کد خبر: ۶۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۳
سی‌ و هفتمین معجون وبلاگی شیرازه:

نه سرهنگ بود نه حقوقدان، این زن فقط مرد بود! / بدحجاب! بی حجاب! معذرت، معذرت...

در سی و هفتمین نسخه از معجون وبلاگی، منتخبی از برترین مطالب وبلاگ نویسان فارس منتشر شده است.

وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر، شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخشارتباط با ماارسال نمایند.

وبلاگ ایران اسلامی نوشت: داروی شفاء در دستان کاشف

داروی شفاء در دستان کاشف

اخیراً موضوع عفاف و حجاب در جامعه فعلی مشتری های زیادی پیدا کرده و از صاحب نظران اجتماعی و دین شناسان تا سیاستی ها، نقطۀ توجه شان را روی همین مسئله قرار داده اند.

البته بماند که در هر مقطعی، یا بهتر بگویم هر دوره ای، این مسئله برای مدت زمانی محدود بر سر زبان ها و محافل خواهد آمد.

به هر بهانه، بالاخره اختلاف نظر ها بر سر این قضیه، به صورت موضع گیری ها و جبهه بندی های اغلب سیاسی، دیده شده است؛ و این در هر جامعه و با هر دیدگاهی، امری طبیعی خواهد بود.

چندی پیش هم، رئیس جمهور روحانی بحث را با طرح اینکه : « مریض با دیوار و فیلتر و ون مداوا نمی‌شود بلکه باید بیمار را نزد متخصص برد » استارت زد.

اما در نگارش پیش رو، فارغ از کذب و صحت این سخن و این زاویۀ دید، قصدمان نگاه از روبروست و چشم بر واکاوی آن گذاشته ایم.

پروژه ی ” بیمار ” نامیدن یک فاعل نابهنجار، خود تشخیصی قابل تقدیر است.

قطعاً بیماری ها را نمی شود به فیزئولوژی و جسم محدود نگه داشت و چه بسا بیشتر به تن نابهنجاران بیاید تا…

البته همین طرح اینکه شخص خارج از نُرم و عُرف، در معرض دید جامعه ای قرار گیرد، خود نشان از تمایز ارزش ها و صورت هایی از رفتار جَمعی در آن فرد دارد.

همانگونه که یک بیماری جسمی، به طُرُقی گوناگون ممکن است در شخصی نفوذ پیدا کرده باشد، این نوع بیماری هم می تواند منشأ هایی از رفتار جمعی و فردی گرفته تا نوعی بدعت یا دگرگونی فرهنگی را میشود عاملی بر آن دانست؛ حتی می توان انحراف فردی و گاهاً گروهی هم، شامل این دسته قرار دهیم.

لیکن گذشته از این ها، هر بیماری مراحلی را طی خواهد کرد، از پیشگیری قبل از وقوع آن گرفته تا درمانِ بعد از وقوع .

در این میان ” جلوگیری از سرایت آن به دیگر اشخاص ” هم، خود از مراحل با اهمیتی است که نمی شود بی تفاوت از آن عبور کرد.

نمی شود الی الاَبَد نشست و دست روی دست گذاشت، یا اینکه دائماً ایستاد و دهان به دفاع و حمله گشود !

برخلاف دولتی های قبل، رئیس این دولت خوب نکته ای را شناسایی کرد.

تئوری "بیمار بودن نابهنجاران شاید تا الآن کمتر با این جدیت و در چنین جایگاهی بیان شده بود.

گِلِه را جایز می دانیم که رئیس دولت نهم و دهم، بد پوششی را تا حد قابل توجهی سطحی نشان می داد !

لذا می توان متوقع بود که این دولت، به خوبی اداره کند این بیماری مضر و شایع را.

امیدم آن است که زمامداران فرهنگی، شاخص های فرهنگی و نماد هایش را با آن قاطعیت از دست سارقان فرهنگ ملی و دینی مان دور سازند که مسئولان امنیت با سارقان آن انجام داده اند.

یقیناً نمیشود منکر آن شد که؛ «عدم پذیرش نقش مُحَول – در مسائل مختلف اجتماعی – ناشی از سرکشی مَنِ فردی در برابر مَنِ جمعی خواهد بود.»

امیدواریم این دیدگاه های بیانی رئیس جمهور مُعَمم کشورمان، در عمل هم پیش زمینه ای برای تقویت میدان فرهنگ باشد و بیماری اشاره شده توسط حجت الاسلام روحانی، دارویی از دستان تیم دولت گیرد؛ نه تکرار روند انفعال و هجومی، که در دولت و دولت های سابق و اسبق تجربه کردیم.

الحق که شفای بیماری، دستان کاشف او را می طلبد.

وبلاگ با ولایت تا شهادت نوشت: نحوه پاک کردن انواع لکه ها

نحوه پاک کردن انواع لکه ها

نحوه پاک کردن لکه های کاشی

برای پاک کردن لکه های معمولی روی کاشی ها، آنها را با محلول زیر بشویید:

آمونیاک: نصف فنجان

سرکه سفید: نصف فنجان

جوش شیرین: یک چهارم فنجان

آب گرم: حدود چهار لیتر

در صورتی که کاشی ها خیلی کثیف شده اند مقداری جوش شیرین را با وایتکس مخلوط کرده و خمیری را که به دست می آید با استفاده از یک برس یا اسکاچ روی کاشی ها بمالید و پس از چند دقیقه آبکش کنید.

نحوه پاک کردن لکه قیر

برای از بین بردن لکه قیر روی پارچه از بنزین و کره می توان استفاده کرد.

نحوه پاک کردن لکه گل و لای بر روی لباس

کافی است یک عدد سیب زمینی را با چاقو به دو نیم کنید و بر روی لکه بمالید، سپس لباس را در آب سرد بخیسانید و طبق معمول با مواد شوینده شست و شو دهید. در صورتی که لکه همچنان پایدار ماند، دستمال را به الکل آغشته کنید و بر روی لکه بمالید.

طریقه پاک کردن لکه خون

لکه خون را با چند روش می توان پاک کرد:

  • اگر لکه خون تازه است و خشک نشده محل لکه را با آب سرد و صابون بشویید.تا بر طرف شود .
  • روی لکه خون را فوراً با خمیری که از مخلوط کردن آ ب سرد و نشاسته ذرت درست کرده اید، بپوشانید و به آرامی کمی مالش دهید و آن را مقابل آفتاب بگذارید تا خشک شود. آفتاب خون را از پارچه خارج کرده و جذب نشاسته می کند. در صورت نیاز این عمل را چند بار تکرار کنید.
  • پارچه خونی را درون مخلوط آب سرد و نمک خیس کنید. آب را آنقدر عوض کنید تا لکه به طور کامل برطرف شود.
  • برای پاک کردن لکه های کوچک خون روی یقه پیراهن های مردانه (در اثر تراشیدن ریش)، کافی است چند قطره آب سرد روی هر لکه بریزید و سپس مقداری پودر نشاسته روی آن بپاشید. وقتی نشاسته خشک شد، پیراهن را بشویید لکه های خون برطرف خواهند شد.

نحوه پاک کردن خطوط کاربن از روی نایلون و رو میزی

برای محو کردن این نوع لکه ها آب ژاول را با آب سرد مخلوط کرده روی لکه بمالید.

در صورتی که لکه روی پارچه ای که از الیاف مصنوعی تهیه شده ایجاد شد می توانید با آبلیموی خالص آن را بر طرف نمائید.

برای برطرف کردن لکه روی نایلون نیز می توانید از ابر همراه با پودر شستشو استفاده کنید.

نحوه بر طرف کردن لکه روغن ماشین

تا به حای پیش آمده است که از کنار ماشین عبور کرده باشید و لباس شما سیاه شده باشد برای این منظور روی لکه ها، کره یا روغن،بمالید و بگذارید ۱۲ ساعت بماند. سپس آن را با بنزین پاک کنید و این راه برای لباس های ابریشمی و کتانی است.

برای پارچه های چرمی می توانید مقداری وازلین روی روغن بمالید و بعد از یک ساعت و نیم با تتراکلرورد و کربن پاک کنید سپس با یک تکه پارچه پشمی آن جلا دهید.

نحوه بر طرف کردن لکه های رنگ

برای لکه زدایی رنگ ها باید بدانیم که چندین نوع رنگ داریم و بعداً برای هر نوع از آنها تدبیر خاصی بیندیشیم.
سه نوع رنگ داریم:

  • لکه های مربوط به آبرنگ
  • لکه رنگ پلاستیکی
  • لکه رنگ روغنی.

۱-زدودن لکه آبرنگ: زدودن لکه آبرنگ ساده است برای این منظور باید با آب سرد بشویید سپس با آب نیمگرم و پودر رختشویی آنها را تمیز بشویید و آب بکشید و اگر خیلی سمج باشد، پنبه را به گلیسیرین آغشته کنید و روی آن بمالید سپس با آب گرم و پودر رختشویی بشویید و آب بکشید و اگر نتیجه نگرفتید از تربانتین استفاده کنیم.

۲-لکه های پلاستیکی: ابتدا اضافی رنگ را بتراشید سپس نفت خام بمالید و با پنبه پاک کنید و سرانجام با آب گرم و صابون بشویید و آبکشی نمایید.

۳- لکه های رنگی روغنی: اگر کهنه و خشک است پاک کردن آن تقریباً غیر ممکن است اما در صورتی که هنوز خشک نشده و یا فقط یکی دو روز پیش اتفاق افتاده است باید چنین کرد: از روی هر نوع پارچه اضافه رنگ را لبه ی تیز کار بگیرید بعد پنبه ای را به تربانتین آغشته کنید و روی لکه بمالید سپس با پنبه دیگری پاک کنید این کار را چندین بار تکرار کنید و ته رنگ را نیز با آب گرم و پودر لباسشویی از بین ببرید مسلماً از نتیجه کار راضی خواهید بود.

لکه رنگ روی قالی:

لکه زدایی رنگ روی قالی و موکت مشکل تر است برای پاک کردن آنها باید پنبه را با تربانتین خیس کنید و بر روی لکه بمالید و بعداً با پنبه دیگری پاک کنید تا اینکه لکه از میان برود.

نحوه پاک کردن لکه از روی پارچه مبل

لکه نوشابه بر روی مبل:

برای از بین بردن لکه نوشابه می توانید کمی نمک بر روی لکه تازه بپاشید و بعد اسفنجی را خیس نموده روی لکه بکشید و سپس با آب گرم به وسیله اسفنج آبکشی کنید.

اثر سوختگی بر روی مبل:

برای از بین بردن اثر سوختگی یا زردی سیگار حبه قندی را روی لکه بکشید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا لکه از بین برود. برای از بین بردن این نوع لکه اسفنجی را به شیر آغشته کنید و روی لکه بمالید .
در صورتی که لکه روی پارچه ای که از الیاف مصنوعی تهیه شده ایجاد شد می توانید با آبلیموی خالص آن را بر طرف نمائید.

چنانچه این لکه پارچه های کرکدار بود ابتدا با کمی شیر خوب لکه را خیس کنید و بعد با پنبه آن را پاک نمائید و در آخر با آب و صابون لکه های حاصل از شیر را بشویید.

لکه جوهر بر روی مبل :

اگر لکه مربوط به مرکب سیاه است ابتدا محل را خیس کرده روی آن کمی نمک آشپزخانه بریزید و سپس با پنبه مالش دهید و چنانچه نتیجه نگرفتید مخلوطی از گلیسرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و سپس با آب و پودر دستی خوب شست و شو دهید . البته می توانیداز آب ژاول هم استفاده کنید.

لکه خون بر روی مبل :

بهترین چاره برای از بین بردن لکه خون هم این است که مقداری نشاسته را ( به نسبت بزرگی و کوچکی لکه )در آب مخلوط کنید و به هم بزنید تا خمیر نسبتاًغلیظی بدست آید . آنگاه روی لکه خون را با این خمیر بپوشانید و بعد از خشک شدن نشاسته ها ، آنها را بتراشید و با برس محل لکه را پاک کنید.

