کد خبر: ۶۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳

"بزنگاه" با آقازاده معروف آمد!

اولین شماره هفته‌نامه «بزنگاه» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی مازیار بیژنی منتشر شد.
به گزارش شیرازه، مازیار بیژنی در اولین شماره هفته نامه بزنگاه نوشته است: به میمنت و مبارکی، ان‌شاالله به دل خوش. ما که بخیل نیستیم. خدا برای همه بسازه! آدم وقتی فکر می‌کنه یه خانواده دوباره دور هم جمع شدند در پوست خودش نمی‌گنجه. بالاخره آقازاده سابقاً فراری و اسبقاً در حال سرکشی به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در خارجه به مام میهن بازگشته‌اند و ان‌شاالله به‌زودی زود جواب همه شایعه‌افکنان را خواهند داد. عجالتا متن اولین جلسه بازپرسی از ایشون رو در زیر بخوانید تا بعدا در جریان جلسات بعدی مشت محکم زدن در دهان شایعه‌افکنان قرار بگیرید.

ب: ضمن عرض خسته نباشید و آرزوی اقامتی خوش در کشور باستانی ایران، خودتان را معرفی کنید.

آقازاده: درست صحبت کن...

ب: بله، شرمنده، لطفا در صورت صلاحدید، خودتان را معرفی بفرمایید.

آقازاده: بنده پسر بابام هستم.

ب: دقیق‌تر معرفی بفرمایید.

آقازاده: بنده پسر بابام هستم. از این دقیق‌تر؟

ب: عرض کردم خودتان را معرفی کنید نه پدرتان را.

آقازاده: اگر پدرم را معرفی کنم بیشتر به روند دادگاه کمک می­کند!

ادامه متن بازپرسی را در اولین شماره هفته نامه سراسری طنز و کاریکاتور«بزنگاه» بخوانید.

هفته نامه طنز و کاریکاتور«بزنگاه»به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی مازیار بیژنی و سردبیری شاهین کلانتری منتشر شد...هفته نامه «بزنگاه» که فعلا تا مدتی به شکل دوهفته نامه شنبه ها منتشر می شود نشریه ای با طنزهای خبری و تصویری،مسابقه،شعر طنز و انبوهی از مطالب تلخ در قالب شیرین(!)و خواندنی از طنزنویس ها و کاریکاتوریست هایی که برای شما نام آشنا هستند یا قرار است بشوند.

از خصوصیات شماره اول ویژه نامه دادگاه«م.ه» و پرونده آقازاده هاست که برخی از اسناد آن برای نخستین بار افشا شده است!از دیگر مطالب و کاریکاتورهای این شماره می توان به قصه های قلی ،کله های هفته،بیکاران پرکار و آقا زاده رو آقاش زاییده اشاره کرد.
بزنگاه را در 12 صفحه تمام رنگی به قیمت یک هزار تومانی از دکه های مطبوعاتی سراسر کشور تهیه کنید.

همچنین برای اشتراک هفته نامه بزنگاه به صورت نیم بها با شماره 63487 تماس حاصل نمایید.

مازیار بیژنی که پیش از این سردبیری نشریه طنز و کاریکاتور «کشیده» و همچنین مدیریت سایت کاریکاتور «روزکارتون» را بعهده داشته است، از این به بعد با هفته‌نامه «بزنگاه» در فضای مطبوعات کشور فعال خواهد بود.

هفته‌نامه بزنگاه در حوزه طنز و کاریکاتور فعال است و طنز و کاریکاتور مطبوعاتی را روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها خواهد برد. بیژنی در سر مقاله اولین شماره بزنگاه –که در ستونی با عنوان سر بزنگاه!- منتشر شده است، به همین موضوع اشاره کرده و تلاش برای احیاء طنز و کاریکاتور مطبوعاتی را از اهداف نشریه خود دانسته است. گفتنی است طنز و کاریکاتور مطبوعاتی به گونه‌ای از طنز و کاریکاتور گفته می‌شود که پرداختن به مسائل روز جامعه و جهان را سر لوحه سوژه‌های خود قرار داده است. بیژنی پیش از این در «کشیده» و «روزکارتون» هم نشان داده بود که به دنبال طنزها و کاریکاتورهایی با موضوعات خنثی نیست. صفحه‌بندی و قطع «بزنگاه» هم کاملا شبیه یک روزنامه است و با محتواو هدفش همخوانی دارد.

اما مدیرمسئول «بزنگاه» در سرمقاله خود برای اسلام آمریکایی و سرمایه داران زالو صفت و مرفهان بی‌درد و... هم خط و نشان کشیده تا معلوم شود کسی که قریب دو دهه است با کاریکاتورهایش به جنگ این افراد رفته بود، از این به بعد با هفته‌نامه‌ای پر و پیمان و به همراهی یک لشکر طنز نویس و کاریکاتوریست مومن و انقلابی همان مسیر را ادامه خواهد داد.

