کد خبر: ۶۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳

اسامی جایگاه‌های ویژه ذبح دام در شیراز اعلام شد

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز گفت: در هر جایگاه 3 نفر نیروی ذبح دام حضور دارند.
به گزارش شیرازه به نقل از موج ما، بهنام جعفری مدیرعامل سازمان میادین  و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز در نشست خبری خود اظهار داشت: عید قربان امسال نیز مانند سال‌های گذشته 14 جایگاه ویژه نظارت بر عرضه و ذبح بهداشتی دام در شیراز برپا می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز با یادآوری این‌که جایگاه ویژه عرضه و ذبح دام در شیراز نسبت به سال گذشته افزایش ‌یافته است افزود: به دلیل استقبال مردم در سال گذشته مکان های ذبح دام از 6 مکان در سال گذشته به 14 جایگاه در سال جاری افزایش یافته است که شامل ضلع جنوب غربی میدان شهید رودکی، میدان شهید فهمیده جنب بازارچه میوه و تره‌بار شهرداری، بلوار رحمت نبش خیابان شهید نواب صفوی (سه راه دارالرحمه)، کمربندی احمدآباد ابتدای میثم جنوبی، و بلوار میرزای شیرازی ابتدای ورودی شهرک انجیره، ، ضلع جنوب شرقی وضلع شمال غربی میدان شهید مطهری، میدان نصر ابتدای نصر شرقی، باهنر جنوبی ابتدای خیابان اخلاق، میدان کلبه بلوار، بلوار رحمت نبش ماذون قشقایی، میدان معلم نبش خیابان ایمان جنوبی، بلوار عدالت نبش خیابان فتح‌المبین (فرگاز) و بلوارشهید رجایی (فرهنگ شهر) جنب بازارچه می باشد.

وی با بیان اینکه در این جایگاه‌های بهداشتی نمایندگانی از شهرداری و دامپزشکی مستقر هستند افزود: نمایندگان دامپزشکی بر روی سلامتی دام قبل و بعد از ذبح نظارت دارند، به‌طوری‌که دام پیش از ذبح و بعد از آن توسط مأمور ویژه دامپزشکی معاینه و در صورت سالم بودن عرضه می‌شود و نیروهای خدماتی شهرداری به نظافت مکان قبل و بعد از ذبح می پردازند.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز با بیان اینکه این مکان‌ها با نصب برنوشته مشخص‌ شده‌اند، تصریح کرد: نیروهای شهرداری از روز پیش از عید با مستقر شدن در سطح شهر با مکان‌های عرضه دام خارج از مکان‌های تعیین‌ شده، برخورد و آن‌ها را جمع‌آوری و به سمت محل های تعیین شده هدایت می کنند.

سال گذشته در ذبح گوسفندان تخلفی مشاهده نشده است

جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر این که در سال گذشته چه تعداد تخلف  در حوزه عرضه دام مشاهده شده است گفت: با توجه به راه اندازی این ایستگاه ها طی دوسال گذشته، خوشبختانه سال گذشته در ذبح گوسفندان تخلفی مشاهده نشده است.
وی با اشاره به بیماری بین انسان و دام خاطر نشان کرد: بین انسان و دام 400 بیماری مشترک وجود دارد که از مردم می خواهیم برای پیشگیری از بیماری های موجود، دام های خود را از محل‌های مشخص‌شده خریداری کنند چرا که در این مناطق علاوه بر این نیروها، نمایندگانی از اصناف و سازمان صنعت و معدن نیز برای نظارت بر قیمت دام حضور دارند.


وی با بیان اینکه در این روز تعدادی از مغازه‌های قصابی نیز به عرضه و ذبح دام می‌پردازند یادآور شد: طبق قانون نظارت بر عملکرد این مکان‌ها بر عهده سازمان اصناف و دامپزشکی است و شهرداری بر نحوه عملکرد صحیح این مکان‌ها نظارت ندارد.


این مسئول از راه اندازی 2 ایستگاه ذبح دام ثابت در طول ایام سال خبر داد و افزود: با همکاری شهرداری شیراز مقرر شده است که 2 ایستگاه ثابت ذبح دام جهت انجام نذورات مردم در طول ایام سال حوالی ورودی شهر در بلوار خلیج فارس و جاده سپیدان راه اندازی گردد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز در پایان گفت: نیروهای شهرداری جهت جلوگیری از تخلیه دام در کنار خیابان از شب قبل از عید قربان حضور دارند و مراکز ذبح دام از ساعت 6 صبح عید قربان مصادف با 13 مهرماه جاری آماده عرضه دام به همشهریان است.

نظرات بینندگان