کد خبر: ۶۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۳
جهاد با روپوش سفید؛

بیش از 17 هزار بیمار را پزشکانی که یک ساله نوبت می دهند صلواتی معاینه کردند+ فیلم

سپاه استان فارس طی چند روز اخیر در راستای محرومیت زدایی اقدام به برپایی مراکز درمانی تخصصی سیار با حضور 60 پزشک متخصص و فوق متخصص در شهرستان های استهبان و خنج کرده است.
به گزارش شیـــرازه به نقل از تنویر؛ جامعه ی بسیج و پاسداران سپاه فجر استان فارس به مناسبت هفته "دفاع مقدس" و "ولایت" مانند همیشه خدمت رسانی خالصانه را سرمشق قرار دادند تا بار دیگر مردم حلاوت خدمت ایثارگرانه را بچشند.

سپاه استان فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اخیراً در راستای محرومیت زدایی اقدام به برپایی مراکز درمانی سیار با حضور 60 پزشک متخصص و فوق متخصص در شهرستان های استهبان و خنج کرده است.

بنابراین گزارش طی روزهای دوم، سوم و چهارم مهرماه بیمارستان صحرایی سید الشهدا در استهبان برپا شد و  بیش از 9 هزار نفر توسط پزشکان عمومی و متخصص ویزیت رایگان شدند.

گزارش تصویری/ بیمارستان سیار در شهرستان خنج

همچنین همزمان با عید قربان (سیزده مهر ماه)، بیمارستان صحرایی سپاه با نام محمد رسول الله(ص) در شهرستان خنج آغاز به کار کرد تا به مدت پنج روز خدمات درمانی رایگان به ولی نعمتان انقلاب ارائه شود. در این بیمارستان نیز تاکنون بیش از هشت هزار نفر توسط پزشکان عمومی و متخصص ویزت شده اند.

گزارش تصویری/ بیمارستان سیار در شهرستان خنج

ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان مطرح استان در حالی صورت گرفت که اگر بیماران در شرایط عادی می خواستند به پزشک متخصص مراجعه و معاینه شوند باید چند ماه در انتظار نوبت می ماندند.

در همین رابطه به سراغ یکی از پزشکان متخصص رفتیم تا انگیزه خود را از این اقدام خداپسندانه بیان کند. دکتر "پیمان پترام" متخصص مغز و اعصاب و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز می گوید: هنوز قلب هایی است که برای مردم می تپند.ان شاء الله که خدا از ما بپذیرد و مردم هم از ما راضی باشند که رضای خدا در رضای خلق است.

ویزیت رایگان 18 هزار نفر از مردم فارس توسط پزشکان مطرح استان

وی با بیان اینکه این طرح یک طرح داوطلبانه است، ضمن تشکر از سپاه فجر، بسیج جامعه پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خاطر فراهم کردن زمینه خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم گفت: هماهنگی برای برپایی چنین بیمارستان صحرایی و شناسایی بیماران توسط پزشکان عمومی و بعد ارجاع به متخصص در این فرصت کوتاه جای تقدیر و تشکر دارد.

دکتر طهمورث نیکنام فوق تخصص ریه، نیز هدف حضور خود در بیمارستان صحرایی سپاه را کمک به مردم شهرستانها عنوان کرد.

ویزیت رایگان 18 هزار نفر از مردم فارس توسط پزشکان مطرح استان

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به شما هزینه ای پرداخت خواهد شد یا خیر گفت: اصلاً اینگونه نیست. چند روز پیش به من اطلاع دادند و من هم با کمال میل پذیرفتم.اگر هم بخواهند هزینه ای بدهند قبول نمی کنم. همیشه دوست داشتم در چنین برنامه هایی شرکت کنم.
این استاد دانشگاه افزود: پیشنهاد می کنم طرح هایی با عنوان پزشکان بدون مرز وجود داشته باشد تا ما بتوانیم در قالب آنها، برای مواقعی که بلاهای طبیعی، زلزله و سیل می آید، به کمک مردم بیاییم.

گزارش تصویری/ بیمارستان سیار در شهرستان خنج

به گزارش تنویر، در بیمارستان صحرایی سپاه متخصصان قلب و عروق، مغز و اعصاب، اطفال، زنان و زایمان و نازایی، چشم پزشکی، کلیه و مجاری ادراری، دندانپزشکی، اعصاب و روان، ارتوپد، جراح و فلوشیپ وتروما، روماتولوژی، جراح عمومی، گوارش اطفال، بیماری های عفونی، آسم و آلرژی، گوارش، جراح و فلوشیپ قرنیه، جراح و فلوشیپ شبکیه حضور دارند.

در ادامه قسمتی از این حرکت جهادی در شهرستان خنج به تصویر کشیده شده است:

دانلود
نظرات بینندگان