نحوه پاک کردن چسب مایع از روی فرش یا موکت

برای از بین بردن لکه چسب، پارچه ای را درون سرکه فرو برده روی لکه چسب بگذارید،بطوریکه کاملا آن را اشباع کند،بزودی چسب سفتی خود را از دست داده و نرم خواهد شدکه به راحتی جدا خواهد شد.

وبلاگ کانال کمیل و حنظله نوشت: نه سرهنگ بود نه حقوق دان این زن فقط مرد بود !

خانم”کریستینا فرناندز” در سازمان ملل گفت: یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می دانستیم حمایت می کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده‌ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.

نه سرهنگ بود نه حقوق دان این زن فقط مرد بود

این سخنرانی کریستینا فرناندز در سازمان ملل به منزله انفجار بمب بود. فرناندز در سخنرانی خود افزود: "نام حزب الله لبنان پیش از این در فهرست سازمانهای تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.

 

رئیس جمهور آرژانتین گفت : "شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ میلادی رخ داد متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد”.

 

وی تصریح کرد : شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی صادر کردید، مجوز ورود ( نظامی) به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند در حالی که این دو کشور همچنان از تروریسم رنج می برند!

 

رئیس جمهور آر‍ژانتین افزود: با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه ای که اسرائیل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشکهایی که به اسرائیل اصابت کرد اهمیت دادید و موشکهایی هم که به اسرائیل اصابت کرد تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.»

 

فرناندز گفت: امروز اینجا هستیم تا یک قطعنامه بین المللی درباره مجرم دانستن گروه «داعش» و مقابله با آن صادر شود در حالی که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می شناسید و داعش هم پیمان برخی قدرتهای بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است !

 

قابل توجه جریانی که در ایران حقایق را کتمان می کنند و به صراحت نمی گویند، تا به ادعای خودشان تنش ایجاد نشود.

پاتوق وبلاگی دانش آموزی نوشت: بدحجاب! بی حجاب! معذرت! معذرت!

حجاب

من از جانب تمام کسانی که شعار دادند "مرگ بر بدحجاب” از تو معذرت می خواهم.

من از جانب تمام کسانی که شعار دادند ” ملت ما بیدار است، از بدحجاب بیزار است” از تو معذرت می خواهم.

من از جانب تمام کسانی که فعل تو را از خود تو جدا نکردند، معذرت می خواهم.

من می دانم که تو اگر اهمیت و فلسفه ی حجاب را بدانی، به حجابت از من هم پایبندتر خواهی بود.

 

من می دانم که اگر ظاهر امروز تو این است، من نیز بسیار مقصرم که اگر من توانسته بودم منطق و احساسم را راجع به حجاب به تو منتقل کنم،ظاهر امروز تو این نبود.

من می دانم که اگر در فرهنگ سالمی که حکم اکسیژن را دارد، نفس کشیده بودی، ریه های عفافت غبار نمی گرفت.

من می دانم که اگر عمق نقشه ها و اهداف دشمن و تلاش شبانه روزی شان را برای تاراج حیا می دانستی، مشتی محکم بر دهانشان می کوبیدی.

دوست خوبم! اسلام را با آن چیزی که من و امثال من می گوییم و عمل می کنیم، نشناس! حساب اسلام را از جامعه ی مسلمین جدا کن!

که اگر ما به اسلام درست عمل کرده بودیم، پاکی همه جا را فرا می گرفت!

دوست خوبم! اگر آن قدر نتوانسته ام تو را دوست داشته باشم، و این دوست داشتن را به تو نشان دهم، که تو با تمام وجود دریابی که برایم عزیزی و برای همین است که اعتقاد دارم باید از گوهر ارزشمند وجودت پاسداری شود، مشکل از من است!

تقدیم به تو که با حجابت پاسدار خون شهدایی

وبلاگ صادق آنلاین نوشت: مبارزه‌ای نو با دنیای بی‌عدالت

مبارزه‌ای نو با دنیای بی‌عدالت

بی شک دنیای امروز ما دنیای سرشار از بی‌عدالتی است! دنیایی که گویی عهد بسته انسان‌ها را خسته کند!

