کد خبر: ۶۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۳
شخصیت‌های شرکت کننده در اجلاس جهانی غدیر در گفتگو با شیرازه:

غزه خط مقدم امت واحده است/ سال‌ها در فلسطین جنگیده‌ام/ مردم آلمان مخالف صهیونیست‌ها هستند/ اگر غزه را تنها بگذاریم ریشه خود را از دست داده‌ایم

با آباد کردن عزه در واقع به آبادی سنگرهای اولیه مملکت اسلام و نوک پیکان جهانی حرکت اسلام کمک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، امام جمعه زیراب سوادکوه در حاشیه پنجمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی غدیر در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص ضرورت کمک به بازسازی غزه گفت: غزه خط مقدم امت واحده اسلامی است و هر مسلمانی بر اساس وظیفه وجدانی، انسانی و دینی خود باید در راستای کمک به بازسازی غزه قدم بردارد.

«حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی» ضمن تاکید بر اینکه همه مسلمانان یک امت واحده هستند، اظهار کرد: باید این شعار و فرهنگ نهادینه شود که همه مسلمانان یک امت واحده‌اند بنابراین اگر غم و مصیبتی در جایی از کشورهای اسلامی رخ دهد سایر مسلمانان باید در جهت رفع آن تلاش کنند.

مصاحبه

وی با اشاره به دستور اسلام که می‌فرماید «اگر انسان سیر بخوابد و همسایه او گرسنه باشد ایمان به حضرت محمد(ص) نیاورده است»، گفت: تمام هم و غم مسئولین، موسسات خیریه، ستاد دهه غدیر و سایر ارگان‌ها و موسسات این است که چه در کشور ایران و چه در سایر کشورهای مسلمان از جمله عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و فلسطین از درد و آلام مردم مسلمان کاسته شود.

حجت‌الاسلام رضایی با تصریح اینکه در سیره معصومین(ع) موارد فراوانی از کمک به یهودیان و مسیحیان مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: ریشه دین اسلام محبت است و وقتی که پیشوایان ما به یک مسیحی و یهودی محبت می‌کنند، چگونه ما می‌توانیم به یک مسلمان کمک نکنیم.

بارزترین و بزرگترین شعار این اجلاسیه وحدت بین مسلمین است

این مسئول برگزار کننده پنجمین اجلاس بین‌المللی غدیر با بیان اینکه بارزترین و بزرگترین شعار این اجلاسیه وحدت بین مسلمین است، تاکید کرد: غدیر یعنی وحدت، محبت و خدمت بنابراین باید فرهنگ ناب تعامل، تفاهم و محبت را در تمام جوامع بشری گسترش دهیم.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه اسلام دین تخاصم، کشتن و جنگ نیست، افزود: تکفیری‌ها براساس نقشه استکبار می‌خواهند اقبال جامعه جهانی نسبت به اسلام را کم کنند که البته ناکام خواهند بود.

وی به اظهارات اخیر دیپلمات‌های آمریکایی اشاره و بیان کرد: «کیسینجر» اذعان کرده است که ایران امپراطوری اسلام را پایه‌ریزی کرده است و دیگر نمی‌توان در مقابل رشد و پیشرفت ایران سدی ایجاد و مقابله کرد.

در هر منبری از مردم خوش فکر و ولایتمدار شیراز به نیکی یاد خواهم کرد

این مسئول برگزار کننده پنجمین اجلاس جهانی غدیر در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از همکاری و مهمان‌نوازی مردم و مسئولین استان فارس اظهار کرد: در لایه‌های وجودی اقشار مختلف مردم ولایتمدار و مهربان استان فارس صفا و صمیمیت بی‌نظیری وجود دارد و یک سلیم‌النفسی ویژه را در آن‌ها دیدم که خاطرات خوشی را از این سفر به مازندران به ارمغان خواهم برد و در هر منبری از مردم خوش فکر و ولایتمدار شیراز به نیکی یاد خواهم کرد.

