کد خبر: ۶۱۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳
مدیرکل فرودگاه های استان فارس:

نقص فنی علت ترکیدگی چرخ هواپیمای شیراز - تهران بود

نقص فنی در چرخ سمت راست هواپیمای ایرباس 320 ایران‌ایر، مانع پرواز هواپیما از شیراز به مقصد تهران شد.
به گزارش شیرازه حمیدرضا سیدی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت و گو با موج ما با اشاره به بروز نقص فنی در پرواز شماره 423 شرکت هواپیمایی ایران ایر که ظهر دیروز روی داد، اظهار داشت: این پرواز که قرار بود شیراز را در ساعت 12:30 به مقصد تهران ترک کند با یک ساعت تاخیر مسافرگیری کرد.

سیدی ادامه داد: خلبان این هواپیما پیش از تیک‌آف متوجه نقص فنی در چرخ سمت راست  این هواپیما می شود و این موضوع را به برج مراقبت اعلام و خواستار مشایعت عوامل ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه شیراز برای بازگشت به پارکینگ هواپیما شد.

وی ادامه داد: این هواپیما در حالی که در موقعیت پارک قرار گرفته بود دچار ترکیدگی لاستیک سمت راست و به دنبال آن حریق در زیر بال هواپیما شد.
سیدی افزود: خوشبختانه با توجه به حضور عوامل ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه شیراز، حریق به سرعت مهار و پس از خنک شدن چرخ‌های هواپیما، مسافران تخلیه و به ترمینال انتقال داده شدند.


وی با بیان اینکه هواپیما 150 مسافر داشت خاطرنشان کرد: مسافران این پرواز با هواپیمای جایگزین شرکت ایران‌ایر به تهران متقل خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس علت این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز هواپیما اعلام کرد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳
0
لطفا با تحقیق بنویسید و همه یحقیقت رو بنویسید .من یکی از مسافرین اون پرواز بودم مسافران تا ساعت 7 شب در فرودگاه علاف ومنتظر بودند و مسئولین جوابگو نبودند در اخر بلیط ها را کنسل کردند و پس از یک ساعت تاخیر و7 ساعت عللافی گفتند هیچکدام از پروازها جا ندارد و همه مسافرها دست از پا دراز تر به منزلشان برگشتند
واقعا متاسفم برای مدیریت فرودگاه........