کد خبر: ۶۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
نامه بسیج دانشجویی علوم تحقیقات فارس به میرزاده؛

از دانشگاه علوم تحقیقات فارس بازدید کنید/ این دانشگاه مستثنی شود

این واحد دانشگاهی در هشتم مهرماه 86 مستقل شناخته شده است.
به گزارش شیرازه، در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم تحقیقات فارس در نامه‌ای به میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد آورده است: از شما دعوت می‌کنیم تا در طی بازدیدی از این مجموعه دانشگاهی، در صورت امکان این واحد را از سایر دانشگاه‌ها همچون علوم تحقیقات تهران مستثنی بدانید.
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم تحقیقات فارس در نامه‌ای به میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد خواستار مستثنی دانستن این مرکز آموزشی با دیگر دانشگاه‌های علوم تحقیقات شد.
در پی ادغام دانشگاه‌های علوم، تحقیقات سراسر کشور به نزدیک‌ترین واحد دانشگاه آزاد در هر استان، در روز پنج شنبه سوم مهر که شنیده شد، تجمعی شیطنت آمیز از سوی افرادی که قصد انجام تجمع غیرقانونی داشتند، بسیج علوم و تحقیقات فارس با ورود به موقع این حرکت غیرقانونی و ناشایست را کنترل کرد و افرادی که بعضا دانشجو نبوده متفرق شدند و لازم دانسته نامه‌ای را صادر کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر میرزاده با سلام

با توجه به بخشنامه اخیر حضرتعالی مبنی بر تجمیع دانشگاه‌های پردیس علوم و تحقیقات با دیگر واحدهای دانشگاهی مجاور بنا به دلایلی همچون کمبود فضا، کمبود هیات علمی، عدم دانشجو، بدهکاری مالی و غیره بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات فارس و تشکل دانشجویی از شما دعوت می کنیم تا در طی بازدیدی از این مجموعه دانشگاهی بنا به دلایل زیر در صورت امکان این واحد را از سایر دانشگاه‌ها همچون علوم تحقیقات تهران مستثنی بدانید.

1. این واحد دانشگاهی در تاریخ هشتم مهرماه 86 طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه مستقل شناخته شده است.

2. علوم و تحقیقات فارس با داشتن 75 رشته که حدود 50رشته آن مصوب بوده، طی هشت سال دانشگاهی توانسته جمعیت خود را به 13000 دانشجو برساند.

3. با توجه به داشتن 105 هکتار فضای فیزیکی، 7000 مترمربع ساختمان نوسازی شده، 30 هزار متر مربع ساختمان جدید پذیرش، رشد و پرورش تعداد زیادی دانشجو را دارد.

4. امکانات آزمایشگاهی (که در نوع خود کم نظیر و مجهز)، دارا بودن سالن ورزشی، کتابخانه (چند 10 هزار جلدی)، کافی نت (دارای 350 سیستم)، زمین چمن استاندارد و بدنسازی. خود دلیل دیگری در توانمندی این دانشگاه است.

5. تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت این واحد 142 نفر و تعداد پرسنل نیز 140 نفر است.

لازم به ذکر است، هرچند این تصمیم در سطح کلان و کشوری تصمیم خوب و جامعی بوده؛ اما به دلایل فوق الذکر جهت تجدید نظر از شما بزرگوار درخواست همکاری می‌شود
نظرات بینندگان