کد خبر: ۶۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
رئیس امدادامام خمینی(ره) قیروکارزین خبر داد:

43/5 درصد از سالمندان قیروکارزین تحت پوشش کمیته امداد هستند

حمایت از سالمندان در مسوولیت یک یا چند دستگاه نیست بلکه همه دستگاه باید خود را متولی تکریم سالمندان بدانند.
مدیر کمیته امدادامام خمینی(ره) قیروکارزین گفت: با اهتمام متولیان سلامت کشورامروزشاهدارتقاءسطح سلامت افراد در جامعه هستیم واین توجه خاص موجب شده است سن امیدبه زندگی در بین مردان حدود 72.8 ودرزنان 74 شودکه نشاندهنده ارتقاء سطح سلامت افراد و برنامه ریزی در نظام سلامت کشور است.

به گزارش شیرازه محمد بهزادی در گفتگو با پرگون با اشاره به اینکه امروز اگر درخصوص سالمندان تدبیر نماییم در آینده نگران وضعیت سالمندان نخواهیم بود خاطر نشان کرد: در حال حاضر جمعیت سالمندان شهرستان قیروکارزین5256 نفر هستند که 2284 نفر از این نفرات تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قیروکارزین قرار دارند که 43/5 درصد جمعیت سالمندان شهرستان را تشکیل می دهند.

مدیر کمیته امداد افزود: این افراد در قالب 2025 خانوار از خدمات این نهاد بهره مند می شوند که 53 درصد آن را مردان با جمعیت 1208 نفر و 47 درصد آن را زنان با جمعیت 1076 نفر تشکیل می دهند.

به گفته بهزادی در سالهای اخیر جهت افزایش امید به زندگی و فعال سازی سالمندان در عرصه های کار و تولید 178فرصت شغلی ویژه سالمندان در زمینه های دام و طیور و خدمات و طرح های اشتغال ایجاد شده است که در واقع سالمندان به عنوان عناصر فعال در تولید و اقتصاد حضور فعالی دارند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بیشتر نیازهای قشر سالمند نیازهای عاطفی و بهداشتی است، اظهار داشت: علی رغم زحمات خوب و موثر نظام باز در زمینه بهداشت و سلامت سالمندان نیاز به اقدمات ضروری تری است.

این مقام مسوول در کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قیروکارزین، با بیان این که اختصاص یک روز در تقویم به نام روز سالمند فقط برای یادآوری است، تصریح کرد: با توجه به جایگاه سالمندان باید یادمان باشد که هر روز، روز سالمند است؛ چرا که سالمندان ذخایری از تجربه هستند که ما غافل از آنان بوده ایم و امروزباید برای فرداهایمان برنامه ریزی کنیم شاید فردا دیر باشد.

بهزادی اذعان کرد: حمایت از سالمندان در مسوولیت یک یا چند دستگاه نیست بلکه همه دستگاه باید خود را متولی تکریم سالمندان بدانند.

نظرات بینندگان