کد خبر: ۶۱۲۳۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
آیت الله ایمانی در گفتگو با شیرازه:

چراغی که در غزه روشن شود چراغ خانه ماست/ اگر مردم غزه نجات یابند ما هم نجات می یابیم/ من هم کمک‌ می‌کنم

مسلمانان همه اعضای یک پیکرند بنابراین آنچه برای مردم غزه اتفاق افتاده گویا برای ما اتفاق افتاده است.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس مسئله امامت و ولایت را اساسی‌ترین مسئله در اسلام و ادیان ابراهیمی و توحیدی عنوان و اظهار کرد: مراجعه به آیات کریمه قرآن مجید، بازگو کننده این نکته است که امر امامت، ولایت و مدیریت جامعه از امر رسالت و نبوت بالاتر و ارزشمندتر است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در نشست خبری پنجمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد با اشاره به آیه 24سوره بقره خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) پیامبر بزرگ الهی بعد از اینکه دوران مختلفی را طی و مبارزات گوناگونی را سپری کرد واز آزمایش‌های مختلف سربلند خارج شد به مقام امامت و ولایت رسید.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه حضرت ابراهیم(ع) قبل از امامت به مقام خلیل الرحمان رسیده بود، گفت: در آیه 24 سوره سجده نیز خداوند این معنا را تأکید می‌کند که «چون شکیبایى کردند و به آیات ما یقین داشتند، برخى از آنان را پیشوایانى قرار دادیم که به فرمان ما مردم را هدایت مى‏کردند» و بعد از اینکه آزموده شدند آنان را پیشوایان و امام قرار دادیم و اینها بازگو کننده آن است که امر امامت امری مهم و برتر از مقام نبوت، رسالت و ابلاغ پیام الهی است.

وی با بیان اینکه اغلب انبیای الهی مانند حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع)، پیامبر اسلام(ص) مقام امامت را بعد از رسالت داشتند، به مسئله غدیر اشاره و اظهار کرد: مسئله غدیر در اسلام که ادامه خط ولایت و امامت حاکم بر جهان آفرینش بوده است به‌عنوان مکمل دین و متمم نعمت الهی مطرح شده و آیاتی از قرآن مجید این حقیقت را بازگو می‌کند که اگر غدیر نبود اسلام ناقص بود و اصلاً به جایی نمی‌رسید.

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه اگر غدیر نبود نعمت‌های الهی به کمال نمی‌رسید، گفت: تمام نعمت‌های الهی که در جهان شاهد هستیم و نمی‌توانیم آن را احصا کنیم و کمال این نعمات در سایه هدایت یک ولی کامل خداست و اگر ولی خدا هدایت امر را عهده‌دار باشد، این نعمت‌ها در جای خود قرار می‌گیرند اما اگر این امامت و هدایت از جامعه گرفته شود، تمام نعمت‌ها به بلا تغییر پیدا می‌کند و دگرگون می‌شود.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه‌ای که نعمت ولایت وامامت را درک نکرده و نشناخته در شناخت اسلام هم دچار انحراف و اشتباه شده است، گفت: چیزی که امروز در گروه‌های افراطی شاهد هستیم، نشان‌دهنده این است که امامت و ولایت را درک نکردند و اگر از هدایت امام عادل برخوردار بودند؛ اینچنین دچار انحراف در اندیشه و فکر و به دنبال انحراف در عمل نمی‌شدند.

وی با تأکید بر اینکه دگرگونی و انحرافات جامعه به دلیل دور شدن از امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: وقتی که جامعه از امامت دور شد مشاهده می‌کنیم که نخست وزیر اسرائیل به یک رژیم جعلی غاصب، رژیم نامشروع و کسانی که به کودک‌کشی معروف شدند، مدال افتخار می‌دهد و می‌گوید این‌ها اخلاقی‌ترین ارتش دنیا هستند و این نشان‌دهنده دور شدن از مکتب امامت و ولایت است.

آیت‌الله ایمانی به مسئله ولایت فقیه اشاره و اظهار کرد: معتقد هستیم که جامعه انسانی اعم از جامعه اسلامی و سایر جوامع توحیدی از طریق تمرین ولایت فقیه به ولایت معصوم و امام معصوم خواهد رسید یعنی امروز جامعه انسانی و بشری دارد ولایت فقیه را تمرین و تجربه می‌کند و در بین مکتب‌های رنگارنگ دنیا به عنوان یک تجربه موفق و مکتب اثرگذار ارزیابی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: وقتی که امر ولایت فقیه برای جامعه بشری روشن شد، مطمئناً ولایت معصوم یعنی ولایت بقیةالله‌الاعظم امام زمان(عج) و فرزندان غدیر یعنی اهل بیت عصمت و طهارت برای مردم راحت بوده و به دنبال آن حرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به روایاتی که درباره زمان ظهور داریم، خاطرنشان کرد: روایات بیانگر این است که فضا و آمادگی در مردم قبل از ظهور ایجاد می‌شود و مردم می‌بینند که مکتب‌های قبلی همه به بن‌بست رسیده‌اند و تنها امر ولایت فقیه، قدرت مدیریت جامعه را دارد.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: مردم می‌گویند زمانی که یک ولی‌فقیه عادل بتواند جامعه را اینچنین تربیت کند، پس یک امام معصوم چگونه جامعه را به کمال مطلوب می‌رساند و در مقابل ولی امر الهی حضرت بقیةالله(عج) تمکین و تسلیم خواهند شد.

وظیفه دینی، شرعی و انسانی ماست که به دفاع از مردم غزه قیام کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در حاشیه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه بسیاری از اقشار مختلف مردم برای بازسازی غزه کمک کرده‌اند و برخی هم معتقدند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، تصریح کرد: این چراغ دقیقا در خانه روشن است نه در مسجد؛ این ضرب‌المثل صحیح است اما چراغی که آنجا روشن می‌شود، چراغ خانه ماست و چراغ جای دیگری نیست.

آیت‌الله ایمانی با اعتقاد بر اینکه همه مسلمانان یک مجموعه واحد و یک خانواده هستند، گفت: همانگونه که شیخ اجل بیان داشته مسلمانان همه اعضای یک پیکرند بنابراین آنچه برای مردم غزه اتفاق افتاده گویا برای ما اتفاق افتاده و اگر آن‌ها از این گرفتاری نجات پیدا کنند، ما از گرفتاری‌های دیگری نجات پیدا می‌کنیم و چنین نیست که خدمت به افرادی که در خط اول مقاومت هستند، تاثیری در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی، اجتماعی و حتی مادی ما نداشته باشد.

وی با اشاره به این سخن پیامبر(ص) که فرمود: «اگر صدای استغاثه مسلمانی بلند شود و انسان بتواند جواب دهد اما پاسخ ندهد مسلمان نیست»، تاکید کرد: تک تک مسلمانان وظیفه داریم به سخن پیامبر مکرم اسلام گوش دهیم و این وظیفه دینی، شرعی و انسانی ماست که به دفاع از مردم غزه قیام کنیم و بنده هم کمک‌های لازم را می‌کنم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳
2
تا اخر همراه و همگام با فلسطین خواهیم بود
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳
2
من مخالف این سخن هستم
چون خیلی از چراغ ها تو کشورمان خاموش هست
ناشناس
خودت چراغی!
اگر حواسمون به غزه نباشه خودت رو می برن، ناموست رو می برن
سرت رو می بُرن
ی نگاه به اطراف ایران بنداز ببین چه خبره
چرا باورمون نمیشه مردم غزه و سوریه و لبنان و عراق دارن به نیابت از من و شما می جنگن
هنر جمهوری اسلامی همینه که جنگ رو برده خارج از مرزهای جغرافیایی
به این موضوع غربیها می گن جنگ نیابتی بفهمیم تور به خدا
ناشکری نکنیم....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳
1
کدوم چراغ؟؟؟
مگرچراغی هم مونده؟؟؟
خودمون چی؟؟؟
حاجی صدای استغاثه ی مومنین همشهری خودت بلند شده آیا نمی بینی؟؟؟
دفاع ازمن بچه شیعه کی میکنه؟؟؟
اول خودمون اگر چیزی تهش موند به هرکسی که خواستین بدهید
عسل نعمت اللهی
خودت چراغی!
اگر حواسمون به غزه نباشه خودت رو می برن، ناموست رو می برن
سرت رو می بُرن
ی نگاه به اطراف ایران بنداز ببین چه خبره
چرا باورمون نمیشه مردم غزه و سوریه و لبنان و عراق دارن به نیابت از من و شما می جنگن
هنر جمهوری اسلامی همینه که جنگ رو برده خارج از مرزهای جغرافیایی
به این موضوع غربیها می گن جنگ نیابتی بفهمیم تور به خدا
ناشکری نکنیم....
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳
2
چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرامست. من تو كشور خودمون خانواده اي سراغ دارم كه تو شيشه مربا چايي ميخورن اونوقت مسئولان به فكر غزه هستن
عسل نعمت اللهی
به فکر غزه نباشی چایی هم گیرت نمیاد
اونوقت داعش با سر بریده ات آقا جواد کله پاچه درست می کنه!
تا حالا عکسهاش رو دیدی با سرهای بریده فوتبال بازی می کنند یا روحیه گل و بلبلی شما بهت اجازه نداده؟
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳
1
منم مخالفم...... ما نباید خودمون و آرمانهامونو فدای مل دیگه ای بکنیم. فراموش نکنید اینها عرب هستند و عرب دشمن ما ایرانی هاست...اخه تا کی باید کشور و مردم و زندگی ما بخاطر یه ملت دیگه تباه بشه...
افسر مهربون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳
1
درسته راست میگی ندای مظلوم ندای ماست ولی یه کمی هم به فکر اقشار بدبخت چهره سوخته کودکان شین اباد هم باش اول وطنم اول هم وطن مظلومم بعد دیگران
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳
0
لینک برای مخالفان کمک به مقاومت:http://www.aparat.com/v/icAph


ماشاالله همه ادعای منطق رو که دارم الحمدالله. پس خواهش میکنم ببینید. کمک کردن حتی صرفه جویی تو پول هم هست نه هدر دادن پول. ببینید و قضاوت کنید