کد خبر: ۶۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
جدیرترین مصوبات شورای شهر شیراز:

از راه‌اندازی بانک در شهرک‌های حاشیه شیراز تا ایجاد بازارچه‌های لباس و پوشش اسلامی

تعداد اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته‌نامه شهر راز از 13 نفر به 7 نفر کاهش یافت
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد تهیه طرح فضاهای خدماتی، تفریحی و ورزشی در محلات کمتر توسعه یافته مورد بررسی قرار گرفت.

محمد حق‌نگر، عضو شورای شهر شیراز درخصوص این پیشنهاد خود ضمن تاکید بر توانمندسازی شهرک‌های اطراف شیراز توضیح داد: وجود نداشتن امکاناتی نظیر درمانگاه، داروخانه و بانک در شهرک‌های حاشیه‌ای مانند میانرود باعث افزایش سفرهای درون شهری می‌شود که علاوه بر ایجاد ترافیک به لحاظ اقتصادی نیز برای مردم به‌صرفه نیست بنابراین ضرورت دارد فضاهای تجاری، درمانی، بهداشتی و همچنین بانک‌هایی در شهرک‌های اطراف شیراز ایجاد شود که از سفرهای درون‌شهری جلوگیری شود.

تذروی، دیگر عضو شورای شهر با تصریح اینکه مردم مناطق به پارک‌های محله‌ای و فضای سبز در نزدیکی محل زندگی خود نیاز دارند، گفت: در برخی مناطق مانند حجت‌آباد حتی یک فضای سبز وجود ندارد و شهردار منطقه به صراحت اعلام می‌کند که شهردار شیراز با پارک‌های محله‌ای موافق نیست و معتقد است که به محل امنی برای معتادان تبدیل می‌شود.

شهردار شیراز هم با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری روی پارک‌های بزرگ بهتر است، اظهار کرد: در نظرسنجی از مردم، درخواست مردم این بوده است که پارک‌های بزرگ ساخته شود چراکه حاشیه امن بیشتری دارد و تجربه نشان داده فضای سبز دو یا سه هزار متری جوابگو نیست.

علیرضا پاک‌فطرت در خصوص راه‌اندازی بانک در شهرک‌های حاشیه شیراز نیز گفت: بانک‌ها حاشیه امنی ندارند و کمیسیون تلفیق اگر بخواهد این موضوع را بررسی کند باید از نیروی انتظامی هم برای حضور درجلسات جهت تامین امنیت بانک‌ها دعوت کند.

پس از بحث و بررسی با رای اعضای شورا مقرر شد در بافت‌های فرسوده و شهرک‌های جدیدالاحداث با کمک بخش خصوصی در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری فضاهای خدماتی، تفریحی و ورزشی طراحی و احداث شود.

در ادامه جلسه شورای شهر پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر درخصوص کاهش تعداد اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته‌نامه شهر راز بررسی و تصویب شد که این تعداد از 13 نفر به 7 نفر کاهش یابد و حداقل هرماه یک جلسه شورای سیاست‌گذاری تشکیل شود.

هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با تصریح اینکه به دلیل تعداد زیاد اعضا در یک سال گذشته تنها یک جلسه شورای سیاست‌گذاری هفته‌نامه شهر راز برگزار شد، گفت: اکنون اعضای شورای سیاستگذاری هفته‌نامه شهر راز شامل 7 نفر از جمله شهردار شیراز، معاونت‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی، مالی‌اداری و مدیر روابط عمومی شهرداری و همچنین مدیر روابط عمومی شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا می‌باشد.

ایجاد بازارچه‌های لباس و پوشش اسلامی از دیگر مواردی بود که به پیشنهاد سازمان میادین و ساماندهی مشاغل در جلسه شورای شهر شیراز بررسی و تصویب شد.

جعفری، مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز در این خصوص گفت: ایجاد بازارچه‌های لباس و پوشش اسلامی در راستای توجه به فرهنگ اصیل اسلامی است که نیاز است با همکاری فرهنگ‌شناسان، جامعه‌شناسان و کارشناسان مذهبی چنین بازارچه‌هایی راه‌اندازی شود.

حق‌نگر، عضو شورای شهر هم با اشاره به اینکه در کنار آرامگاه مقدس حضرت عبدالعظیم تمام لباس‌فروشی‌هایی که وجود دارد، عرضه‌کننده لباس و پوشش اسلامی هستند، تصریح کرد: نیاز به ایجاد بازارهای جدید نیست و باید برای بازارهای اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بین‌الحرمین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در حوزه فرهنگی وارد شوند و در عرضه محصولات خود تغییر و تحول داشته باشند.

زهرا یقطین، دیگر عضو شورای شهر نیز بیان کرد: گروه‌های طراح لباس، دغدغه مکانی برای ارائه تولید طرح‌های اسلامی را دارند و از طرف دیگر خانواده‌ها نیز برای خرید لباس اسلامی سرگردان هستند بنابراین بهتر است علاوه بر ایجاد مکان‌های عرضه، مکان تولید لباس اسلامی نیز در نظر گرفته شود.

حقدل، رئیس شورای شهر نیز تاکید کرد: شهرداری نباید در عرضه پوشاک اسلامی چشم‌داشت مادی و توقع سوددهی داشته باشد.

در ادامه جلسه نامه دوفوریتی جمعی از اعضای شورای شهر مبنی بر مخالفت اعضای شورای شهر به انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم بررسی و مصوب شد که این مخالفت طی نامه‌ای به نمایندگان مردم شیراز در مجلس جهت پیگیری ابلاغ شود.

درنظر گرفتن بسته‌های اقتصادی برای ایجاد بازارچه‌های تخصصی در کنار رودخانه چنار‌راهدار و کمک سی‌میلیون ریالی به کمیته ورزش جانبازان نابینا در برگزاری مسابقات شنا از دیگر مصوبات شصت و دومین جلسه شورای شهر شیراز بود. همچنین در این جلسه از پنج آتش‌نشان نمونه نیز تجلیل شد.

نظرات بینندگان