کد خبر: ۶۱۱۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 7 مهر

شیراز؛ نه هر که سر بتراشد، قلندری داند!/ حتی یک سرمایه‌گذار خارجی هم طی یک سال «تدبیر و امید» به فارس نیامده!

دقایقی از عملیات نگذشته بود که ناگهان زباله‌ها زیر پای‌شان خالی و حفره‌ای به عمق 30 متر ایجاد شد...

به گزارش شیرازه روزنامه‌های امروز در حالی منتشر شدند که دز مطالب مرتبط با گردش‌گری در آن‌ها بیشتر از همیشه است.

«اعلام حمایت مجلس از مواضع رئیس جمهور در نیویورک» تیتر یک امروز «عصر مردم» است. 224 نماینده با امضای بیانیه‌ای حمایت خود را از سخنان روحانی و انزجارشان را از سخنان توهین‌آمیز نخست وزیر انگلیس اعلام کردند. سرمقاله این روزنامه اما با عنوان «نه هر که سر بتراشد قلندری داند ...» در خصوص گردشگری است؛ «اخیرا که به نظر می‌رسد نسبت به سال‌های قبل شاهد افزایش جهانگرد خارجی هستیم، مشکلات فراوانی پیش رو داریم که مهم‌ترین آن‌ کمبود وضعیت نامناسب سرویس‌ها و تاسیسات بهداشتی است و مهم‌تر از آن تاخیر در پروازهای داخلی است. ترمینال در حال تعویض فرودگاه شیراز که مدت مدیدی است با حرکت لاک پشتی در تعمیرات سقف و بدنه مانده است، به صورت سرسری و بی‌کیفیت و نامناسب ساخته می‌شود». و اما کاریکاتور این روزنامه که مربتط با خبر شیرازه و واکنش مسئولان خرامه است:

شیراز؛ نه هر که سر بتراشد، قلندری داند!/ حتی یک سرمایه‌گذار خارجی هم طی یک سال «تدبیر و امید» به فارس نیامده!

«نیم‌نگاه» سخنان معاون استاندار در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری در شیراز را تیتر یک خود کرده؛ «بایستی بروکراسی اداری در روند سرمایه‌گذاری بخش گردشگری فارس کاهش یابد». در مجموع در صفحه اول این روزنامه، 15 تیتر و 10 عکس خبری کار شده است! «مطالبه‌گری مسئولانه رسانه، ضرورت همیشگی» عنوان مقاله رئیس خبرگزاری ایرنا در استان فارس است که در بخشی از آن آمده: «استان فارس مانند بسیاری از استان‌های دیگر کشور، به رغم برخورداری از ظرفیت بالای رسانه‌ای از جمله پنج روزنامه و حدود 120 هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، نمایندگان خبرگزاری‌ها، وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری در فضای مجازی متاسفانه از رویکرد مطالبه‌گری توام با ارایه راهکار غافل مانده است». «برخی از مدیران فارس به جای مدیر، مطیع هستند» دیگر تیتر این روزنامه در صفحه اقتصادی است.

اما تیتر یک امروز «خبر جنوب» با توجه به شعارهای دولت کمی قابل تامل است؛ «بانک‌ها 30 واحد صنعتی فارس را مصادره کردند». اما نکته جالب در این گزارش آن‌جایی است که آمده: «امسال هیچ سرمایه‌گذار خارجی جذب این استان نشد»! این جمله با توجه به فضایی که دولت تدبیر و امید ساخته و اظهارات متعددی که در خصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌شود، می‌تواند معنای خاصی داشته باشد. «210 زن در شیراز راننده تاکسی هستند» و «شناسایی 123 مورد جدید مبتلا به سل در فارس» از دیگر عناوین صفحه اول است. گزارش ویژه خبر جنوب اما به مناسبت روز آتش نشان، به ماجرای تلخ برمشور اختصاص یافته؛ «چهارشنبه یکم خرداد سال گذشته حوالی ظهر بود که سایت دفن زباله برمشور شیراز دچار حریق شد. آتش نشانان و سایر عوامل و کارکنان شهرداری و سایت مذکور شروع به اطفای حریق کردند. دقایقی از عملیات نگذشته بود که ناگهان زباله‌ها زیر پای‌شان خالی و حفره‌ای به عمق 30 متر ایجاد شد. 13 آتش نشان و کارکنان شهرداری و کارکنان سایت مذکور درون حفره سقوط کردند و رویشان نیز با همان زباله‌ها پوشانده شد ...»

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
اقای استاندار اینجا فارس است نه لارستان. اقای استاندار شماقول دادید سرمایه گذار به فارس بیاورید نه پست های مدیرییتی رامیان غیر بومی ها قسمت کنید. اقای استاندار مگر هنوز دین شما به وزیر سابق ادا نشده که میخواهید معاون سیاسی غیر بومی را با سفارش ایشان منصوب کنید