کد خبر: ۶۱۱۷۲
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز:

به آقای پاک فطرت کارت زرد می‌دهم/ از نحوه همکاری شما با شورا خواجه حافظ هم مطلع است!

شهردار شیراز به عنوان منتخب اعضای شورای چهارم است نه منتخب چهرهای خاص و یا شورایی دیگر و یا سفارش دیگران.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز با تصریح اینکه بیش از یک سال است مردم شیراز مسئولیت اداره امور شهر در شورای اسلامی را به ما محول نموده اند، گفت: توقع به حق مردم اصلاح فرآیند اداره امور شهر، افزایش خدمات دهی به آنان و استفاده از فرصت به‌وجود آورده شده توسط مردم برای اعضای شورا است که اگر در یک فضای منصفانه و به دور از جنجال بخواهیم عملکرد یکساله را بررسی نمائیم شاهد نقاط قوت و ضعف در آن خواهیم شد.

غلامعلی ترابی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به علت نقاط ضعف شورا خطاب به شهردار شیراز، خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بنا به برنامه پیشنهادی شما و جهت پیشبرد خواسته مردم به حضرتعالی اعتماد نموده و سکان اداره مجموعه عظیم شهرداری را به شما محول نمود و طی یکسال گذشته تمام توان خود را صرف آن کرد که با همدلی و همراهی تمام موانع اجرایی کار در شهر را در حد توان بردارد تا فارغ از دغدغه ها کشتی شهرداری را به سمت ساحل مقصود هدایت نمائید.

شما و بعضی از مدیران زیرمجموعه تصور کرده‌اید نمایندگان مردم حق نظارت ندارند

وی ضمن اظهار تاسف از اینکه در خیلی از موارد همراهی شورا با برداشت بد مواجه شده است خطاب به شهردار شیراز افزود: شما و بعضی از مدیران زیرمجموعه تصور کرده‌اید که نمایندگان مردم حق نظارت نیز ندارند و در مواردی شاهد آن هستیم که شما و تیم همراه به جای سعی و تلاش در اجرای مصوبات نمایندگان مردم شریف شیراز، دقت و برنامه ریزی خود را معطوف به توقف و جلوگیری از اجرای مصوبات می‌نمایید که جای بسی تأسف است.

ترابی با اشاره به مطالبات مردم مبنی بر اینکه چرا در بعضی از زمینه ها نمایندگان حضور قاطع ندارند، تصریح کرد: اگر امروز متوجه این خواسته مردم نشوید و یا خدای ناخواسته نمایندگان شورا پیگیری مجدانه مطالبات به‌حق مردم را نداشته باشند، چگونه در پیشگاه خداوند و مردم شیراز باید پاسخگو بود.

سکوت شورا  به معنای رضایت نیست

این عضو شورای شهر شیراز بر انجام تعهدات اعضای شورا نسبت به انقلاب و مردم انقلابی تاکید و اظهار کرد: سکوت در همه موارد به معنای رضایت نبوده و تنها برای اعلام همراهی و همکاری جهت پیشبرد اهداف مشترک بوده است و نباید از آن تلقی دیگری کرد.

ترابی تصریح کرد: در جلسات غیرعلنی و خصوصی بارها در رابطه با روند پیش رو تذکراتی داده شده که متأسفانه در مجموعه تحت مدیریت شهردارشیراز به هر دلیل وقعی بر آن گذاشته نشده است.

شهردار شیراز به عنوان منتخب اعضای شورای چهارم است نه منتخب چهرهای خاص

وی با یادآوری اینکه شهردار شیراز به عنوان منتخب اعضای شورای چهارم است نه منتخب چهرهای خاص و یا شورایی دیگر و یا سفارش دیگران، خطاب به شهردار گفت: اینجانب به عنوان نماینده مردم شیراز سوالات و تذکراتی را به صورت رسمی از حضرتعالی دارم و تقاضای پاسخ صریح، شفاف و متقن از جنابعالی دارم و خدا شاهد است که به غیر از رضای او و مصالح مردم هیچ قصد و غرض دیگری بر این دعوی نهفته نیست چراکه با چشم برهم زدنی عمر شورا به سر آمده و باید ترازوی اعمال خود را به قضاوت صحیح مردم بسپاریم و در پیشگاه خداوند متعال، امام عصر (عج)، امام عظیم الشأنمان و شهدای گرانقدر انقلاب جوابگو باشیم.