حتماً شما هم وقتی نگاهی به پیرامون خود بیندازید ظلم و بی‌عدالتی‌های زیادی می‌بینید، ظلم و بی‌عدالتی‌هایی که آزارتان می‌دهد.

مبارزه! مبارزه با ظلم و بی عدالتی! راه درست این است! البته همیشه مبارزه به معنای جر و دعوا، افشاگری و گلاویز شدن نیست.

وقتی تمام یا دست کم بخش بزرگی از محیط، عین بی‌عدالتی است؛ درگیری و جدل، نه تنها راهی برای جلوگیری از بی‌عدالتی نیست، شاید کمکی هم به آن باشد.

پس مبارزه‌ای دیگر باید! کارهای زیر بخشی از کارهایی است که علاوه بر این که خودشان به تنهایی خوب و گاهی ضروری هستند، راهی است برای انتقام از دنیای بی‌عدالت، دنیایی که آدم‌های بی‌عرضه را بر مسندهایی که حقشان نیست می‌نشاند، برای یک مبارزه تمام عیار با ظالمانی که به اسم‌های مقدس ظلم می‌کنند.

فقط خدا!

تنها خدا یاور ماست، هیچ کس دیگری نیست! اگر روزمرگی و سرگرم شدن بخواهد ما را از خدا دور کند، هیهات! ما که در این دنیای بی‌عدالت قرار نیست به جایی برسیم، اگر آن دنیا هم از دست برود، چه آمدنی و چه رفتنی! اصلاً رابطه‌ی خوب با خدا می‌تواند ما را در پیمودن این زندگی غیرمنصفانه یاری کند.

وظایفی بر دوش!

هر کدام از ما وظایفی داریم، وظایفی که بسته به افراد و محیط‌هایی که با آن ارتباط داریم تعیین می‌شود، مثلاً در خانواده، فرزندیم و وظایف فرزندی داریم، پدریم و وظایف پدری داریم، همسریم و وظایف همسری داریم؛ در دانشگاه، در محیط کار و … اگر ما وظایفمان را بشناسیم و به بهترین وجهی انجام دهیم، مشت محکمی خواهد بود بر دهان دنیایی که می‌خواهد ما را در خودش و در بی‌عدالتی‌اش هضم کند!

انظباطم آرزوست!

با همین پیش فرض که در جامعه بی‌نظم، منظم‌ها قربانی‌اند؛ باید منظم بود! باید قربانی شد ولی نظم را لگدمال نکرد! نظم به اندازه‌ی عدالت ارزشمند است! نظم یکی از تنها مواردی است که در آن انسان‌های منظم از انسان‌هایی که می‌خواهند ادای نظم را در بیاورند شناخته می‌شوند! نظم ارزشی است که حتی انسان‌های بی‌نظم به اهمیتش واقف‌اند ولی به خاطر ضعفشان و البته به بهانه‌های مختلف نمی‌توانند منظم باشند. انسان‌های ضعیف و پرمدعایی که به هیچ قراری نمی‌رسند ولی تحمل بی‌نظمی دیگران را ندارند!!

افزایش قابلیت!

شاید چیزهایی بدانیم، شاید مهارت بعضی کارهای را داشته باشیم اما قابلیت (competence) یک پله بالاتر است! قابلیت یعنی  کارمان را به خوبی انجام دهیم. مثلاً یاد گرفته‌ایم تایپ کنیم، مهارت عملی تایپ را داریم ولی قابلیت این است که بتوانیم نامه‌ای را بدون اشتباه و در زمان تعیین شده آماده کنیم! افزایش قابلیت همان چیزی است که برای مبارزه با بی‌عدالتی دنیا به آن نیاز خواهیم داشت.

بهترین بودن!

با تمام این حرف‌ها، خواستم بگویم خوب باشیم! در هر جایی و در هر کاری، بهترین باشیم! جوری باشیم که به جای «نالیدن از دنیای بی‌عدالت» که اگرچه هر از گاهی لازم است، دنیای بی عدالت از ما بنالد و عصبانی شود!! علاوه بر تمام ظلم‌ها، ما را گوشه‌ی رینگ ببرد و…

اگر شما هم از ظلم و جور دنیا و آدم‌هایش خسته‌اید و توانسته‌اید بر این خستگی غلبه کنید، راهکارتان را با بقیه به اشتراک بگذارید.

وبلاگ بچه های دولت آباد نوشت: روایت قربان، خنجر بر حنجر نفس

اسماعیل به قربان‌گاه می‌رود..

عید سعید قربان مبارک

اسماعیل‌جان! «إِنِّی أَرَی فِی الْمَنَامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ» (صافات: ۱۰۲) پسر نازنینم! در خواب به من امر شده تو را در راه خدا قربانی کنم «فَانظُرْ مَاذَا تَرَی» (صافات: ۱۰۲) نظر تو چیست؟! چقدر زیبا جواب داد این شیرین پسر: «یَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِی إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنْ الصَّابِرِینَ» (صافات: ۱۰۲) ‌ای پدر! هرآنچه بدان مأموری انجام بده، ان‌شاءالله مرا از بندگان صبور و شکیبا خواهی یافت. خیال ابراهیم بیشتر آرام گرفت و وی بر داشتن چنین پسری خدای را سپاس و بر خود مباهات کرد. آن‌گاه پسر را با ملاطفت و مهربانی بسیار در آغوش فشرد و بوسه‌ای بر فرقش زد و دست محبت و نوازش بر سر و گیسوانش کشید.

ای چوپان! باید به این پدر و پسر مرحبا و برای همیشه آفرین گفت. به همین خاطر «سَلَامٌ عَلَی إِبْرَاهِیمَ» (صافات: ۱۰۹) و «وَتَرَکْنَا عَلَیْهِ فِی الْآخِرِینَ» (صافات: ۱۰۸) و ثنای او را بر آیندگان واگذاشتیم.

ابراهیم به همراه اسماعیل، سعی را تمام کرد و سپس طواف نمود و در مقام خودش (مقام ابراهیم) دوگانه‌ای به جای آورد. آن‌گاه بَند و بُرنده تیز و پارچه پاکیزه برداشت و با اسماعیل به قربان‌گاه شتافت. او در این راه گام‌ها را بلند و با شتاب برمی‌داشت؛ زیرا معتقد بود در کار خدا باید تعجیل کرد. در بین راه، ابلیس چند مرتبه به سراغش آمد تا وسوسه‌اش کند، بلکه بتواند پس از این همه امتحان‌ها و ابتلاءها و سرسپردگی و بندگی ابراهیم، وی را از صراط حق بازدارد و به باطل کشاند. اما، مگر می‌توان ابراهیم را از راه حق منحرف نمود. ابراهیم با صلابت فوق بشری و با ابهتی راستین، بر نفس سرکش لگام عدم زد و شیطان را با سنگ راند و رمی جمره کرد؛ گویی گرگی درّنده را با کلوخی چند از خود دور می‌کند.

به منا رسیدند. بی‌درنگ دستان اسماعیلش را از پشت بست و بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ را بر زبان جاری کرد و در حالی که برای آخرین بار با محبّت پدرانه سیمای نازنین اسماعیل را به تماشا نشسته بود، لبانش را با آب خنک زمزم‌ تر نمود و آن‌گاه چشمانش را با پارچه‌ای لطیف و ظریف پوشانید و اسماعیل را به سمت حضرت دوست بر زمین خوابانید. اما پیش از آن، زمین محل خوابیدن اسماعیل را با کف دستان پدرانه‌اش جارو نمود و خار و خاشاک و سنگ‌ریزه‌ها را رُفت تا نکند خراشی بر پیکر نازنین اسماعیل وارد شود. لحظه اجرای دستور فرارسیده بود. چاقوی تیز که در زیر نور خورشید، برقی چون آفتاب از آن می‌جهید، آماده بود تا گلوی اسماعیل را بشکافد و خون سرخش را در آن صحرا جاری سازد. ابراهیم برای آخرین بار پیش از ذبح اسماعیل سر به آسمان بلند کرد و دیدگان به عرش دوخت و گویی زیر لب زمزمه می‌کرد: «اللّهم تَقَبّل مِنّا هذا القُربان». چشم بر سپیدی گلوی اسماعیل دوخت و خنجر بُرّان را بر حنجرش آشنا ساخت. اما هر چه کشید، کارد تیز نبرید. ابراهیم بر قدرت دست افزود و با توانی دوچندان بر دسته چاقوی تیز فشار وارد کرد و آن را با شدت کشید؛ اما گویی از این چاقو، در عالم چاقویی کُندتر وجود ندارد!

عید سعید قربان مبارک

ناگاه ابراهیم از شدت عصبانیّت کارد را بر سنگی در آن نزدیکی فرود آورد و آن سنگ به دو نیم شد. ابراهیم با تعجب و عصبانیت به کارد خطاب کرد که: ای چاقو! گلوی اسماعیلم را برای خدا نمی‌بُری، اما سنگ را خُرد می‌کنی؟! گویا چاقو به آواز درآمد که: ای ابراهیم! تو می‌گویی و می‌خواهی ببُرمش، اما خدا می‌گوید نَبُر. مگر نه آنکه تو به فرمان خدا پیکر نازنین اسماعیل را در این قربان‌گاه خوابانیده‌ای تا خون پاکش را برای جلب رضایتش بر این صحرای سوزان جاری سازی؟ همان خدایی که تو را به این کار دستور فرموده، به من نیز امر می‌کند که نَبُر، گلوی اسماعیل ذبیح را نبر. از تو می‌پرسم‌ای ابراهیم! به فرمان تو گردن نهم یا به دستور خدای تو که همه عالم، از جمله اسماعیل را برای او می‌خواهی؟

ای چوپان! پس آن‌گاه که «فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِینِ» (صافات: ۱۰۳) هر دو تسلیم گشتند و ابراهیم برای ذبح اسماعیل، وی را بر زمین خوابانید، پس «وَنَادَیْنَاهُ أَنْ یَا إِبْرَاهِیمُ» (صافات: ۱۰۴) ندایش کردیم که ای ابراهیم!‌تو مأموریتی را که در عالم رؤیا به تو سپردیم، را به نیکی انجام دادی. پس کارد از گلوی اسماعیل بردار و «وَفَدَیْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ» (صافات: ۱۰۷) آن گوسفندی را که فرستادیم را قربانی کن.

وبلاگ آتورین فرهنگی نوشت: بازی جدید آمریکا و متحدانش در منطقه ! !

اهداف واقعی امریکا در ایجاد ائتلاف بین المللی علیه داعش چیزی غیر از نجات منطقه از خطرات داعش است که اوباما مدعی شده است.

می توان دو هدف بارز را در این زمینه مشاهده کرد:

۱- آمریکا با تبلیغات گسترده ای که در زمینه ضرورت ایجاد یک ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش تحت رهبری خود راه انداخته، می خواهد اتهامات و بلکه جرائم خود طی سالهای اخیر در حمایت از داعش و مشارکت در جنایت های این تروریست ها را پاک کند. مهره های آمریکایی برای سران واشنگتن یک تاریخ مصرف دارند که با پایان تاریخ انقضای آنان، هزینه نگهداری آنها بر هزینه دور انداختنشان سنگینی می کند. اکنون هزینه ای که آمریکا در زمینه بی آبرویی و تهدید منافع خود از سوی داعش برآورد می کند بر هزینه حمایت از آن می چربد و بنابراین سران کاخ سفید تصمیم به مقابله با داعش تحت یک ائتلاف بین المللی گرفته اند تا هم هزینه های خود را کاهش دهند و هم منافع دیگری را تأمین نمایند.

این وضعیت شباهت فراوانی با نوع مواجه آمریکا با طالبان بعد از حادثه یازده سپتامبر دارد که طی آن جمهوری خواهان کاخ سفید با ترسیم یک سری اهداف تخیلی به دنبال بسیج سراسری دنیا تحت فرماندهی خود برای مقابله با تروریسم و ایجاد یک نظم نوین جهانی بودند و دست آخر هم جز دادن هزینه فراوان و شکست چیز دیگری عاید آنها نشد. در این جا یاد سخن یکی از مقامات سوری می افتیم که می گفت آمریکائی ها شناخت تصویری و هالیوودی از تحولات خاورمیانه دارند. شاید آنان تحولات واقعی را همانند یک فیلم و قصه می بینند که می توانند هرگونه بخواهند رخدادها را به نفع خود مدیریت کنند. این راه جز هزینه دادن و افزایش شمار معترضان ۹۹ درصدی جامعه آمریکا چیز دیگری در برنخواهد داشت.

