کد خبر: ۶۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۳
به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی صورت گرفت

رونمایی از ربات جدید آتش‌نشان در شیراز

به مناسبت روز آتش‌نشان و ایمنی از ربات جدید آتش‌نشان در شیراز رونمایی شد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، شهردار شیراز در آیین رونمایی از این ربات با اشاره به اجرایی شدن راهکارهای علمی و مدیریتی برای افزایش توان کمی و کیفی آتش‌نشانی در شیراز، تربیت چریک‌های آتش‌نشان برای نخستین‌بار در کشور و حضور یگان‌هایی نظیر آتش‌نشانان موتورسوار، تاکسی‌رانی و غواص را یادآور شد.

علیرضا پاک‌فطرت با بیان اینکه از سال آینده مانور روز آتش‌نشانی در شیراز به شکل رسمی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: آشنایی اقشار مختلف مردم با توان آتش‌نشانی، ضریب ایمنی روانی را در افراد و شهروندان در شیراز افزایش خواهد داد.

شهردار شیراز با اشاره به حساسیت‌های شغل آتش‌نشانان، لزوم تجهیز این سازمان به ابزارها و تجهیزات روز را یادآور شد و افزود: اهمیت هماهنگی‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در حیطه وظایف سازمان آتش‌نشانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ در بخش درون‌سازمانی هماهنگی با مدیریت بحران شهرداری، سازمان خدمات موتوری، سازمان عمران شهرداری و در هماهنگی‌های برون‌سازمانی، هماهنگی با هلال‌احمر، مدیریت بحران استانداری، اورژانس و بخش‌های دیگر از الزامات است.

وی برگزاری مانورهای مختلف با رویکردهای آموزشی و عملیاتی را ضروری توصیف کرد و ادامه داد: باید توان و آمادگی سازمان را در مقابله با حوادث مختلف ارتقا بخشیم و شهروندان را با آموزش‌های مختلف در برابر وقایعی که ممکن است در زندگی روزمره با آن مواجه شوند، توانمند کنیم.

پاک‌فطرت یکی از ضرورت‌ها در ارتقای توان کیفی فعالیت سازمان آتش‌نشانی را ارتباط مستمر با مراکز علمی و دانشگاهی دانست و گفت: امیدواریم با رویکردی که در شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز وجود دارد، هر سال از یک طرح پژوهشی و تحقیقاتی جدید که به ثمر نشسته است، رونمایی کنیم و برای کشور الگو باشیم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان