کد خبر: ۶۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳
قائم مقام کمیته امداد فارس خبرداد:

جمع آوری کمک های جشن عاطفه ها در5800 پایگاه فعال استان

پنج هزار و 800 پایگاه جمع آوری کمک های جشن عاطفه های در استان فارس از شانزدهم تا هفدهم مهرماه استقراریافته اند.
به گزارش شیرازه به نقل از موج ما؛ کیوان نیازی قائم مقام کمیته امداد فارس، در نشستی خبری خود گفت: بیستمین سال جشن عاطفه ها در روزهای شانزدهم تا هجدهم مهرماه همزمان با سراسر کشور در شیراز نیز برگزار می گردد.
قائم مقام کمیته امداد فارس اعلام کرد: روز چهارشنبه زنگ جشن عاطفه ها در مدرسه الزهرا واقع در خیابان سمیه با حضور استاندار، مدیرکل کمیته امداد و مدیرکل آموزش و پرورش زده می شود، همچنین در روز پنج شنبه، پایگاه های خود کمیته امداد و روز جمعه نیز در مصلی نماز جمعه کار جمع آوری کمک های مردم را خواهیم داشت.
وی با اشاره به پایگاه های مستقر در سطح استان خاطر نشان کرد: برای جمع آوری کمک های کمیته امداد 271 پایگاه ثابت متعلق به خود کمیته، 349 پایگاه سیار، 4 هزار و 275 مدرسه، 673 مسجد، 232 خیریه و در مجموع پنج هزار و 800 پایگاه در سطح فارس پیگیری کار هستند که از این تعداد 15 پایگاه کمیته امداد، 65 مسجد و 850 مدرسه در شیراز کمک ها را جمع آوری می کنند.
نیازی اظهار داشت: سازمان صدا و سیما، بسیج مستضعفین، آموزش و پرورش، خیریه ها، استانداری و فرمانداران در شهرستان ها همه پای کار هستند تا بتوانیم برنامه بزرگی را در جشن عاطفه ها انجام دهیم.
سال گذشته 2میلیارد و 700 میلیون تومان کمک جمع آوری شد
قائم مقام کمیته امداد فارس با عنوان اینکه در سال گذشته در جشن عاطفه ها به شکل نقدی و جنسی دو میلیارد و 700 میلیون تومان در فارس جمع آوری شده است، گفت: پیش بینی می کنیم که امسال نیز حدود 4 میلیارد تومان کمک های مردمی را جمع آوری کنیم.
وی همچنین از اجرای طرح مدارس مکمل خبر داد و ابراز داشت: در این برنامه مدارسی که دانش آموزان آن از وضع مالی خوبی برخوردار هستند به مدارس کم برخوردارتر کمک می کنند.
این مقام مسئول بیان کرد: 35 هزار دانش آموز در استان فارس از وضع مالی فوق العاده ضعیف تا معمولی تحت پوشش کمیته امداد هستند که به محض محقق شدن کمک ها، کمک به آنها اتفاق می افتد.
قائم مقام کمیته امداد فارس اظهار داشت: کمیته امداد پیش از مدارس به دانش آموزان روستاهایی که ضریب هشت به بالا، یعنی جاهایی که از لحاظ مالی خیلی ضعیف هستند بسته پوشاکی به ارزش 40 هزار تومان اهدا کرده است.
نیازی افزود: 15 هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته از ایتام هستند که تحت عنوان طرح اکرام ایتام کمک هایی به این عزیزان پرداخت می شود که در سال گذشته 22 میلیارد تومان از طرف خیرین به خانواده های ایتام پرداخت شده است و در شش ماه اول امسال نیز حامیان و خیران 14 میلیارد تومان در این زمینه کمک کرده اند.
بیشتر از فقر مالی، فقر فرهنگی داریم
وی با بیان اینکه به بچه های طلاق و یا بچه های بی سرپرست نیز توسط کمیته امداد کمک می شود، گفت: در مجموع 132 هزار خانوار که  340 هزار نفر می باشند در فارس تحت پوشش کمیته امداد هستند.
قائم مقام کمیته امداد با عنوان اینکه کمیته امداد یک اورژانس 6 الی یکساله استخاطر نشان کرد: کمک کمیته امداد به بعضی از افراد همیشگی نیست، زیرا باید بتوانیم خانواده های را توانمند کنیم تا طی مدتی که تحت پوشش کمیته هستند بتوانند خودشان را پیدا کنند و باید از نظر فرهنگی بیشتر کار شود چرا که ما بیشتر از فقر مالی فقر فرهنگی داریم.
توزیع800 هزار پاکت جشن عاطفه ها در فارس
محمد بدری معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد فارس نیز در این نشست اعلام کرد: 800 هزار پاکت جشن عاطفه ها در بین اصناف، دانش آموزان و مساجد توزیع شده است که با توجه به راه اندازی بانک اطلاعاتی می تون نیازهای مددجویان را بهتر شناسایی کرد و در رفع آنان اقدام نمود.
بدری بیان داشت: کمک هایی که در مدارس جمع آوری می شوند توسط مدیران مدارس بین دانش آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می شود، کمک های مساجد نیز توسط هیئت امنای مسجد به افراد نیازمند همان محله داده می شود و در پایگاه های کمیته امداد نیز کمک ها ابتدا در اختیار حوزه فرهنگی و بعد در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
وی زنده کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین دانش آموزان را از جمله اهداف جشن عاطفه ها دانست و گفت: برای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین دانش اموزان توانستیم کتابچه شکوفه ها را بین دانش اموزان سوم تا ششم ابتدایی توزیع کنیم.
برگزاری مسابقه اینترنتی جشن عاطفه ها
معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد فارس با اشاره به برگزاری مسابقه اینترنتی خاطر نشان کرد: سال گذشته 40 هزار نفر در مسابقه اینترنتی جشن عاطفه ها شرکت کردند که این مسابقه امسال نیز برگزار خواهد شد.
بدری همچنین با بیان اینکه ستادی به نام ستاد احسان و نیکوکاری در کمیته امداد تشکیل شده است گفت: جلسات این ستاد ماهیانه برگزار می شود و اعضای ثابت آن مدیرکل کمیته امداد، معاونان کمیته امداد و مدیرکل آموزش و پرورش هستند و سازمان بسیج مستضعفین نیز در برنامه های خاص در این ستاد حضور دارد.
نظرات بینندگان