بیژنی نوشته است: «اگر هر اتاقی مرکز جهان است چرا تحریریه بزنگاه مرکز جهان نباشد؟با این حساب ما کاریکاتوریست ها و طنز نویس های جهانی این جا در مرکز جهان دور هم جمع شده ایم که باری بزرگ را به مقصد برسانیم. ما در این مسیر همه مایه و بضاعت هنری مان را ریخته ایم وسط و پنجاه درصدمان حل است ان شاءالله. می ماند پنجاه درصد شما خوانندگان جهانی که سخت نیازمند همراهی و تایید و تشویق و تکبیر و تبلیغ و تکثیر شماییم تا با کمک هم طنز و کاریکاتور مطبوعاتی را که به این حال و روز نزار افتاده و تا چند قدمی مرگ مغزی هم رفته دوباره احیاء کنیم . خلاصه ما می خواهیم برای هنر انقلاب اسلامی خط تشکیل بدهیم. قصد داریم تا "نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی" را نشان بدهیم و با " اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی ، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی" سرشاخ بشویم..طبعا " زالو صفتانی که از مکیدن خون فرهنگ اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا لذت می برند" سراغ ما هم خواهند آمد... بگذار بیایند، آینده از آن ماست!»

در اولین شماره هفته‌نامه بزنگاه –که فعلا بصورت دو هفته‌نامه منتشر می‌شود- علاوه بر کاریکاتور و طنزهایی با موضوعات روز ایران و جهان یک پرونده خواندنی و جنجالی هم گنجانده شده است: «آقازادگی؛ پرونده اعمال یک آقازاده!»

به همین مناسبت این شماره بزنگاه پر است از مطالبی درباره آقازادگی و یک آقازاده معروف بنام «م.ه». مطالبی چون: «اوال تو چون میتی‌کومان است»، «متن بازپرسی از یک آقازاده منتشر شد»، «آقازاده رو آقاش زاییده!» و «من آقازاده هستمف پس هستم» از جمله مطالب این پرونده ویژه است.


در یکی از شعرهای این پرونده که سروده رضا احسان‌پور است، آمده:

می‌کند بی‌پدری را پدر آقازاده!

ای سه نقطه پدرانِ پسر آقازاده!

پسران هر که که باشند، پدر می‌خواهند

کِی شود بی‌پدری، بی پدر آقازاده؟!

«آسمان بار امانت نتوانست کشید»

گفت: انداخت مرا از کمر آقازاده!

(نه که او از صدف کون و مکان بیرون بود...

بر زمین ول شد و شد یک نفر آقازاده)

آسمان را چو زمین لقمه‌ی چپ می‌فرمود

بی‌گمان داشت اگر بال و پر آقازاده

نقطه‌ی مشترک گاو و فساد و خدمت!

آن سه تا، ضلع مثلث؛ وتر! آقازاده

می‌چکد هی هنر از یک یک انگشتانش

از کجا آمده با دستِ تَر آقازاده؟!

عده‌ای مشتری چک چک دستش هستند

صاحبِ سبک شده در هنر آقازاده

میل ترکیبی بسیار زیادی دارد

نیست همچون هلیوم بی اثر آقازاده

با عناصر، بالاخص دسته‌ی معلوم الحال

گشته ترکیب و مس‌اش گشته زر آقازاده

از عنایات خدا و دو سه تا مرد خدا

به مقامی برسد هر سحر آقازاده

به مقامی برسد گر سحری، حتماً شب

خلوتی داشته پس پشت در آقازاده

این که قانون جزایی به فلان جایش نیست

مال این نیست که دارد جگر آقازاده!

یا ندارند از او مدرک جرمی هرگز

یا که در رفته شبیه فنر آقازاده!

هفت تا چیز عجیب بشری را ول کن

هشتمین چیز عجیب بشر آقازاده

برمودایی است برای خودش از هر نظری

گرچه تعریف شد از هر نظر آقازاده

::

جای مردان سیاست ننشانید درخت

بنشانید در آن دور و بر آقازاده!


بزنگاهی‌ها برای مخاطبانشان یک هدیه ویژه هم داشته‌اند و امکان اشتراک با 50 درصد تخفیف را برای آنها فراهم کرده‌اند. برای این کار کافی‌ست فقط با شماره 63487 (مرکز پخش پرشیا) تماس بگیرید.

خلاصه اگر از علاقه‌مندان طنز و کاریکاتور هستید و یا حتی بدتان نمی‌آید اخبار و اتفاقات روز را با کمی نمک اضافه ببینید، سعی کنید دستپخت جدید بیژنی و همکارانش را از دست ندهید. مخصوصاً که اینبار بیژنی آقابالاسر ندارد و خودش صاحب امتیاز و مدیرمسئول است و انشاالله بزنگاه حالا حالاها ادامه خواهد داشت.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان