گری فرهنگی و شکستن حریم اعتقادات مردم، سعی در آسیب رساندن به فرهنگ فارس داشت».

امام جمعه شیراز ادامه داد: دشمن درگذشته در استان فارس سرمایه گذاری زیادی کرد و مسئله فرهنگ را مورد توجه داشت و این دشمنی ها تا جایی پیش رفت که حتی علمای بزرگی را در فارس در یکی دو قرن اخیر سوزاندند و زنده زنده به آتش کشیدند؛ اما مردم استان در مقابل این افکار ایستادند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اضافه کرد: تجلی تقابل دشمن و مردم استان فارس به خوبی در جشن های 2500 ساله و جشن هنر شیراز مشهود بوده است.

حضرت آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه بعضی از اوقات مومنین شرایط را به درستی درک نمی کردند و نمی کنند گفت: در این اوضاع و احوال مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالتی مهم و تاثیر گزار در عرصه فرهنگ و هنر و در مقابل انقلاب و رهبری دارند.

امام جمعه شیراز با اشاره به حضور چشمگیر مردم و جوانان فارس در دفاع مقدس، تصریح کرد: علیرغم همه تلاشهای دشمن در دور کردن مردم استان از اعتقادات دینی، استان فارس شهدای زیادی در مقایسه با سایر استانها تقدیم انقلاب کرده است و از لحاظ تعداد جانبازان، آزادگان و رزمندگان در مقایسه با سایر استانها همواره پیشرو بوده است.

آیت الله ایمانی بیان داشت: عمق ایمان مردم شیراز زیاد است و ایمان مردم شیراز اقیانوسی ژرف و عمیق است و عمق ایمان پاک و زلال مردم همواره چشمگیر و تاثیر گزار بوده است.

ایشان 14600 شهید و بیش از 300 روحانی شهیو و چند هزار نفر جانباز و آزاده را از نشانه های دینداری مردم فارس دانست و ادامه داد: چه از نظر انفاق مالی و چه انفاق جانی مردم استان همواره در صحنه حضور داشته اند.

شایان ذکر است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس حمایت حضرت آیت الله ایمانی از فرهنگ و پاسداشت آن را باعث فخر و مباهات اهالی هنر و فرهنگ دانست و صمیمیانه از ایشان تشکر کرد.

دکتر مریدی شروع بکار معاونت قرآنی را از برنامه های آتی خود برشمرد و اهمیت آموزش و پژوهش را در این عرصه یادآور و خواستار توسعه فعالیتهای قرارگاه قرآنی در استان فارس شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در حوزه دفاع مقدس و هنر مقاومت کارهای بسیاری انجام شده و کارهای بسیار دیگری نیز باید انجام پذیرد.

وی راه اندازی مرکز مطالعات و برنامه ریزی هنر مقاومت، به ریاست حضرت آیت الله ایمانی را پیشنهاد کرد و افزود: حرکتهای جزیره ای مثمر ثمر نیست و حضور تمامی ارگانها و سازمانها در این مرکز می تواند مفید باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بنیاد فرهنگی هنر مقدس را از برنامه های بعدی خود برشمرد و گفت: برنامه ریزی ها باید حول محور هویت دینی باشد و هنرمندان باید در این عرصه مقدس وارد شوند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳
0
با سلام خدمت امام جمعه گرامی و تمامی مسئولین محترم و و سایت بسیار زحمت کش لطفا یک تذکر هم به بیمارستان ولیعصر نوراباد ممسنی بدهید که چرا از ماشین ها پول میگیرند اگر اینطوره پس ادارات دیگر و دانشگاه ازاد و پیام نور که اگر پول بگیرند ملیونر میشوند لطفا پیگیری کنید