۲- وجه دیگر نمایش اوباما در مقابل رقبای جمهوری خواه خود است که می خواهد جایگاه سیاسی خود را بالا ببرد. به ویژه این که انتخابات میان دوره ای آمریکا در پیش است و جمهوریخواهان برای غلبه بر دموکرات ها به تکاپو افتاده اند. در چنین وضعیتی به گفته بسیاری از کارشناسان، باراک اوباما در صحنه داخلی آمریکا موفقیت و دستاورد بسیار ناچیزی داشته و در یک موقعیت سیاسی پائین قرار دارد. در زمان وی جنبش ۹۹ درصدی مردم آمریکا شکل گرفت و وعده های او در زمینه رفاه و بهداشت در آمریکا چندان عملیاتی نشده است. اوباما از مدت ها قبل تلاش کرد این بی اعتباری در داخل را به نوعی در صحنه خارجی جبران کند و با یک دیپلماسی فعال در موضوع هسته ای ایران، به زعم خود دولتش را حل کننده چالش هسته ای با تهران جلوه دهد، اما فشار لابی صهیونیسم و عدم شجاعت اوباما، رفتار متناقضی را از وی به نمایش گذاشت و در حالی که از ضرورت رسیدن به توافق جامع هسته ای با تهران سخن می گوید، تحریم های جدیدی را نیز علیه کشورمان تصویب می کند.

از سوی دیگر حمایت بی شرمانه اوباما از جنایت های صهیونیست ها در حق مظلومان غزه، تنفر افکار عمومی منطقه از دولت آمریکا را افزایش داده و بنابراین اوباما در عرصه خارجی نیز نتوانسته اعتباری را برای خود دست و پا کند، ضمن این که وی در موضوع اوکراین نیز بازی را باخت و هرچند تحریم های سنگینی علیه روسیه اعمال کرده، اما نتوانست مانع تجزیه سرزمینی اوکراین شود.

اوباما در چنین وضعیتی می خواهد با نمایش رهبری یک ائتلاف بین المللی علیه داعش، فرصت دیگری را برای کسب وجهه و اعتبار خود با تکیه بر مسائل منطقه فراهم کند. به عبارت بهتر منطقه خاورمیانه همچنان صحنه رقابت دموکرات ها و جمهوریخواهان آمریکاست وهزینه های آن را مردم بی گناه منطقه و نیز فقرای آمریکا می پردازند.

نکته پایانی این که آمریکائی ها با شعار تشکیل یک ائتلاف بین المللی علیه داعش، تعدادی از مهره هایی که داعش را ایجاد کرده اند، دور خود جمع نموده و بی توجه به نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم تکفیری می خواهد نمایش سیاسی خود را تکمیل کند. این ائتلاف بدون حضور ایران اساسا بی خاصیت خواهد بود و اقدامات آمریکا، ترکیه، عربستان و… که حساب های بانکی سران داعش در این کشورهاست و هتل های آنان از مهره های داعش پذیرایی می کنند، علیه سازمان تروریستی داعش رنگ و بویی سطحی، نمادین و سیاسی خواهد داشت و نتیجه آن به خط کردن دوباره داعش و دواعش علیه جبهه مقاومت و مردم منطقه با سازماندهی دیگری خواهد بود

وبلاگ مرگ بر آمریکا نوشت: محرم نزدیک است…

10155425_238567499678404_194338977814632189_n.jpg

آیـت الله بـهجـت فرمودند :

چهـل روز مـانــده بــه محــرم ،

چلــه گنــاه نـکردن بـگیــریـد !

تــا سـُوز ِدل و اشـک چشـمانـتـان ؛

بــرای سیــدالشهــدا(ع) فــَراوان گــردد


نظرات بینندگان