عضو شورای شهر شیراز با تصریح اینکه شهردار شیراز برنامه های پیشنهادی خود را بر سه محور اجرای منویات مقام معظم رهبری، هماهنگی و همراهی با شورای اسلامی و پیگیری مصوبات شورا و اجرایی کردن برنامه پنج ساله بنا به نظر شورای اسلامی دوره چهارم اعلام کرده است، این سوال را مطرح کرد که کدام عمل شیراز منطبق بر این سه محور بوده است؟

امروز خواجه سعدی و حافظ شیرازی از نحوه همکاری شما مطلع است!

ترابی در ادامه ضمن طرح پرسش‌هایی از شهردار شیراز خطاب به وی گفت: تلاش‌های ملموس خودت جهت اسلامی نمودن شهر و اقتصاد مقاومتی و سایر فرموده های مقام معظم رهبری را بیان کنید.

وی خطاب به شهردار شیراز با بیان اینکه آیا اینکه رسماً در جراید برای چندین بار در سال گذشته فرموده اید که به اصول پایبند نیستید، اجرای فرامین رهبری است؟ اظهار کرد: همراهی و هماهنگی با شورا که جای بحث ندارد؛ امروز خواجه سعدی و حافظ شیرازی از نحوه همکاری شما مطلع است!

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: برنامه پنج ساله نیز تا آنجا که با میل شما است اجرایی است و گرنه در گردونه مدیریتی شما مصوبات و پروژه ها گم شده است!

ترابی با اشاره به سخن شهردار شیراز مبنی بر اینکه در جهت تحقق سومین حرم اهل بیت(ع) گام برداشته و راهکار ارائه داده‌ایم از وی خواست که راهکارهای ارائه شده را بیان کند و افزود: امام جمعه معزز شیراز مدت‌ها است تذکر می دهند که راه‌های دسترسی به حرم مطهر احمدبن موسی (ع) را گسترش دهید از اقدام عملی خود در این زمینه را اعلام کنید.

وی ضمن برشمردن راهکارهای ایجاد و جاذبه توریستی و زیارتی، برون رفت مشکلات باغات قصردشت، مشکلات بافت تاریخی، بافت فرسوده، تقویت زیباسازی شیراز، مقاوم سازی شهر در برابر زلزله، رفع معضل ترافیک شهر، مبارزه با فساد اداری و مالی، تقویت بهداشت شهری، ایجاد درآمد پایدار، تسهیل در امر سرمایه گذاری، کاهش اتکا به عوارض، رشد متوازن شهر، اصلاح ساختارشهری، ارائه یک طرح شاخص برای اجرای یک فعالیت بزرگ و ماندگار به عنوان هدیه شورای چهارم به مردم از شهردار شیراز خواست که راجع به اقداماتی که در هریک از این موارد انجام شده است، گزارش دهد.

به آقای پاک فطرت کارت زرد می‌دهم

عضو شورای شهر شیراز خطاب به همکاران خود نیز با یادآوری اینکه فرصت خدمت رو به پایان است، گفت: تنها راه تحقق وعده‌ها همکاری و همیاری اعضای شورا و شهردار شیراز است که متأسفانه شاهد عدم تحقق این مهم از سوی شهردار شیراز می باشیم.

