کد خبر: ۶۱۴۴۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳
شیرازه از «سیاحت غرب» شش مسئول استان گزارش می دهد:

عشق و حال با پول بیت‌المال/ پیامک یک مدیرکل فارس از جوار بارگاه امام رضا(ع) در ترکیه!

برخی مسئولان استان فارس به عینه نشان داده‌‌اند که نه تنها خزانه خالی نیست که حتی آن‌قدر موجودی دارد که می‌شود با آن تور تفریحی اروپا هم رفت!

به گزارش شیـــرازه؛ «خزانه خالی است»؛ این شاه‌بیت سخنان رئیس جمهور روحانی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی 92 در دانشگاه تهران بود که جنجال‌های زیادی را برانگیخت. برخی مقامات دولت احمدی‌نژاد هم‌چون وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی دولت او در مقام پاسخ به روحانی و وزیر اقتصادش برآمدند اما ظاهرا مرغ برای دولت تدبیر و امید یک پا داشت تا این‌که در نهایت طیب‌نیا غیرمستقیم گفت که خزانه خالی نیست. منتقدان اما در مقابل این شاهکار دولت، به برخی خرج‌های اضافی، همایش‌های پرخرج و ... اشاره می‌کردند.

حالا یک سالی از آن جملات روحانی می‌گذرد. این بار اما برخی مسئولان استان فارس به عینه نشان داده‌‌اند که نه تنها خزانه خالی نیست که حتی آن‌قدر موجودی دارد که می‌شود با آن تور تفریحی اروپا هم رفت! حتی اگر به نام بازدید از نمایشگاه باشد.

ماجرا از این قرار است که در 31 شهریور ماه، شش تن از مسئولان و مدیران استانی به بهانه بازدید از نمایشگاه چند کشور خارجی، 12 روز را در ترکیه، اسپانیا، فرانسه و احتمالا ایتالیا سپری کردند! فارغ از این‌که آن‌ها در این سفر تنها از نمایشگاهی در اسپانیا بازدید کرده‌اند، یک نکته مهم دیگر هم وجود دارد که پای استاندار را به این ماجرا باز می‌کند. این تور به اصطلاح کاری، اما در واقع تفریحی با اطلاع استاندار فارس صورت گرفته است و اگر این موضوع واقعیت داشته باشد - که بنا به شواهد و قراین و حضور یکی از مشاورین عالی و نزدیک احمدی که در رسانه ها بیشتر از سایرین دیده می شود - استاندار مطلع بوده است، باید آه سردی کشید و افسوسی تلخی خورد!

این هیئت اعزامی از فارس به اروپا آن‌قدر اصرار داشته تا با چراغ‌های خاموش به این ماموریت خطیر برود که یکی از مدیران کل حاضر در آن، این‌گونه وانمود کرده که در مرخصی به سر می‌برد. او در فرودگاه به همکاران خود پیامک می‌زند که به مشهد می‌رود و وقتی در آن طرف آب لحظات خوشی را سپری می‌کرده دوباره به آن‌ها پیامک می‌زند که از کنار بارگاه ثامن الحجج(ع) دعاگوی آن‌ها است!

سفرهای خارجی همیشه برای مسئولان در رده‌های مدیریتی مختلف، حلاوت خاصی داشته است. در این میان اما انتظار از مقام ارشدی است که از چند و چون این سفرها و ضرورت‌های تحقق آن مطلع است. کدام ضرورت باعث شده تا استاندار فارس که از این سفر عجیب برخی مدیران استان مطلع بوده، در مقابل آن نایستد؟ پاسخ هر چه باشد، تکرار این رفتارها باعث می‌شود تا دیگر کم‌تر گوش شنوایی برای گلایه‌ها و درددل‌های استاندار از وضعیت اقتصادی استان وجود داشته باشد. پاسخ هرچه باشد، می‌شود نتیجه گرفت که خزانه دیگر خالی نیست همان‌طور که هیچ وقت خالی نبود؛ اما سفرهای غیرضرور و تفریحی با پوشش ماموریت یا به بهانه کار و بازدید از نمایشگاه های خارجی، تحفه جدیدی است که باید در مقابل آن فریاد زد، فریاد...

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳
0
اینکه خبرش هم کار شده بود رفیق..با نمایشگاه فرانسه توافق همکاری بستند خبر ش هم کار شده ....بعد تو نوشتی چراغ خاموش...لااقل رسانه ها را بخون...اینجور موقع ها شیرازی ها یک ضرب المثل دارن می گن چی کشیدی عامو...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳
0
چطوری که تو استانداری میگن خرابه تحویل گرفتیم اقا بیت المال هدر ندین
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳
0
چرا اسامي اين مديران را اعلام نميكنيد تا مردم بدانند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳
0
اگرمسئولان سایت شیرازه به خدا و قیامت اعتقاد داشته باشد باید تحقیق میکردند تا آنچه مینویسند با واقعیت همحوانی داشته باشد اولا این سفر غیردولتی بوده وازخزانه دولت ریالی هزینه نشده ثانیا آن مدیرکل از مرخصی شخصی استفاده نموده و مدارک آن در وزارت مربوطه و استانداری موجود است ثالثا آن مدیر کل ۵روز قبل از آن در سفر مشهد بوده و باز از مرخصی استفاده نموده که حق مسلم تمام شاغلان است از طرفی پیامک مربوط به زیارت امام رضا به همکاران را از مخابرات استعلام نمایید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد ضمنا ماموریت از سوی بخش خصوصی و نمایشگاه هم در راستای ارتقا سطح کمی و کیفی بوده و قابل تقدیر نیز میباشد
کارمند
Germany
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳
0
سلام رییس سازمان ص. م به اسم مشهد وبه خیال بعضی از پرسنل ساده بناه سفر حج به این سفر رفته واقعا اگر این سفر قانونی بوده اینقدر پنهان کاری داشته است.
حاجی آقو
United States of America
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳
0
جالبه. خبرهای بی اصل و نسب هیچوقت اسم نویسنده ندارد.
میگن یک گروه از سر تا سر ایران رفته برای 2 تا نمایشگاه بین المللی و کلی هم تحویلشان گرفتند. این که خوبه
تازه میگن پول دولت هم نبوده و دعوت بودند.. من توی گوگل جستجو کردم و راست میگن.. تو سایت انجمن نمایشگاه های بین المللی هم هست که مرکزش در فرانسه هست