کد خبر: ۶۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 10 مهر

از سبز شدن «هلال» در شیراز تا طلب چهار میلیاردی فارسی‌ها از دولت

در ضاحیه لبنان، دو پیرزن مسلمان و مسیحی چند سال است به خاطر پرنده‌ها و گربه‌های‌شان خانه را ترک نمی‌کنند!

به گزارش شیرازه؛ امروز صفحه اول «نیم‌نگاه» مانند بسیاری از روزهای دیگر، 14 تیتر و 6 عکس خبری با چینشی نامنظم دارد. هنوز مشخص نیست چرا مسئولان این روزنامه در عصری که گرافیک یک مساله کلیدی برای نشریات مکتوب و مجازی است، اصرار دارند تا نیم‌صفحه اول خود را شبیه به قالی چهل‌تکه، با رعایت کم‌ترین مسائل زیبایی‌شناسانه به باجه‌های روزنامه‌فروشی بفرستند. همه این‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در مقام نظر، این روزنامه همواره مدعی بوده است. چینش بسیار بد تیترها و عکس‌ها در صفحه اول این روزنامه تا جایی است که به نظر می‌رسد، طراح این روزنامه اعتقادی به اصل مهم وجود فضای خالی و سفید یا همان «سفیدخوانی» ندارد. در هر صورت، نیم‌نگاه امروز به سراغ دو تن از اعضای شورای شهر شیراز رفته تا از آنان در خصوص جانمایی مجتمع تجاری هلال در خیابان لطفعلی خان بپرسد. در مقدمه این گزارش آمده: «در خصوص مجتمع زیتون اعتراض‌های بسیاری صورت گرفت اما این مجتمع ساخته شد و اکنون افرادی که به واسطه این مجتمع تجاری به چهار راه پارامونت وارد می‌شوند، تعداد قابل توجهی در طول ساعت‌های باز این مجتمع است. و حال جالب است چند متر آن طرف‌تر از چهار راه پارامونت در خیابان لطفعلی خان یک مجتمع دیگر بنام هلال سربرآورده است و باز هم همین آش و همین کاسه ادامه می‌یابد. در واقع اگر کل این مجتمع حتی پارکینگ هم باشد، باز جانمایی آن در این محل صحیح نیست چون بار ترافیکی بسیاری را در این محل ایجاد می‌نماید».

«در دنیای امروز سیاسیون ناچارند پشت سر مردم حرکت کنند» تیتر یک «عصر مردم» است که به نقل از رئیس جمهور منتشر شده است. سرمقاله امروز این روزنامه اما برخلاف روزهای گذشته از سوی برادران عسلی نوشته نشده. «م-بیدار» این بار در یادداشتی با عنوان «ز نیرو بود مرد را راستی...» به سرمایه‌گذاری در رشته‌های مختلف ورزشی اشاره کرده و در خصوص ورزش فارس نوشته: «باید در فارس بخش خصوصی یا ادارات و متولیان وقف روی ورزش سرمایه‌گذاری کنند چرا که نه! هم بخش خصوصی می‌باید روی ورزش سرمایه‌گذاری کند و هم ادارات و متولیان وقف، چیزی که تاکنون سابقه نداشته است. از مدارس خصوصی و دانشگاه‌ها هم اعم از دولتی و خصوصی تا کنون بخاری بلند نشده.»

«سبحان» امروز یک گزارش زیبا و کاربردی دارد؛ گزارش کارگاه آموزشی عکاسی و مستندسازی در بحران که در حوزه هنری شیراز برگزار شد. رضا برجی خبرنگار، عکاس و مستندساز 14 جنگ بین‌المللی در این کارگاه توصیه‌های جالب و خاطرات کاربردی‌ای مطرح کرده است. یکی از نکاتی که او گفته باید در مستندسازی بحران لحاظ شود، حاشیه‌های بحران است: «در ضاحیه لبنان، دو پیرزن مسلمان و مسیحی چند سال است به خاطر پرنده‌ها و گربه‌های‌شان خانه را ترک نمی‌کنند!»

«خبر جنوب» اما به سراغ معاون کنسولی وزیر خارجه رفته است تا از میان سخنان او تیتر بزند؛ «کمیته گردشگری سلامت در استان‌ها تشکیل می‌شود». قشقاوی گفته: «کمیته گردشگری سلامت با محوریت سازمان میراث فرهنگی در کشور شکل گرفته است. قرار شده با حضور نماینده وزارت خارجه و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در استان‌ها کمیته گردشگری سلامت تشکیل شود. در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در این حوزه داشته‌ایم و شیراز قطب درمانی جنوب کشور است. از این رو با رشد توانمندی‌ها و بیمارستان‌های تخصصی موجود، این حوزه می‌تواند مورد استقبال خارجی قرار بگیرد». «طلب 4 میلیاردی صادرکنندگان فارس از دولت 4 ساله شد» دیگر تیتر صفحه اول این روزنامه است که در ابتدای آن آمده: «در حالی اخبار و شنیده‌ها حاکی از برقراری مجدد جوایز صادراتی برای صادرکنندگان استان است که مدیرعامل صندوق توسعه صادرات فارس معتقد است دولت به جای این کار اول باید طلب 4 ساله خود را به صادرکنندگان پرداخت کند». کسب مقام سوم مسابقات جهانی عکاسی چین توسط عکاس شیرازی، 174 حلقه چاه غیرمجاز آب در استان فارس پر شد و ... از دیگر عناوین خبر جنوب هستند.

نظرات بینندگان