کد خبر: ۶۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۳
قهرمانانی که پهلوان خانواده هستند

زنان سرپرستی که خانواده خود را به ساحل امن می رسانند

شیرازیها اخیرا شاهد فعالیت بانوانی هستند که پهلوان گونه در مشاغلی سخت و اغلب مردانه فعالیت می کنند.
به گزارش شیرازه به نقل ازمهر، جامعه امروز پر است از بانوانی که برای امرار معاش همراه و همگام با مردان در تلاش هستند و کم نیستند بانوانی که پیشتازتر از مردان نقشی مهم در اقتصاد خانواده دارند.

شرایط اقتصادی این روزها به گونه ایست که بانوان نیز در کنار مردان کار می کنند تا چرخ اقتصاد خانواده بچرخد و شاید اگر در خانواده ای قرار باشد تنها مرد خانواده کار کند این چرخ نمی چرخد.

امروزه در تمام ادارات، موسسات ، بانک ها، شرکت ها و ...شاهد حضور موفق زنانی هستیم که نه تنها در اقتصاد خانواده خود بلکه در اقتصاد جامعه نیز نقشی مهم و بی بدیل دارند و بخش عمده ای از نیروی کار جامعه را همین بانوان تشکیل می دهند.

حضور بانوان اما تنها منحصر به ادارات و موسسات دولتی نیست بلکه امروز بانوان در عرصه های کار آفرینی و اشتغال نیز سهمی مهم بر دوس دارند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی زن ایرانی بیش از گذشته به جایگاه و شخصیت زن مسلمان نزدیک شد و بسیار شاهد هستیم که بانوان در عرصه های مختلف مانند تجارت، هنر، وکالت، پزشکی و حتی مسئولیت اجرایی در حال نقش آفرینی هستند.

درخشش بانوان در کاروان ورزشی بازی های آسیایی در کره جنوبی یکی از بهترین نمونه های ارتقا جایگاه زن در جامعه ایرانی است.

هرچند که استان فارس از حضور بانوانی که مدیر کل باشند و یا فرماندار و بخشدار زیاد برخوردار نیست اما در نقاط دیگر کشور شاهد حضور بانوان در عرصه های مهم مدیریتی نیز هستیم.

در کنار ایفای نقش در حرفه های کلیدی شاهد حضور بانوان قهرمانی هستیم که پهلوان خانواده های خود هستند و با تلاش بسیار خود رفاه و ثبات را برای خانواده های خود به ارمغان آورده اند.

بانوان کارمند ، کارگر، فروشنده و ....امروز در جامعه بسیار هستند و به راستی که خدمت رسانی آنها از خدمات مردان چیزی کمتر ندارد هرچند که برخی مشاغل مردانه هستند اما در همین حرفه های مردانه نیز گاهی شاهد حضور موفقیت بانوان هستیم.

قضات، پزشکان، هنرمندان، وکلا، خبرنگاران، معلمان، اساتید دانشگاه و .... بسیاری وجود دارند که زن هستند و در توسعه جامعه نقشی مهم دارند.

از سوی دیگر بانوانی را شاهد هستیم که سرپرست خانوار هستند و با عزت سکان هدایت  خانواده های خود را در دست دارند، بانوانی که تلاش می کنند تا فرزندانشان فردایی بهتر داشته باشند.

در شرایطی که شاید بسیاری بر آمارهای جدایی زوم و طلاق را اطلاع رسانی می کنند شاید یادی از زنان قهرمانی که حافظ خانوداه خود هستند خالی از لطف نباشد.

عشق به خانواده سختی ها را آسان می کند

یکی از این بانوان که حرفه اش بازاریابی مواد غذایی است به خبرنگار مهر اظهار داشت: کارکردن تنها مختص مردان نیست و زنان نیز می توانند در مشاغل مختلف موفق باشند.

"حمیده – ن" که سرپرست یک خانوار سه نفره است، ابراز داشت: همسرم پنج سال پیش در یک تصادف فوت کرد و از آن روز اداره خانواده بر عهده خود من است.