«سید معزالدین حسینی‌الهاشمی»، یکی دیگر از علمای شرکت کننده در این اجلاسیه نیز در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه تصریح کرد: مردم ما که معتقد و وفادار به انقلاب اسلامی هستند به خوبی درک می‌کنند که صف اول برخورد، مقابله و مقاتله با استکبار جهانی، غزه و لبنان است.

آباد کردن عزه در واقع به آبادی سنگرهای اولیه مملکت اسلام است

وی با بیان اینکه امروز غزه را طوری ویران کرده‌اند که بدون کمک مسلمانان مهال است بازسازی لازم در آن انجام شود، گفت: با آباد کردن عزه در واقع به آبادی سنگرهای اولیه مملکت اسلام و نوک پیکان جهانی حرکت اسلام کمک می‌کنیم.

سال‌ها در فلسطین جنگیده‌ام

«سید محمد غرضی»، کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری هم با بیان اینکه سال‌ها در فلسطین جنگیده‌ام و هرکس بتواند به جنگ با اسرائیل برود مورد تائید است، به خبرنگار ما گفت: من همیشه در صحنه بوده‌ام و تمام عمرم را کمک کرده‌ام؛ کمک نقدی اقشار مختلف جامعه خوب است اما به عنوان مثال جامعه هنرمندان با استفاده از هنر خود خیلی بیش از این می‌توانند به امت اسلامی کمک کنند.

مصاحبه

دکتر «مریم بوداغی»، مشاور عالی فرهنگ و هنر بین‌الملل که میهمان آلمانی‌الاصل پنجمین اجلاسیه جهانی غدیر بود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مردم آلمان هم به غزه کمک می‌کنند، تصریح کرد: مرم آلمان قلبا مخالف صهیونیست‌ها هستند و دوست دارند به مردم غزه کمک کنند اما متاسفانه تحت فشار رژیم صهیونیستی هستند و نمی‌توانند به صورت عملی اقدامی انجام دهند.

مصاحبه

این استاد دانشگاه و عضو موسسات خیریه در اروپا و آمریکا تاکید کرد: ما به عنوان یک آلمانی نمی‌توانیم ساکت بمانیم و باید به دنیا نشان دهیم که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب چه جنایاتی شده است.

دموکراسی واقعی در ایران وجود دارد نه در کشورهایی که فقط دم از دموکراسی می‌زنند

پروفسور «فریدون بوداغی»، استاد دانشگاه هاروارد و دارای دکترای فیزیک اتمی و روانشناسی نیز در گفتگو با خبرنگار شیرازه عنوان کرد: غزه به عنوان شریان‌های اسلام است و وظیفه هر مسلمانی است که به غزه کمک کند چراکه اگر آن‌ها را تنها بگذاریم به نوعی ریشه خود را از دست داده‌ایم.

مصاحبه

این فوق تخصص در رشته‌های حقوق، سیاست بین‌الملل، اقتصاد بین‌الملل و جامعه‌شناسی که در موسسات خیریه، بهزیستی و ورزشی در اروپا و آمریکا نیز فعالیت دارد و این عضویت را باعث افتخار خود می‌داند از برگزاری ماراتن 10 کیلومتری در شهر مونیخ آلمان خبر داد و اعلام کرد: با همکاری هلال‌احمر ایران، انجمن حمایت از بیماری‌های نادر و موسسات خیریه، ماراتنی را در تاریخ 12 اکتبر برگزار می‌کنیم که نشان دهیم برخلاف تبلیغاتی که برعلیه ایران و اسلام انجام می‌شود، ایران کشوری نمونه است و دموکراسی واقعی و عملی در ایران وجود دارد نه در کشورهایی که فقط دم از دموکراسی می‌زنند. همچنین نشان دهیم اقدامات هلال‌احمر برای کمک‌رسانی به مظلومان و آسیب‌دیدگان بسیار مثبت بوده است.

نظرات بینندگان