کد خبر: ۶۱۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری:

آمریکایی‌ها می‌خواهند با «داعش» جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند/ اسلام متوقف شدنی نیست

نظام جمهوری اسلامی با همراهی، ایثار و مقاومت ملت بزرگ ایران در سطح جهانی می‌درخشد

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: از همان اوایل بعثت پیامبر بزرگوار اسلام در مراحل مختلف مسئله امامت و ولایت به عنوان تداوم بخش بعثت و رسالت از سوی خداوند تأکید شد که به مردم ابلاغ شود.

آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در نشست خبری پنجمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، خاطرنشان کرد: در مرحله پایانی حجةالوداع و پس از انجام مناسک حج، خداوند به پیامبر(ص) امر فرمود که رسالتت را کامل کن و موضوع ابلاغ امامت و حمایت حضرت علی(ع) را مطرح کردند؛ آن هم با این تعبیر که اگر ابلاغ نکنی رسالت خود را کامل نکرده‌ای و بعد از آنکه این ابلاغ انجام شد خداوند متعال می‌فرماید که امروز دین و نعمت را بر شما کامل کردم.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه در آخرت راجع به نعمت امامت سوال می‌شود که مردم نسبت به این نعمت بزرگ الهی چگونه رفتار کردند، گفت: شکرانه نعمت ولایت و امامت این است که تبعیت، پیروی و اطاعت نسبت به ائمه معصومین و در عصر غیبت از نائب آن حضرت شود.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان با اشاره به انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بحمد الهی در عصر ما مسئله ولایت به نحو بسیار شفاف و بارز جنبه عملی به خود گرفت و در آغاز انقلاب امام خمینی(ره) و سپس مقام معظم رهبری، رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته‌اند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی با همراهی، ایثار و مقاومت ملت بزرگ ایران در سطح جهانی می‌درخشد که همه از آثار و برکات نعمت بزرگ ولایت است.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه ما به سمت و سویی در حرکت هستیم که تمام ملل عالم و جهانیان برای پذیرش ولایت و رهبری امام عصر(عج) آماده می‌شوند به وقایع اخیر در دنیا اشاره کرد و گفت: با توجه به حوادث اخیر و اینکه یک گرایش همه جانبه خصوصاً در اروپا به سمت اسلام ایجاد شد شاید یکی از دلایلی که قدرت‌های استکباری و عناصر ضد اسلام گروه‌های تکفیری و انحرافی از اسلام از جمله داعش را پدید آوردند و ساماندهی و حمایت کردند، این بود که از پیشرفت اسلام جلوگیری کنند یعنی به جهانیان اینطور نشان دهند که اسلام این است و از این طریق توجه همه جانبه‌ای که به سمت اسلام می‌شد را متوقف کنند.

وی تصریح کرد: حقیقت امر این است که اسلام هیچگاه توقف پیدا نکرده و نخواهد کرد و همچنان این نور الهی بر دل‌های جهانیان تابش خواهد داشت تا زمانی که تمام جهان تحت پرچم اسلام قرار گیرد.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان وجود گروه‌های تکفیری که یک تهدید محسوب می‌شود را باعث به‌وجود آمدن یک فرصت دانست و گفت: به یاری خدا این فرصت به ثمر خواهد نشست یعنی وقتی جهانیان این حرکات و رفتار عناصر منحرف تکفیری را مشاهده می‌کنند، متوجه می‌شوند که این مسیر راه و مسیر حقیقت اسلام نیست و به سمت اسلام ناب گرایش پیدا می‌کنند.

آیت‌الله دستغیب حقیقت اسلام را همان مکتب اهل بیت(ع) و مسیر ولایت و امامت عنوان و پیش‌بینی کرد که همه جهانیان نسبت به مکتب اهل بیت(ع) گرایش ویژه‌ای پیدا کنند و با همان سرعتی که به سمت و سوی اسلام گرایش داشتند به سمت و سوی اسلام ناب و خالص که همان مکتب اهل بیت(ع) است، گرایش پیدا کنند و شاهد درخشش این آیین جهانی خواهیم بود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳
0
وعده الهیست که حق پیروز است