وی گفت: عشق به خانواده همه سختی ها را برای من آسان کرده است و من با علاقه به فرزندانم توانسته ام بر مشکلات غلبه کنم.

"حمیده –ن" تصریح کرد: من چون امکان کار دولتی را نداشتم و شاید بتوان گفت کار دولتی در ایران بسیار محدود است تصمیم گرفتم با بازاریابی در صنعت مواد غذایی کار خود را دنبال کنم.

وی که تحصیلات دانشگاهی هم دارد و در مقطع کاردانی تحصیل کرده، خاطر نشان کرد: در این حرفه حقوق ثابت و بیمه هست و در کنارش هرچه تلاش بیشتر باشد درآمد هم بیشتر است.

این بانوی سرپرست خانوار ادامه داد: ما از صبح تا ظهر در سطح فروشگاه های مختلف کار بازار یابی انجام می دهیم و شرایط کاری در واقع دارای ساعت کاری مشخص است.

وی بیان کرد: خدا را شکر من از این حرفه می توانم خرج دو فرزند خود را تامین می کنم و فرزندانم نیز در رفاه نسبی قرار دارند هرچند که مخارجی مانند اجاره خانه بسیار زیاد است.

حمیده ن تاکید کرد: خوشبختانه فضای امروز جامعه برای کارکردن بانوان فضایی سالم است و کافی است که آدمی اراده داشته باشد و انگیزه.

وی افزود: برای فردی مانند من فرزندانم و آینده آنها بهترین انگیزه برای تلاش است.

12 ساعت شبانه روز را رانندگی می کنم

خدیجه -ی 63 سال سن دارد ، 10 سالی می شود که راننده تاکسی است، از 22 سال قبل که همسرش فوت کرد او هزینه چهار فرزندش را تامین می کند.

این راننده تاکسی در گفتگو با مهر گفت: از 18 سالگی رانندگی می کردم، الان هم گواهینامه پایه یک هم دارم اما فعلا راننده تاکسی هستم.

خادمی افزود: سه دختر دارم که ازدواج کرده اند و یک پسر که مجرد است، البته یکی از دخترانم از وقتی شوهرش فوت کرده با من زندگی می کند و من هزینه های 4 نوه ام را تامین می کنم.

این زن سرپرست خانوار با بیان اینکه 12 ساعت شبانه روز را رانندگی می کنم، تصریح کرد: صبح ها 6 صبح از خانه خارج می شودم ساعت 11 برمیگردم و ناهار درست می کنم، مجددا از ساعت چهار عصر میروم و تا 11 شب مسافرکشی می کنم.

او در آمد روزانه خود را در حال حاضر میانگین 100 هزار تومان اعلام کرد و گفت: خدا رو شکر راضی هستم درسته این شغل خیلی دردسر دارد اما می توانم هزینه چند زندگی را تامین کنم.

خادمی افزود: رانندگی ام خوب است تا حالا خسارتی به خودرو یا شخصی وارد نکرده ام.

وی در خصوص مشکلات یک زن راننده تاکسی گفت: بعضی مواقع آقایان به بهانه های مختلف از زیر بار کرایه دادن شانه خالی می کنند اما خوشبختانه در سال های اخیر شغل راننده تاکسی بودن برای زنان در جامعه پذیرفته شده است.

این راننده تاکسی ضمن گلایه از عدم حمایت سازمان تاکسیرانی و سایر نهاد ها از وی به عنوان یک زن سرپرست خانوار ابراز داشت: من انتظار بیشتری از نهادهای متولی به عنوان یک زن شاغل سرپرست خانوار دارم.

وی گفت: همین که الان می توانم زندگی خودم و فرزندانم را تامین کنم خدا رو شکر می کنم، همین که قرار نیست دست نیاز به سوی کسی دراز کنم خدای خودم را شاکرم.

.................

نظرات بینندگان