ترابی سوالات خود را دادن کارت زرد به شهردار شیراز توصیف و تاکید کرد که شهردار شیراز به نمایندگان مردم در شورای شهر پاسخگو باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
4
کسی نیست که از خود اعضا شورا ایراد بگیره؟
واقعا که!!!!!
متاسفم برای شیراز که اینها بعنوان نماینده مردم در شورا هستند
اینها همیشه معترض هستند حالا هرکسی میخواد شهردار باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
2
به نظر من ترابی به صورت خاص و شورای چهارم به صورت عام تخصصی ندارند و به جرات میگم که شورایی کامل سیاسی تشریف دارند و خیلی از مدیران شهرداری رو صرفا به خاطر عدم همفکری با سیاست هاشون تغییر داده و خواهند داد!
به عنوان یه نیروی شهرداری این حرف رو میزنم. وگرنه همه میدونن که شهردار در شورای سوم چه عملکردی داشت و در شورای چهارم چجوری ترمز گذاشتند بر سر راه شهرداری!
مدیر سایت
مدیر سایت
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
بخشی از نظر شما بدلیل عدم رعایت مقررات سایت حذف شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
مگه شورا به مردم پاسخگو است؟
کی اطلاعات جلسات رو منتظر کردن؟بعد از کلی اعتراض و انتقاد، سایت تعطیل شورا رو کمی راه انداختند. با اطلاعات ناقص و غیر قابل بهره برداری و استناد! چرا صوت شورا رو از طریق رادیو منتشر نمی کنند؟ اگه مردم بدانند که تو شورا چی می گذره؟ نماینده های محترم با چه ادبیاتی صحبت می کنند؟ کدام تصمیم شورا کارشناسی شده است؟ اساسا کارشناسان شورا چه کسانی هستند؟ آیا شهامت آن را دارند که مشخصات تحصیلی و حرفه ای خود و کارشناسان شورا را منتشر کنند؟
آگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
مشکل اصلی شورا اینه که اینها شورای شهرداری هستند نه شورای شهر
یعنی زوری برای مقابله با ادارات دیگه ندارن

راه های دسترسی به حرم؟
خب شهرداری به تنهایی کاره ای نیست
میراث فرهنگی باید ورود کنه
خطاب ایت الله ایمانی به همه مسوولین بوده نه به شهردار

