کد خبر: ۶۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 17 مهر

فارس مستعمره تهران شده است!/ این کاریکاتور نیش‌دار به آقای مدیرکل را از دست ندهید

رئیس شورای شهر شیراز گفته برخی از ما توقع دارند تا برای معتادان هتل هفت ستاره بسازیم!
به گزارش شیرازه؛ «عصرمردم» تیتر یک خود را به دانشجویان و حق اعتراض آنان از دید استاندار اختصاص داده و آورده: «دانشجو حق اعتراض و مطالبه گری دارد». عکس امروز این روزنامه اما به مناسبت روز حافظ به عکسی از این شاعر اختصاص یافته با تیتر «4 صفحه ویژه حافظ ضمیمه شماره امروز». هرچه گشتیم خبری از این ویژه نامه نبود به جز یک صفحه! همایش ملی شهرداری که دیروز در شیراز برگزار شده، در صدر اخبار داخلی این روزنامه با تیتر «از حکایت آدم عاقل تا توقع هتل 7 ستاره» به چاپ رسیده است. در این جلسه معاونین شهرداری و مسئولین شهری از جمله رییس شورای شهر حضور داشتند و هرکدام به نوبه ی خود به ایراد سخن پرداخته اند. و در پایان سفر کاری مسئولین که چندی قبل شیرازه به طور ویژه به آن پرداخته بود! از دید کاریکاتوریست این روزنامه؛

فارس مستعمره تهران شده است!

اما «خبر جنوب» به انتقادات رئیس شورای شهر شیراز از ظلمی که بر ساکنان بافت تاریخی می‌رود پرداخته و تیتر زده؛ «گذرگاه افیون و مرگ در بافت تاریخی شیراز». حقدل گفته است که راه‌اندازی مراکز نگهداری از معتادان موجب شده مردم اصیل بافت فرهنگی تاریخی شیراز از این منطقه فرار کنند. وی البته از انتظار مسئولان از شورا هم گفته: از ما توقع ساخت هتل 7 ستاره برای معتادان دارند! اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم از جهش صنعتی فارس خبر داده؛ خبری امیدوار کننده که البته به نظر نسبتی با حاشیه‌سازی برخی مدیران دولتی ندارد. فتامل! مدیرکل پست استان فارس هم به خبرجنوب گفته اگر کسی ایمیل ملی می‌خواهد به واحدهای پستی فارس مراجعه کند. اما گزارش قابل توجه این روزنامه چنین عنوانی دارد؛ «بانک‌هایی که با جمع کردن پول مردم در کوچه ‌پس کوچه‌ها جان می‌گیرند!» ماجرا از این قرار است که معاون وزیر صنعت به شیراز آمده و با تشکل‌های مختلف بخش صنعت جلسه گذاشته است. در این جلسه، دبیر انجمن مدیران صنایع فارس گفته که متاسفانه به مستعمره‌ای برای تهران تبدیل شده‌ایم و برای اقدامات کلان باید منتظر دستور از تهران بمانیم.

«سبحان» اما ترجیح داده تیتر یک خود را امنیتی کند و در این راستا به نقل از رییس جمهورآورده «امنیت، لازمه رونق اقتصادی است». عکس امروز این روزنامه هم به هیات دولت و سخنگوی آن مربوط می شود که از عدم کاهش حقوق بازنشستگان خبر داده است. صحبت استاندار در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه ها و صحبت رییس کل دادگستری فارس از جمله تیتر های استانی امروز این روزنامه در صفحه اول است. «مطب پزشکان خیابان زند سهم بزرگی در ترافیک دارند» را معاون اجرایی شهرداری شیراز گفته که در صدر اخبار داخلی این روزنامه به چشم می خورد.

نظرات بینندگان