کد خبر: ۶۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه شنبه 15 مهر

تقدیر عجیب «هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه» از تدبیر استاندار

دو شب پیش سارقان 756 بار به اموال مردم در شیراز دستبرد زدند.

به گزارش شیرازه؛ «چرا آموزش و پرورش اولویت اول کشور نباشد» را مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بازدید از روزنامه «افسانه» گفته است. وی با بیان انتقاداتی نسبت به سیستم آموزشی در ایران، مهم‌ترین رویکرد خود در استان را این‌گونه شرح داده: «رویکرد آموزش و پرورش استان این است که فضایی در مدارس ایجاد کنیم که دانش آموزان بتوانند اظهار نظر کنند، انتقاد کنند و معلمان در شرایطی قرار بگیرند که در تصمیم گیری‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند»!

«عصر مردم» اما تیتر یک خود را به گذر هنر اختصاص داده؛ «از گذر هنر تا سرچشمه‌های عشق و معرفت». این عنوان یادداشتی است که به تمجید و تقدیر از اقدام مدیرکل ارشاد فارس در برپایی این گذر پرداخته است. علاوه بر این، سرمقاله امروز هم هنری است. عسلی نوشته: «فرهنگ و ارشاد، فضایی مناسب، بودجه‌ای درخور و قوانینی واقع‌بینانه می‌طلبد تا هنر آزاد و به دور از سفارش‌ها و توصیه‌ها، چونان شربتی گوارا جان خسته‌دلان را طراوت بخشد و جوانان را با هنر و هنرنمایی آشتی دهد.» انگار تا کنون جوانان با هنر قهر بوده‌اند. و اما کاریکاتور پرمعنای امروز عصر مردم؛

تقدیر عجیب «هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه» از تدبیر استاندار

«نیم‌نگاه» امروز هم با صفحه‌ اولی درهم و بی‌نظم منتشر شده است. «اعتبار حکومت‌ها به تامین امنیت است» به نقل از آیت‌الله ایمانی در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی فارس، تیتر یک این روزنامه شده. «مردم از حقوق مسلم خود بی‌خبر هستند!» عنوان یادداشتی در ستون در شهر چه خبر است، می‌باشد که در قسمتی از آن آمده: «آن‌چه مسلم است منشا بسیاری از آشفتگی‌های اجتماعی بی‌اطلاعی مردم از حقوق شهروندی خود می‌باشد که البته افراد یک جامعه در مقابل محق بودن، مکلف نیز هستند. » اما نیم‌نگاه گزارشی از نشست هم‌اندیشی تخصصی گندم هم منتشر کرده. سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس در این نشست گفته که صحبت در مورد گندم صحبت در مورد کل اقتصاد فارس است. زارع اظهار داشته که فارس از نظر عملکردی هم در تولید گندم آبی و هم دیمی نسبت به سطح کشور دارای برتری‌های منحصر به فردی است. البته او به این نکته اشاره نکرد که چنین افتخاری، چه بر سر منابع آبی استان آورده است اگرچه در خصوص روش‌های آبیاری مواردی را مطرح کرد.

«شبی که دزدان تاختند و بردند» تیتر «خبر جنوب» از اظهارات «رک و پوست کنده» فرمانده نیروی انتظامی فارس از وضعیت این استان است. سردار گودرزی گفته است که دو شب پیش سارقان 86 بار به اموال مردم دستبرد زدند. وی که به جلسه شورای شهر رفته بود، از افزایش 300 درصدی حضور گردش‌گران خارجی سخن گفت و آن را نشانه‌ای از بالا رفتن سطح امنیت در استان دانست. اما صفحه اول خبر جنوب یک پیام تقدیر جالب هم دارد؛ هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه، یک‌جا انتخاب افراد زیر از سوی استاندار را نشانه تدبیر وی دانسته است؛ مریدی مدیرکل ارشاد، موسوی مدیرکل بهزیستی، آزادی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس، عالیشوندی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری و حتی فضلی بخش‌دار ارژن! اما تیتر این روزنامه برای آن چه در جلسه شورای شهر گذشت هم جالب است؛ «شمشیرهای از رو را باز کنید، هیچ کس قصد استیضاح شهردار شیراز را ندارد، نیازی به صحنه‌گردانی کاسه‌های داغ‌تر از آش نیست». هاجری بخشی از این مطالب را به یکی از نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی تذکر داده است.

نظرات بینندگان