بعدم مگه شورا چه مصوبه ای داشته که عملیاتی نشده؟ در یک سالی که شورای چهارم آمدن حتی یه پروژه هم کلنگ زنی نشده?
مردانگي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
1
بنظر مي رسدنويسنده اين كامنت ها خيلي آشناست بايد ازكاشناسان خاص شهرداري باشد كه اينچنين دفاع ميكند!!!برادرناشناس اگرسندي دال برحقانيت شهردار داري بيار وارايه كن! نه اينكه خودت رابانام ناشناس معرفي كني ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خودت باشناسنامه معرفي كن
حافظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
1
فكرمي كنم شهردار قصد شركت درانتخابات سال آينده مجلس راداشته باشد، شايد به همين خاطر ممكن تاييد چهره هاي خاص برايشان مهم باشد !!!
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
باباعجب دفاعي اين آقاي ناشناس از شهرداركرده است ؟!! آدم ياد اومثل معروف مي افته كه كسي براي رضاي خدا مفتي موش ني گيره !
آره برادرناشناس
ناشناس
باهوش من اگه دنبال منافع بودم لااقل اسمم رو مینوشتم تا بشناسدم شهردار و یه فکری به حالم بکنه نه اینکه ناشناس نظر بذارم! یه خورده فکر کردن هم خوبه به خدا...
صابري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
دورد و صد دورد به شرف مهندس ترابي
شاعر
UNITED STATES
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
اگرحافظ وسعدي زنده بودند ازخجالت آب مي شدند
كارمند
UNITED STATES
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
مي خواستم ببينم نظررئيس محترم شوراا درخصوص انتقادات آقاي ترابي جيست، تائيد مي كند يارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كارگر
UNITED STATES
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
مگرشهردار درمورد ريزش پل پاسخگو بودند؟!! بيچاره چندتاكارگركه باعث ريزش پل شدند !!!!!!!!!
ناشناس
اون رو قرارگاه خاتم الانبیا که ماشالله دیگه زور هیچ کس بهش نمیرسه باید پاسخگو باشه نه شهردار!
زندي
UNITED STATES
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
اين جور انتقادات بي پرده ازعضوشوراي شهر بي سابقه كاش بقيه اعضاء محترم شورانيز ايشان الگوقرادهندوازحقوق به حق مردم دفاع كنند وبيشترازاين مماشات نكنندوسوگندي را كه به زبان آورده اند بيادبياورند
نويسنده
UNITED STATES
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
بعضي ازرسانه هادرشيرابيشتربه ويترين شهرداري شبيه هستندتارسانه مردمي
بصيرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
سكوت دربرابر حقايق برابر است باخيانت باآرمانهاي انقلاب اسلامي وفرامين حضرت امام (ره)
هشدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
نگذاريد انقلاب به دست نااهلان بيفتد (فرازهايي ازوصيت امام راحل(ره)
قهرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
باتوجه به اينكه روي اين چندتا كامنت ثابت مانده اي بنظرميرسه شيرازه هم طرفدار شهرداره ، موفق باشي
شفاف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
شيرازه نااميدم كردي فكرمي كردم سايت شجاع ومردمي هستي وجز حقيقت چيزديگري نمي نويسي قضاوت من بخاطر كامنت هايي است كه منتشر مي كني جدا" متاسفم براي خودم به خاطرقضاوتم درموردشما ، سعي كنيد باحق زندگي كنيد نه باسياست
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
من از تخصص ترابی و شورای چهارم اطلاعی ندارم ولی می دونم برای تشخیص اتفاقات و کارهایی که توسط شهردار (مستقیم و غیر مستقیم) در شهرداری و شهر شیراز صورت گرفته احتیاجی به تخصص و مهارت خاصی نیست.
آیا اینکه فردی برای کسب محبوبیت و شهرت در نزد مردم با روزنامه های مهم شهر قراردادهای میلیاردی ببندند تا هر روز صفحه ای به عکس،بیانات،و کارهای وی اختصاص دهند کاری سیاسی نیست؟ آیا خدای نکرده این کارها رو برای کسب رای جهت انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی انجام نداده است؟
آیا برای تشخیص مصرف بیت المال برای استفاده شخصی احتیاج به تخصص خاصی است؟
اینها سوالات ذهن من است کاش کسی پاسخ دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
رفتار شهردار محترم از ابتدا قابل پیش بینی بود ولی چه کنیم که اعضا شورا اختیار انتخاب شهردار را به خارج از شورا حواله دادنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
آقاي پاك فطرت شهردار بودنش را مديون افراد خاصي در شهر است وطبيعي است كه اهميتي به شورا ندهد. شورا هم فيگور در نكنه اينقدر استقلال نداره كه كارت زرد وقرمز بدهد
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
شیرازه رو بعد از اتفاقات برج های دوقلو با ترفندی جالب وابسته کرده اند. اینکه چی میشه یکدفعه مسئولیت روزنامه داخلی شهر راز شهرداری رو به مسئولین پایگاه خبری شیرازه واگذار می کنند برای من جای سواله!!!!
مردمی تر
برو جمع کن بساطت رو
تو مردمی یعنی؟
فقط شیرازه هست که توی این استان دراه به نفع مردم از شهرداری و شورا انتقاد می کنه
ضمنا اینقدر اطلاعاتت قویه که نمی دونی مدیر شهر راز عزیز الله قهرمانی خبرگزاری فارس هست نه بچه های شیـــرازه ه ه ه ه
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
عدم پوشش خبری این اتفاق مهم توسط جرائد و روزنامه ها هم به نوبه خودش جالبه!!!!
آیا دادن کارت زرد به شهردار شیراز توسط منتخب مردم در شورای شهر شیراز خبر مهمی نبوده که روزنامه ها آن را پوشش خبری نداده اند یا اینکه همه این ها به قراردادهای میلیاردی شهرداری شیراز با روزنامه ها و جرائد بر می گرده؟
جناب آقای واحدی پاسخگو باشید!!!
دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
تحلیل من اینه:

1- در شهرداری تمام مدیران توسط آقای ظریفیان مشاور شهردار انتخاب می شود
2- بودجه های بسیاری از بیت المال جهت تبلیغ شهرداری به روزنامه ها ،سایت ها، خبرگزاری ها و صدا سیما پرداخت میشود . به دلیل اینکه شهردار در انتخابات مجلس قصد بر کاندیدی دارند.
3- طیفی به دنبال منافع خود و دوستانشان هستند
یک شهروند بنام عباسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
سالها شهرداران شیراز عوض می شدن وپروژه های ناتمام از این شهردار ب شهردار دیگه ای می رسید ن خبر از پل چند سطحی بود ن از رو گذر و زیر گره های ترافیکی هم ک بماند ...خبری از پارک کوهستانی زیباسازی شهر هم ک هیچ تونلی هم در شیراز کلنکی زده نشده بود. برادران و هم شهریان محترم من ایا وقتش نرسیده جای کش مکش و اختلاف ک در این شهر برعکس اصفهان بی داد میکنه ب هم دلی و کمک ب رشد وشکوفایی شهرمون باشیم و از نظرات شخصی دس برداریم و کلی و جامع تر فکر کنیم؟؟؟؟؟
مرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
شهروند گرامی جناب عباسی اگر بنا بر این استدلال باشه، که در اوایل انقلاب و در شرایط خاص جنگ امام (ره) می بایست در مقابل بنی صدر برای همدلی و رشد و شکوفایی کشور سکوت می کردند و بنی صدر رو در آن شرایط حاد عزل نمی کردند.
در مورد شهرداری شیراز هم سکوت موجب خیانت و فساد بیشتری می شه.............
ناشناس
فساد در شهرداری شیراز اتفاقا متوجه همین نمایندگان شورا هست که به زور نیروهای پیشنهادیشون رو وارد شهرداری میکنند نه آقای شهردار! بد نیست بدانید!!!
یک شهروند بنام عباسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
برادران گرامی و مردم فهیم هم دلی و یکپارچه بودن در همه جای مملکت سفارشات مقام معظم رهبری است . خاصه در شیراز ک دستخوش حوادثی از قبیل کم کاری مسولین قبلی / سلیقه ای کار کردن /ورود نیروی غیر بومی و غیر دلسوز / ورود ونفوذ افراد با پارتی و غیره... ولی اکنون و در حال حاظر شاهد پیشرفت کاری از لحاظ علمی و عملی این شهر میباشیم ک اگر همگی با اتحاد وهمدلی پیش برویم این شهر ک سومین حرم اهل بیت علیه السلام و پایتخت فرهنگی ایران زمین میباشد ب جایگاه اصلی خود خواهد رسید. و جایز نیست کسانی ک با تمام قوا برای پیشرفت این شهر ((اعم از شهردار و شورای شهر و همه کسانی ک برای این شهر با جان و دل و غیرت کار میکنند )) رو زیر سوال ببریم. دوستان مسولیت همیشه سخت بوده و از همه سخت تر در این شرایط تحریم و از همه سخت تر مسولیت در این استان و شهر ک اختلاف سلیقه بسیار زیاد است .یادمان نرود اختلاف سلیقه ها برای پیشرفت شهر است ن برای پیشبرد اهداف شخصی و باز یادمان نرود ک مسلمانیم ..نکند کلامی بگویم ک فردای قیامت نتوانیم پاسخگو باشیم.
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳
0
من باحرف آقاي مردم كاملا" موافقم فساد بي عدالتي درشهرداري هست، نمي دانم آقاي رئيس شورا محترم شهردرجريان هستند يا وگرنيستند روي حرفهاي مردم كمي به فكربيفتند